תיירות

הונאה מדאיגה ב-AI: רצה לסגור שיט וגילה שפרטי האשראי שלו הודלפו

במקרה ביזארי שמראה את מגוון הבעיות שקיימות עם הבינה המלאכותית וכוחה לעשות רע בעקבות חוסר יכולת להפעיל ביקורת במקרים בהם אין מידע רב להתבסס עליו
מערכת ice | 
הונאת כרטיסי אשראי (צילום shutterstock)
טכנולוגיית הבינה המלאכותית מתקדמת ומקלה על חיינו, אך כמו בכל התקדמות יש מי שמנצל זאת לרעה. במקרה שקרה לאחרונה לאלכס ריבלין, מנכ"ל חברת נדל"ן בלאס וגאס, הוא השתמש בשירות של גוגל על מנת למצוא מספר של שירותי שיט תענוגות מהקריביים ונפל להונאה.
בשיחה שערך עם הוושינגטון פוסט הוא הסביר על כך שהשתמש בשירות AI Overview - השירות שרובינו מכירים בתור התקצירים בתחילת עמוד תוצאות בגוגל. ריבלין התקשר למספר ובהמשך מצא שסכום של 768 דולר נמשך מהחשבון שלו לאחר שפרטי האשראי שלו נגנבו באותה שיחה.
האופן שבו ההונאה התרחשה היא לא משהו לא מוכר, אבל מדובר כאן בחידוש ושיפור היכולת להונאות תיירות מסוג זה במסגרתם מי שמרוויח מהגזל "שותל" מספרים מזויפים בכל מיני אתרים ופורומים וככל שהעמודים הללו זוכים לחשיפה גדולה יותר, מערכות כמו הAI של גוגל יכולות לשער שמדובר במידע מהימן.
שאלת היכולת של AI להיות ביקורתי ביחס למידע שהוא נותן גם אם אין לו מקורות או רקע מהימנים היא נושא המטריד מומחים וחוקרים גם בטווח הקצר עם כל ההונאות שבאות מכך וגם בטווח הארוך כשהסכנה תגדל אף יותר בעקבות היכולות המשופרות של הAI.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה