תיירות

מהפכה ברשות האוכלוסין: הרפורמה שתקצר לכם את חידוש הדרכון

רפורמה חדשה של רשות האוכלוסין שהחלה לצאת לדרך מוסיפה ימי קבלת קהל ועובדים שיסייעו לצמצום העומס בתורים לחידוש דרכון, שהגיעו לאחרונה עד 90 ימי המתנה. שרת הפנים שקד: "בשורה אדירה לאזרחי ישראל"
מערכת ice |  2
איילת שקד (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, אוליביה פיטוסי, Magma Images)
רשות האוכלוסין ההגירה הכריזה על תוכנית שתוסיף כ-250 אלף תורים ללשכות הרשות, שיקצרו בצורה משמעותית את זמני ההמתנה לחידוש הדרכון.
כל מי שנצרך לחדש דרכון בחודשים האחרונים שם לב שבחצי שנה האחרונה התורים התארכו פלאים עקב חוסר בתורים פנויים בלשכות, ומשבוע המתנה זה הלך והחמיר עד שישראלים רבים נאלצו לקבוע תור לחודשים קדימה, כאשר השיא הגיע בחודש ספטמבר בו המתינו אנשים עד 90 יום לתור לחידוש דרכון. לדברי רשות האוכלוסין, העומס נוצר עקב שילוב של שני גורמים מתקופת הקורונה: המון ישראלים לא חידשו דרכון בתקופה הזו וזה התנקז לתקופה של אחרי הסגרים, ובנוסף עובדים רבים ברשות האוכלוסין נדבקו ו/או שהו בבידוד.
לאחר תלונות רבות שרת הפנים איילת שקד יצאה בדרישה למצוא פתרון מידי למשבר שנוצר: "הנחיתי את מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה להתייחס לנושא כאל מצב חירום ולהכין בדחיפות תוכנית שתוכל לתת מענה הולם לאזרחים המתוסכלים. התוכנית, שכבר נמצאת בביצוע, היא תוצאה של פתרונות יצירתיים של אנשי רשות האוכלוסין וההגירה, ובעיקר בשורה אדירה לאזרחי ישראל, שכן היא שתספק עוד כ-250 אלף תורים ברחבי הארץ".
 
התוכנית שהתגבשה ומתחילה בימים אלו לצאת לפועל, צפויה לקצר משמעותית את ההמתנה לתורים. ברשות אומרים כי כבר לאחר הפסח הקרוב תורגש ההקלה בעומס. לפי המתווה, נוספו בלשכות שעות קבלת קהל, והן יתנו מענה גם בימי רביעי בבוקר, וחלקן גם בימי שישי. בנוסף, עובדי הרשות שאינם עובדי מנהל האוכלוסין, התבקשו לסייע ולעבוד בלשכות כדי לבלום את העומס הרב. אליהם יצטרפו גם עובדים זמניים, גמלאי רשות האוכלוסין, וסטודנטים שישובצו במשרות בלשכות היכן שיש מקומות פנויים.
מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה תומר מוסקוביץ' ברך: "הצורה של זימון התור כיום היא מאוד מיושנת ודורשת הרבה אמצעי זיהוי עד שנקבע תור. תוך כמה שבועות תהיה גרסה חדשה של זימון תור, באפליקציה שתהיה נגישה וקלילה יותר, וכמובן בשאיפה לזמנים קצרים יותר. כל המהלכים הללו יוסיפו מאות אלפי תורים חדשים, ומשך זמן ההמתנה לתור יקוצר במאות אחוזים".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אין כאן שום חדש,רק פרסום וכיבוי שריפה ענק.
    טל 04/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במקום להגדיל את כוח האדם/שעות עבודה מאלצים את האזרחים לשלם פי 2
    סגור
  • מדינת הפקרות
    מיקי 05/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שום דבר לא השתנה רק נהיה יותר גרוע עכשיו יש ערים שאין תורים בכלל בשנה הקרובה. הזויייי מה עושה שם אילת שקד לכי הביתה
    סגור