עסקי ספורט

נחשפו המענקים של נבחרת ישראל בכדורסל: כמה ירוויחו השחקנים?

מה ההבדל אם יש לך ילדים או לא, מה הסכום המוענק כאש"ל וכמובן כמה שווה העפלה לגביע העולם? כל המספרים בפנים
מערכת ice |  1
נבחרת ישראל בכדורסל (צילום יוטיוב/ איגוד הכדורסל הישראלי, פלאש 90)
נבחרת ישראל בכדורסל ממשיכה במסעה בניסיון להעפיל לטורניר גביע העולם לראשונה מאז 1986. במקביל, נחשפו הסכומים בהם מתגמל איגוד הכדורסל את השחקנים, והעלו כמה ממצאים מעניינים במיוחד.
חשוב לציין כי הכספים הנם במסגרת הסכם קיבוצי שנחתם מול ההסתדרות וארגון השחקנים. המענקים מופקדים לקרן השתלמות, וכל שחקן רשאי למשוך אותם עם פרישתו מהנבחרת.
ניצחון בשלבי המוקדמות של אליפות אירופה או גביע העולם שווה לכל שחקן 2,500 שקל, ובלבד שהיה רשום בטופס המשחק. עלייה לאליפות אירופה שווה מענק בסך 12 אלף שקל, בעוד הסכום עולה על עלייה לטורנירים ברמה העולמית – גביע העולם – 25 אלף שקל ועלייה לאולימפיאדה – 40 אלף שקל. כמו כן, ישנם מענקי דירוג נאים באותם טורנירים (ראו טבלה). 
חשוב לציין כי על מנת לקבל את מענקי העלייה, אותו שחקן צריך להיות רשום בטופס בשני שליש מהמשחקים לכל הפחות. ומה באשר לתשלומים היומיים לשחקנים? שחקן נשוי ללא ילדים מקבל 430 שקלים ליום בו הוא נמצא עם הנבחרת, בין אם מדובר באימון או במשחק. לעומתו, שחקן נשוי עם ילדים מקבל 512 שקלים.
בהקשר זה יש לציין כי על כל 25 משחקים בנבחרת התשלום פר יום מאמיר ב-42 שקלים נוספים. זאת ועוד, בנסיעות למשחקים ולמחנות אימונים בחו"ל, כל שחקן מקבל סכום כסף עבור הוצאות אש"ל בסך 25 יורו ליום. בשורה התחתונה, מספר הופעות רב יאפשר לאותם שחקנים רווח נאה לאחר הפרישה מהמדים הלאומיים, זאת כמובן ללא קשר לסכומי הכסף המרשימים שהם מרוויחים במסגרת הקבוצות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    המונדיאל מניב מאות מליונים
    ניב 02/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמו בליגת האלופות צלסי קיבלה150 מליון דולר.....
    סגור