עסקי ספורט

האם ירושלים תארח את גמר הקונפרנס ליג? כל התרחישים

אצטדיון טדי, הממוקם בעיר הבירה, עשוי לארח את הגמר בעונת 2026/27. ההכרעה צפויה להינתן במהלך היום - כאשר המתחרים הם לייפציג בגרמניה, אוסלו בנורבגיה, גלאזגו בסקוטלנד, ז'נבה בשוויץ ואיסטנבול הטורקית. הסיכויים נראים לא רעים, אולם אין לדעת כיצד המלחמה תשפיע על הבחירה של הוועד הפועל
מערכת ice | 
אצטדיון טדי (צילום חברת אריאל)
הכדורגל הישראלי צפוי לעמוד היום (רביעי) בפני הכרעה משמעותית: האם ישראל תארח את גמר הקונפרנס ליג בירושלים?  ביולי 2023 ההתאחדות הישראלית לכדורגל הגישה למועמדות באופ"א את העיר ירושלים ואיצטדיון טדי לארח את גמר המפעל השלישי בחשיבותו באירופה.
טדי מתחרה באיצטדיון של לייפציג בגרמניה, איצטדיון Ullevaal באוסלו, נורבגיה, Hampden Park בגלאזגו, סקוטלנד,  Stade de Genève בז'נבה בשוויץ. בנוסף, עומדים על הפרק גם שלושה איצטדיונים בטורקיה בעיר איסטנבול. אופ"א נוהגת לפזר את אירוח הגמרים, וטורקיה וגרמניה כבר קיבלו לארח גמרי ליגת אלופות בעונה שעברה ובעונה הבאה, מה שמגדיל את סיכוייה של מדינת ישראל.
עם זאת, אין לדעת כיצד המלחמה תשפיע על הבחירה של הוועד הפועל. בנוסף, צפויות להיות מוכרזות הערים שתארחנה את גמרי ליגת האלופות באותן השנים, כשיש רק שתי מתמודדות על השנתיים האלו: בודפשט (פושקאש ארנה), ומילאנו (סן סירו). בליגה האירופית מתחרות חמש ערים בגרמניה, בוקרשט ברומניה, Hampden Park בגלאזגו, וגם כאן - בשלושה איצטדיונים נוספים בטורקיה.
במרכז פגישה שנערכה בחודש ספטמבר האחרון הציג ראש העיר ירושלים, משה ליאון לנשיא אופ"א את התוכנית לאירוח גמר הקונפרנס ליג לעונת 2026/27. זאת לאחר ההצלחה של העיר ירושלים באירוח אירועי ספורט בינלאומיים בשנים האחרונות. ראש העיר ירושלים, משה ליאון ומנכ"ל עיריית ירושלים איציק לארי התחייבו כי עיריית ירושלים תשדרג את המתקנים בכך על מנת לעמוד בתנאי אופ"א לאירוח גמר הקונפרנס ליג. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה