תיירות

חברת תעופה ישראלית שוברת את הכללים – זה הצעד יוצא הדופן בו נקטה

תחת מעטה של התרחבות שקטה, חברת תעופה ישראלית נוקטת בצעד חסר תקדים: טייסים ממדינות זרות הופכים לצוותי קבע. האם הם לא "יבריזו" בזמן מתיחות מלחמתית חריפה?
מני הרץ |  2
טייס באייר חיפה (צילום חשבון פייסבוק אייר חיפה)
תופעה חריגה בשוק התעופה המקומי: חברת תעופה ישראלית שואפת להתרחב במהירות – ומגייסת לשורותיה טייסים ממדינות זרות, שישמשו כטייסים קבועים בצי המטוסים שלה. מדובר במהלך יוצא דופן בנוף הישראלי, שבדרך כלל מתבסס כמעט אך ורק על טייסים מקומיים, בייחוד בתפקידי מפתח כמו טייסי קווים סדירים.
בשבוע שעבר הסתיים קורס הטייסים השלישי של אייר חיפה. את הפעילות הטיסתית מובילים צוותי החברה הישראלים, ובמקביל לכך מקיימת בימים אלו החברה תהליכי קליטה והסמכה לקבוצת קברניטים מנוסים מצרפת, פינלנד, יוון וצ'כיה – כולם בעלי אלפי שעות טיסה וניסיון פיקודי על מטוסי ATR.
באייר חיפה אמרו כי "הקברניטים האירופאים משתלבים בהפעלת הטיסות במטרה לתמוך בהתרחבות הפעילות באגן הים התיכון, ובכפוף לדרישות רשות התעופה האזרחית של ישראל הם עוברים הסמכה מלאה בפיקוח מפקחי הרשות". 
גיוס הטייסים הזרים מתבצע במסגרת תוכנית ההתרחבות של חברת התעופה הישראלית אייר חיפה, שבמסגרתה צפויים להיכנס לשירות שני מטוסים נוספים בחודשים הקרובים.
המטוס הרביעי בצי החברה צפוי להימסר בתחילת חודש ספטמבר, ולאחריו, במהלך חודש דצמבר, צפויה החברה לקבל גם את המטוס החמישי. בכך צפוי צי החברה להתרחב באופן משמעותי ולהגדיל את קיבולת הטיסות והיעדים.
רק אתמול (רביעי) הודיעה אייר חיפה על השקת קו נוסף, הפעם לרודוס ביוון. 
"השקת הטיסות לרודוס היא המשך להרחבת הפעילות שלנו – ביעדים, בצי המטוסים ובצוותי האויר“, אומר ליאור יבור, מייסד שותף ומשנה למנכ"ל אייר חיפה. "אנחנו פועלים לחיזוק מעמדו של נמל התעופה חיפה כשער בינלאומי משמעותי, עם תשתיות מתקדמות ושירות נגיש לתושבי הצפון."
בעבר, לפני כשני עשורים התנגדו באיגוד הטייסים הארצי להעסקת טייסים זרים בחברות תעופה ישראליות. 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    תמיד דאגתי לטוס עם טיס ישראלי משלנו.
    רפאל 06/2025/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תמיד אל על כי אני יודע מי הטייס בדרך כלל מדובר בטייסי חיל האוויר לשעבר ולכן אני סומך עליהם ועל זה אני משלם הרבה יותר כסף בגדול כולנו משלמים על הביטחון. לטוס היום עם אל על בידיעה שהטייס רומני בולגרי גרמני עם זיקה לאיסלם לא בא לי
    סגור
  • 1.
    כרה בור ובו נפל
    עושק מורשה 06/2025/05
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ברגע שהטייסים סרבו "להתנדב" גם הסימפטיה אליהם נגמרה לפחות טייסים זרים יעבדו בשביל הכסף לא בשביל "החונטה"
    סגור