עסקי ספורט

מחדל: משטרת ישראל אסרה הכנסת שלט למען החטוף בגמר גביע המדינה

דרמה בכדורסל הישראלי: רגע לפני משחק הגמר בין הפועל ירושלים למכבי תל אביב בהיכל מנורה מבטחים, משטרת ישראל אסרה הכנסת שלט של הירושלמים למען החטוף הירש גולדברג פולין, חברם ליציע. בקבוצה הפעילו לחץ, גם היריבה תמכה. בסופו של דבר, אחרי שעות ארוכות של דרמה ועצבים, המשטרה החליטה לאשר את השלט
רעי שני |  1
השלט להירש גולדברג פולין (צילום מועדון הכדורגל הפועל ירושלים)
דרמה גדולה התרחשה היום (חמישי) בכדורסל הישראלי, זאת לאחר שמשטרת ישראל אסרה את הכנסת השלט של אוהדי הפועל ירושלים למען החזרתו של חברתם ליציע, החטוף הירש גולדברג פולין, לישראל, אחרי שנחטף ב-7 באוקטובר ומאז הוא מוחזק על ידי מרצחי החמאס.
הדרמה הגדולה התרחשה רגע לפני גמר גביע המדינה בכדורסל שנערך הערב בשעה 21:00 בהיכל מנורה מבטחים שבתל אביב בין ירושלים ובין מכבי תל אביב. הזעם הגדול בקרב אוהדי ירושלים הגיע לאחר שמשטרת איילון אסרה את הכנסת השלט מטעמי בטיחות של שריפה, למרות שמשטרת ירושלים אישרה את הכנסת אותו השלט בדיוק במשחק של קבוצת הכדורגל של הפועל ירושלים מול בית"ר ירושלים בו ניצחו האדומים 0:3 בדרבי של הבירה.
בקבוצה לא אמרו נואש והפעילו את כל הלחצים האפשריים לאשר את הכנסת השלט למען הירש, כאשר גם אוהדי הקבוצה ניסו להפעיל לחץ מצדם, כשהם אף מאיימים להחרים את המשחק.
גם מכבי תל אביב, יריבתה של ירושלים, תמכה בה עם ציוץ שהעלתה לחשבון הטוויטר שלה בו נכתב: "הדגל של הירש חייב להיות בפנים. בזה כולנו מאוחדים!". קבוצת הפועל ירושלים צייצה קודם לכן וכתבה: "אנחנו נהיה שם הערב, עם החולצות והדגל של הירש. בשביל חבר שלנו ליציע, בשביל הפועל. יאללה גביע".
בסופו של דבר, משטרת ישראל הודיעה כי היא מאשרת את הכנסת השלט: "למען שמירה על בטחונו ושלומו של הציבור משטרת ישראל אישרה את הכנסת דגל הפריסה לאחר שמנהל האירוע עמד בתנאי הבטיחות הנדרשים. לאחר שהוצגו האישורים הנדרשים והוגשה התכנית הבטיחותית של מנהל האירוע האזרחי, כפי שמחויב בנוהל.
משטרת ישראל אישרה את הכנסת דגל הפריסה למשחק הכדורסל שיערך היום בהיכל מנורה, זאת בכפוף לסידורי הבטיחות שהציג מנהל האירוע למשטרה. נדגיש כי משטרת ישראל אמונה על בטחונו של קהל המשתתפים, וכלל הפעולות נעשו על מנת למנוע חלילה אסון ולשמור על בטחונו ושלומו של הציבור".
 
 
משטרת ישראל מסרה: "קהל האוהדים הציגו אישור לקוי מהגורם המאשר מבחינה בטיחותית ולכן נדרשו להנפיק אישור חדש ותקין. האישור שהוגש מיועד למשחק באיצטדיון טדי שזה מגרש כדורגל פתוח ולא מגרש כדורסל שהוא מבנה סגור הדורש תנאים שונים לאבטחה ושמירה על שלומו הציבור. ככל שיוגשו כלל האישורים הרלוונטים הנושא יטופל בצורה מקצועית ויסודית ע"י גורמי המשטרה".
שר התרבות והספורט, מיקי זוהר, הגיב להחלטה: "שוחחתי עם המפכ"ל קובי שבתאי בעניין הכנסת הדגל ליציע אוהדי הפועל ירושלים עם תמונתו של החטוף הירש גולדברג שאוהד את הקבוצה. סיכמנו שהמשטרה תאשר את הכנסת הדגל בתנאים המתבקשים שיבטיחו את ביטחונם של האוהדים ביציע".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    משטרת ישראל נגד מדינת ישראל.
    ציוני גהה 05/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה מזמן לא משטרת ישראל אלא משטרת בן גביר. איבדה מזמן את האמינות ושיקול הדעת, ורק מחפשת לרצות את השר.
    סגור