תיירות
דרמה באוויר: אי הבנה בין טייס לפקח הטיסה הובילה למצב חירום
טיסה שגרתית מליסבון לניס הפכה לסיפור לא ייאמן לאחר שבקשה פשוטה של הטייסים יצרה בלבול מסעיר במגדל הפיקוח. מילה אחת שנשמעה אחרת גרמה להכרזה מפתיעה - והעמידה את שדה התעופה כולו בכוננות חירום
שדה התעופה בניס שבצרפת הועמד בסוף השבוע בכוננות חירום לא צפויה, לאחר שבקשה שגרתית של טייסי טיסת TAP Air Portugal מליסבון יצרה בלבול גדול מול הפיקוח האווירי בצרפת. הסיבה לכך הייתה תקלה פשוטה - כל השירותים במטוס Embraer E190 חדלו מלעבוד. הטייסים ביקשו להנחית את המטוס בהקדם כדי להקל על הנוסעים, אך המילה "toilets" נשמעה למפקחים כ-"pilots", מה שהוביל לאי הבנה דרמטית.
במהלך התקשורת הראשונית הסבירו הטייסים: "לידיעתכם בלבד, יש לנו בעיות עם השירותים במטוס. הם לא תקינים, ואנחנו צריכים לנחות כמה שיותר מהר בניס". אולם בצד השני הפקח שאל האם מדובר במצב חירום, כאילו הבין כי יש בעיה בטייסים עצמם. הטייסים הדגישו: "לא, אנחנו לא מכריזים מצב חירום. רק מבקשים עזרה בסיטואציה הזו – נתיב ישיר יותר ומהירות גבוהה יותר אם אפשר".
לפי חדשות התעופה, ככל שהשיחה התארכה, חוסר ההבנה רק העמיק. הפקח תהה האם הטייס האוטומטי לא מתפקד או שאחד הטייסים סובל מבעיה רפואית. התשובה הייתה ברורה: "לא, האוטומטי עובד כרגיל. הבעיה שלנו היא בשירותים". בהמשך אף נרשם רגע מבלבל במיוחד כאשר הפקח קבע: "מצב חירום, מצב חירום, מצב חירום – יש לנו חשד שאין טייס שמסוגל להטיס את המטוס". הטייסים, מצדם, ניסו להרגיע: "הפעילות שלנו רגילה, אדוני. אנחנו רוצים להמשיך לנחיתה כרגיל".
עוד ב-
בעוד בשמיים שררה תחושת בלבול, על הקרקע הופעלו נוהלי חירום מלאים בנמל התעופה ניס, מחשש שהמטוס מתקרב ללא צוות טיסה פעיל. רק לאחר זמן קצר התבררה האמת - לא מדובר בחוסר בטייסים אלא בהיעדר שירותים תקינים. המטוס נחת בשלום, הנוסעים ירדו מבלי להבין את הדרמה שהתרחשה ברשת הקשר ואילו ההקלטה המלאה של חילופי הדברים הפכה תוך שעות לנושא שיחה חם בקהילת חובבי התעופה ברחבי העולם.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



