TOP 5

רמי לוי או שופרסל? זו הרשת המנצחת בקניות האונליין

חודש נובמבר הביא איתו אירועי קניות ענקיים כמו יום הרווקים הסיני והבלאק פריידי, אך לא רק רשתות הביגוד נהנו מחודש מוצלח בקניות האונליין, אלא גם רשתות המזון. מי הרשת שהישראלים ביצעו דרכה הכי הרבה הזמנות אונליין לחודש נובמבר?

מערכת ice |  8
רמי לוי, איציק אברכהן (צילום יחצ, סיון פרג', Magma Images)
אתרי קניות הפכו מזמן לדבר שבשגרה, ולאחר שהישראלים התרגלו להזמין בגדים באינטרנט הם גם התרגלו יפה להזמין את החלב והלחם שלהם גם באונליין מבלי לצאת מהבית. חודש נובמבר ידוע אצל הקמעונאים כחודש השיא של המכירות. המכירות בחודש זה משתוות ולעיתים עוקפות את היקפי הרכישות בחגי תשרי או פסח.
על פי נתוני חברת שופ אנליטיקס, שעוקבת אחרי פעילות הישראלים בזירת הקניות באונליין, בנובמבר 2021 נרשם גידול ממוצע של 48% בהיקף ההזמנות באונליין לעומת החודש הקודם. חברת שופ אנליטיקס היא חברת מחקר טכנולוגי המפעילה ומתחזקת פאנל המונה 2,500 צרכנים בני 15 ומעלה הרוכשים בדיגיטל. הצרכנים נחלקים ביחס שווה בין נשים וגברים, ומייצגים שכבות גיל, קבוצות אוכלוסייה ופריסה גיאוגרפית על פי אזורי מגורים משתנים.
בדירוג ההזמנות באונליין ברשתות המחזיקות חנות פיזית (אופליין), נמצאת בראש רשת שופרסל, שלפי נתוני שופ אנליטיקס, הנתח שלה בהזנות האונליין בנובמבר עומד על כ-26%. על פי הדוחות של שופרסל לרבעון השלישי של השנה, היקף המכירות שלה באונליין עומד על כ-20%. מדובר בנתון מרשים, שממקם אותה הרחק מהמתחרות שלה. הרשת המתחרה לעומת זאת, רמי לוי, נמצאת במקום השישי ברשימה ו-7% מהזמנות האונליין בנובמבר האחרון נעשו דרכה. גם אצל רמי לוי נרשמת צמיחה בפעילות האונליין מידי רבעון.
במקום השני ברשימה נמצאת רשת סופר פארם, שעם הזמן מגדילה את שיעור הקניות אצלה באונליין. 15% ממכירות נובמבר באתרי האונליין של הרשתות היו באתר סופר פארם. מבצעי החודש הובילו לגידול של 30% בהיקף ההזמנות לעומת אוקטובר. במקום השלישי ברשימה ניצבת רשת המזון המהיר מקדונלד'ס (14%), אולם יש לציין כי 60% מהזמנות האונליין הן עבור שירות של איסוף עצמי.
רשת המחשבים KSP, ממוקמת במקום הרביעי עם גידול של 93% בהיקף קניות נובמבר לעומת אוקטובר. 10% מהקניות באונליין בקרב החנויות שפועלות גם פיזית נעשו באתר. סוגרת את החמישייה היא דומינו'ס פיצה עם 9% מכלל ההזמנות, בעוד המתחרה פיצה האט סוגרת את העשירייה הראשונה עם 4% מהיקף ההזמנות. גם רשת ג'פניקה רושמת שיעור דומה של הזמנות.
 
"האי-קומרס הישראלי מעצב את זהותו הייחודית", אומר נתי יעקובי, מנכ"ל שופ אנליטיקס. "יש אתרים שהשכילו לייצר מוניטיזציה לטראפיק של רוכשים, גם למוצרים שאינם בליבה, דוגמת סופר פארם או KSP. מנגד, לחלק מרשתות השיווק אין נוכחות בולטת ומשמעותית באונליין, כשהן מפסידות לאתרי אונליין ייעודיים מהארץ ומחו"ל."
עוד אומר יעקובי: "הישראלים מזמינים באונליין בגלל מחיר טוב יותר לתפיסתם, או כשמדובר במוצרים שניתן להשיג רק בזירה המקוונת. ועדיין, חלק מהקונים טוענים כי אין תחליף לחוויית הקנייה הפיזית, וזהו האתגר המתמשך של האי-קום".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    אליה וקוץ בה
    יעל 05/2022/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל הכבוד לשופרסל...אבל לערוך קניות שיש גם את האון ליין זה סיוט אחד גדול. מצד אחד יש שפע של סחורה טריה ואיכותית וגם מי שטורח להגיע נהנה מכך. מצד שני כמות העגלות של הלוקטים עצום. עמוס וכל הזמן נתקלים בהם.
    סגור
  • 6.
    רמי לוי
    איגור 12/2021/18
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אצלי דווקא ברמי לוי למרות זמן ההמתנה לשירות הלקוחות טיפלו בצורה מאוד טובה כלל לקיחת אחריות כולל להחזיר שליח באותו היום . בכל אופן בישראל אין רמת שירות לקוחות וגם לא תהיה האוכלוסיה ונפלאות האוברדרף. מי שגר קצת בארצות הברית מבין על מה אני מדבר.
    סגור
  • 5.
    רמי לוי
    גלי 12/2021/18
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הירקות הגיעו באונליין עם נוזל ניקוי רצפות. אולי מישהו ניסה להרעיל אותנו. שוקלים לעבור לרשת אחרת
    סגור
  • 4.
    שופרסל ירקה חנו בפנים ואנחנו ממשיכים לקנות שם
    אנחנו אפסים 12/2021/18
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מגיע לנו הכל, שופרסל במשך שנים סיב סדה את המגזר החרדי על חשבוננו, ועכשיו שזה התגלה אנחנו ממשיכים לקנות שם? אני מחרים את הרשת, ואני קורא לכולם לעשות כמוני. נכון שזה קצת פחות נוח אבל ראבק, קצת כבוד עצמי ובעיקר צריך להעביר מסר לכולם שאנחנו לא מוכנים שיזלזלו בנו
    סגור
  • 3.
    הדרך לאונליין מוצלח
    סתם אדם עם רעיון 12/2021/17
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סליחה אם אני מעליב.. אבל מקבלי ההחלטות באתרים האלה הכי טובים בעולם בסחר - בלקנות בזול ולמכור טיפה או הרבה יותר יקר. הקשר שלהם לטכנולוגיה אפסי. לכן רמת ההשקעה בטכנולוגיה ובמצויינות השירות נמוכה מאוד, חוויית השימוש מתחת לכל ביקורת ומשאירה את האונליין לשכבת האוכלוסיה עם הגישה והסבלנות לתקלות ושירות קלוקל. מישהו מזהה כאן הזדמנות????????????
    סגור
  • 2.
    כל מה שצריך זה הטבות בקניה אונליין, והנה... (ל"ת)
    חיליק 12/2021/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    אצל רמי לוי לא ש'ירות,לא סחורה,לא מחיר
    אלי 12/2021/17
    הגב לתגובה זו
    7 1
    אם מקבלים מוצרי חלב מקולקלים מזמינים 2ק'ג עגבניות מביאים 2 עגבניות ואם באינטרנט רשום 2.90 ק''ג ומחייבים ב 4.90 אומרים שהמשלוח יגיע בשעה 16.30 ומגיעה בשעה 20.00 וכשפונים לשירות לקוחות אין מקשיב ואין אחראי לדבר איתו לא פלא שאמי לוי רק קישקוש ופירסום
    סגור
  • אמת
    ניצה 12/2021/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שירות לקוחות גרוע אין עם מי לדבר במידה ויש טענה טעות או כל דבר אחר.....שופרסל מעולים שירות לקוחות מספר אחד!!!
    סגור