תיירות

יעד הנופש היוקרתי בסכנת סחף: כך נלחמים התושבים בסכנה

על עיר הנופש האהובה בארצות הברית מרחפת סכנה - בעקבות התחזקות משבר האקלים בעלי נכסים רבים חוששים מקריסת המבנים. הדיירים מודאגים, אך בינתיים המיליונרים ממשיכים לקנות. הנתונים חושפים: מחירי הבתים ממשיכים לזנק
מערכת ice | 
שיטפונות בסלובניה (צילום מסך nbcnews)
עיירת הנופש האהובה נמצאת בסכנת סחף, כל על פי המגזין Business Insider. בתים רבים נפגעים ממזג האוויר המשתנה, אחרים נהרסים לחלוטין כאשר קו החוף ממשיך להתמוטט בעיירת החופש היוקרתית על האי ננטקט. בעיר מתגוררים באופן קבוע רק 14,000 תושבים, אך במהלך עונות החופשות המספר עולה ל-80,000. האי ממוקם בניו-אינגלנד וידוע באחוזות הייקרות הנמצאות עליו. 
בין התושבים העשירים להם בתי נופש על האי ניתן למצוא את מנכ"ל גוגל לשעבר. אך כעת, האחוזות היקרות ובתיהם של תושבי הקבע נמצאות כולן בסכנה. לדבריי התושבים תופעת הסחף וההצפות אינן עניין חדש, מדובר בסיכון אינטגרלי כאשר חיים צמוד כל-כך לחוץ הים ומוקפים באדמה חולית. אך הנתונים מצביעים כי בעקבות שינוי האקלים שממשיך להשפיע על ענף התיירות בדרכים שונות, עוד ועוד בתים נמצאים בסכנה, לא רק מפני הצפה וסחף אלא מפני הרס מוחלט.
למרות הסכנות, מחירי הנדל"ן ממשיכים להיות גבוהים בחלקם. מחיר הבית החציוני עמד על 1.9 מיליון דולר לפני חמש שנים, כעת הוא עומד על 3.2 מיליון דולר. על-פי חברת נדל"ן מקומית, 27% מהבתים עולים יותר מ-5 מיליון. מחירם של בתים אחרים על האי, לעומת זאת, יורד באופן משמעותי. בית שבעבר היה שווה 2.3 מיליון דולר נמכר עבור 600,000 בלבד. מומחים טוענים כי הבית לא צפוי לשרוד לתקופה ממושכת. 
גורמים מעריכים כי עד שנת 2070 יותר מ-2,300 מבנים, כלומר 84% מהבתים על האי, ימצאו בסכנה של הצפה מוחלטת או סחף. התושבים והקונים מתמודדים עם המידע בדרכים שונות. משקיעים שונים קונים שני שטחים באי - אחד צמוד לחוף ואחד מרוחק יותר, לפעמים במרחק רחוב אחד. במידה והבית הראשון יוצף הם מתכננים "להעתיק" את הבית בשלמותו לשטח השני שקנו. 
תושבים אחרים הגרים בשכונה הצמודה לחוף משתמשים בשקי חול גדולים על מנת לדחות או להימנע מסכנת הסחף. השקים האלו אינם זולים, ותושבי הרחוב והשכונה התאגדו ביחד מאחורי הפרויקט. אחד מהם אמר "זה לא זול, אבל שווה לעשות את זה, זה כמו חשבון מס נוסף".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה