תיירות

אחרי יותר משני עשורים: ההודעה שהפתיעה ואכזבה את ציבור הטסים

שנים של מידע, דירוגים וטיפים לנוסעים נעלמו בלחיצת כפתור אחת. האתר שהפך לחלק בלתי נפרד מהשמיים סוגר את שעריו והנוסעים מנסים להבין מה הוביל להיעלמות הפתאומית
דסק תיירות | 
צילום shutterstock
אחרי יותר מ-24 שנים שבהן היה לאחד הכלים המהימנים ביותר עבור נוסעים תכופים וחובבי טיסות, אתר SeatGuru סיים את דרכו. האתר, שהוקם בתחילת שנות ה-2000, שימש מקור מידע עיקרי לנוסעים שביקשו לדעת היכן כדאי – ובעיקר היכן לא כדאי – לשבת בטיסות בינלאומיות.
במשך השנים הפך SeatGuru למדריך חובה כמעט לכל מי שחיפש מושב מושלם: האם המרחק לרגליים מספק, האם המושב סמוך לשירותים או למטבח, ומהם היתרונות של כל שורה במטוס. האתר סיקר למעלה מ-700 דגמי מטוסים של כ-100 חברות תעופה שונות ברחבי העולם, וכל זאת בצורה נגישה וברורה.
לאחר רכישתו על ידי Tripadvisor, המשיך האתר לפעול באופן עצמאי, אך בשנים האחרונות החלו משתמשים נאמנים לדווח כי העדכונים בו פחתו. דגמים חדשים של מטוסים לא נוספו, ותמונות של מושבים חדישים לא הופיעו. בסוף אוקטובר 2025, כך על פי הדיווחים, האתר נסגר באופן סופי.
עם סגירתו, נוסעים רבים מביעים צער על סיום עידן שבו SeatGuru נחשב לכלי חובה לפני כל טיסה. עם זאת, שוק האתרים המספקים מידע על הושבה במטוסים לא נותר ריק. כיום ניתן למצוא אלטרנטיבות דומות, בהן aeroLOPA, seatmaps.com, SeatLink ו-SeatMaestro, המציעים מידע מפורט ותמונות עדכניות של דגמי מטוסים ומושבים.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה