TOP 5

חמישה דברים שלא ידעתם על בן כספית

הוא ידוע כמבקר החריף ביותר של נתניהו, אך בעברו היה פעיל ליכוד. ההתבטאויות שלו מעוררות סערה ורשומות על שמו חשיפות עיתונאיות חשובות. וגם, מה הוא חושב על שותפו להגשה ינון מגל? | חמישה דברים שלא ידעתם על בן כספית
מערכת ice |  5
5 דברים שלא ידעתם על בן כספית (צילום 103fm)
בן כספית נולד בתל אביב. אביו יצחק היה בין היתר חבר מרכז הליכוד, מה שגרם לו גם להצטרף למפלגה. "הייתי פעיל מפלגה מסור בסניף הליכוד בחולון, וניהלתי עבור הליכוד את ימי הבחירות במשך ארבע מערכות בחירות בחולון בצעירותי, כולל נער צמתים ופלאיירים במהפך 1977." סיפר בעבר כספית בריאיון ל-nrg.
עם גיוסו לצה"ל בשנת 1979 שובץ בחיל השריון, שם עבר הכשרה כלוחם וקורס מפקדי טנקים ושימש כמפקד טנק מרכבה בגדוד 82 של חטיבה 7 עד שחרורו ב-1982. לאחר מכן למד משפטים באוניברסיטת תל אביב, ולאחר השלמת התואר עבד כחוקר פרטי ועסק בחקירות כלכליות וחקירות ביטוח.
בשנת 1985 התקבל ל"מעריב" בהמלצת חברו לכיתה בתיכון, העיתונאי עמנואל רוזן. תחילה שימש ככתב ספורט. בהמשך שימש כתב מוניציפלי, כתב לענייני משטרה, ובמשך ארבע שנים היה שליח "מעריב" בניו יורק. כשחזר לישראל הפך לכתב המדיני של העיתון. בנובמבר 2012, כחלק מתהליך רכישת "מעריב" על ידי שלמה בן צבי, פוטר כספית מהעיתון לאחר 28 שנים.
כספית ידוע כמבקר חריף של רה"מ לשעבר בנימין נתניהו, ואף כתב עליו שני ספרים ("נתניהו: הדרך אל הכוח" ו-"נתניהו: ביוגרפיה"). לדבריו: ”אני מודה שאני אובססיבי, אני אבא ל-3 ילדים, ואם מישהו ירצה לפגוע בילד שלי, אני אהיה אובססיבי בניסיון לעצור אותו. אני בסך-הכול די ימני בעמדותיי, אבל אני עוקב אחרי נתניהו מ-1988, ואני חושב שהוא מסוכן למדינת ישראל“.
אך עם כל הכבוד לדיון על דעותיו, כסיפת השיג במשך השנים מספר הישגים עיתונאים, והבולטים שהם היא חשיפת פגישותיו של האלוף אורן שחור עם שמעון פרס, בהיותו קצין מכהן בצבא, חשיפת חילופי מסרים בין ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ונשיא סוריה חאפז אל-אסד, והחשיפה האחרונה החשובה בינואר האחרון כי נתניהו מנהל עם אביחי מנדלבליט מגעים להסדר טיעון במשפטו למרות טענותיו הציבוריות.
עם זאת, באמתחתו גם מספר פרסומים שנויים במחלוקת, וכאלו שהופרכו כמו בשנת 1999 שפרסם כספית מידע המעיד על קבלת שוחד מיני על ידי שופט בית המשפט העליון תאודור אור, בעת שזה כיהן בתפקיד שופט בית המשפט השלום ("פרשת אוחנה"). בהמשך, המידע הופרך. בנוסף, בשנת 2010 הגישה רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, תביעה בגין לשון הרע בשל פרסום כוזב בעיתון מעריב בו טען כספית כי נתניהו הייתה מעורבת בפיטורם של אנשי משק בבית ראש הממשלה, בהם אב שכול. באוקטובר 2017 הושג הסכם גישור בו נקבע כי על כספית לפרסם התנצלות וכי מעריב ישלם 50,000 ש"ח לכיסוי ההוצאות המשפטיות.
 
למרות שכיום הוא לא מופיע בטלוויזיה מלבד הופעות אורח בפאנל "אולפן שישי", בעבר הגיש מספר תוכניות כמו "בן ורוזן", יומן חדשות בערוץ 10, עם עמנואל רוזן, "רשת על הבוקר" בערוץ 2, "יומן" בערוץ 1 של רשות השידור, עם אילה חסון, ועוד.
משנת 2019 מעוררת הדים תוכניתו ברדיו 103 עם ינון מגל. כספית סיפר בעבר לאתר מאקו על הקשר שנרקם עם מגל למרות חילוקי הדעות: "הגעתי במקרה עקב היעדרות של המגישה ענת דוידוב. מנכ"ל הרדיו ביקש ממני טובה, להתיישב שם לכמה ימים עד שימצא מחליף. ברגע שהתיישבתי שם נוצרה איזו תרכובת כימית חד-פעמית. יש לנו כאן איזה סיר ומכסה, מים ושמן, משהו שיצר תגובה חשמלית, וזה המריא מבחינת אמוציות לגבהים שלא נודעו כמותם. אז הציעו לי להישאר. הרייטינג מטורף".
ומה הוא חושב על דעותיו של ינון מגל תומך נתניהו? "יש מבין השופרות כמה שאסור להם להיות בשידור, אבל אני לא חושב שינון מגל ביניהם. כשהוא היה עורך 'וואלה!' הוא הוכיח את עצמו. היום הוא לא עומד בסטנדרט עיתונאי מינימלי, אבל הוא מודה שהוא פובליציסט. אני חושב שינון הוא פטריוט ישראלי ואיש טוב. הוא משיחיסט ושטוף מוח, הוא ביביסט על מלא, אבל בסוף העובדה ששנינו משדרים ביחד היא הכורח של כולנו להיות פה ביחד"
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    עלוקה שחי שנים על הגב והדם של משפחת נתניהו.
    יצחק 12/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 2
    אחיו קיבל 7 חודשים מאסר בפועל על גנבות מכוניות ונוכלות .הוא צריך לקבל כמו הנוכל ברמלי 14 שנה מאסר . על שנאה בשביל להתפרנס ופגיעה באח שכול. שבת שלום!
    סגור
  • 4.
    מה עם עובדות חשובות נוספות?
    עוד 05/2022/02
    הגב לתגובה זו
    3 1
    הפסיד 5 פעמים בבית המשפט לתביעות לשון הרע ונזיקין התגרש פעמיים בפעם האחרונה גם כי הוא אימפוטנט אחיו עבריין שישב בכלא אביו התבייש בו המסית הראשי בתקשורת והגורם המרכזי לשינאה בישראל
    סגור
  • 3.
    מתי כבר יקבל סרטן ??? (ל"ת)
    אסף 04/2022/19
    הגב לתגובה זו
    2 6
    סגור
  • 2.
    כספית
    ח.ח 04/2022/19
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כשמו כן הוא מתפוצץ ולא מברר מדוע.
    סגור
  • 1.
    תותח! מת עליך!
    אבי 04/2022/07
    הגב לתגובה זו
    5 3
    אתה אחד מהגדולים.
    סגור