תיירות
נמל התעופה החדש הפך לכישלון: אין נוסעים ומטוסים לא מגיעים
למרות בנייתו המפוארת, שדה התעופה, המתוכנן לקלוט 400,000 נוסעים, אינו משרת את צורכי העיר גוודאר בפקיסטן שאוכלוסייתה מונה רק 90,000 איש
נמל התעופה הבינלאומי החדש של גוואדאר בפקיסטן עומד שומם – ללא מטוסים וללא נוסעים. על פי הפרסום ב-AP לפני קצת יותר משבוע המיזם, שעלותו 240 מיליון דולר ומומן במלואו על ידי סין, הושלם באוקטובר 2024 ומהווה ניגוד חריף לעוני השורר במחוז בלוצ'יסטן בדרום-מערב פקיסטן. למרות בנייתו המפוארת, שדה התעופה, המתוכנן לקלוט 400,000 נוסעים, אינו משרת את צורכי העיר שאוכלוסייתה מונה רק 90,000 איש.
בעשור האחרון הזרימה סין מיליארדים לאזור כחלק מ"המסדרון הכלכלי סין-פקיסטן" (CPEC), המחבר את מחוז שינג'יאנג הסיני לים הערבי. למרות הבטחות לשינוי מהפכני, גוואדאר עדיין אינה מחוברת לרשת החשמל הארצית וסובלת ממחסור במים נקיים. "שדה התעופה הזה אינו עבור פקיסטן או גוואדאר - הוא עבור סין, כדי שיוכלו להבטיח גישה בטוחה לאזרחיהם," טוען עזים חאליד, מומחה ליחסי פקיסטן-סין.
הפרויקט הצית מחדש התקוממות בקרב המיעוט הבלוצ'י, הטוען לניצול ואפליה מצד הממשלה. בתגובה, פקיסטן הגבירה את נוכחותה הצבאית בעיר, שהפכה למבוך של מחסומים, תיל דוקרני וחיילים. כבישים נסגרים מספר ימים בשבוע לצורך מעבר בטוח של עובדים סינים, וקציני מודיעין עוקבים אחר עיתונאים המבקרים במקום.
התושבים המקומיים חשים מנוכרים בעירם. "אנו נדרשים להוכיח את זהותנו בכל מקום," אומר ח'ודה בח'ש האשים, יליד גוואדאר בן 76, המתגעגע לתקופה שבה העיר הייתה חלק מעומאן ולא מפקיסטן. לדבריו, בעבר אנשים לא סבלו מרעב וגברים מצאו עבודה בקלות. כיום, למרות טענות הממשלה על יצירת 2,000 משרות חדשות, נראה כי מעטים מבני המקום נהנים מהן.
עוד ב-
בדצמבר האחרון ארגנו התושבים מחאות יומיומיות על תנאי המחיה בגוואדאר, שנפסקו רק לאחר שהרשויות התחייבו לשפר את הגישה לחשמל ומים. למרות זאת, טוען מנהיג מקומי, "אף תושב של גוואדאר לא נשכר לעבוד בשדה התעופה, אפילו לא כשומר." מאז ההבטחות, לא נעשתה כל התקדמות ביישום דרישות התושבים – והשאלה נותרת: למי באמת נועד נמל התעופה המפואר הזה?
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(4):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
4.לא צריך לרוץ לפקיסטן. יש את רמון באילת. יקר יותר וריק (ל"ת)יוס 03/2025/18הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.תוך 25 שנה סין תשלוט בחצי עולם ותעבור את ארצות הבריתררר כהן 03/2025/16הגב לתגובה זו0 0סין משתלמת על העולםסגור
-
2.כן ושדה התעופה רמון מה זה סיפור הצלחה (ל"ת)פחחח 03/2025/14הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.גם לנו יש כזה בגלל המגלומן כץ (ל"ת)האחד 03/2025/14הגב לתגובה זו1 1סגור



