תקשורת ומדיה

איילת שקד מודה: "רציתי למנות שופטים אחרים"

בתום סבב מינוי שופטי העליון שהוכרע היום, השרה איילת שקד, לשעבר יו"ר הועדה לבחירת שופטים חושפת בפייסבוק את תחושותיה לגבי המינויים החדשים: "לו הייתי מכהנת כיו"ר הוועדה היום התוצאה היתה שונה"
מערכת ice |  1
איילת שקד (צילום פלאש 90/ אוליבר פיטוסי)
הוועדה לבחירת שופטים התכנסה הבוקר (שני) ובחרה כעת ארבעה שופטים לבית המשפט העליון: השופטת גילה כנפי-שטייניץ, השופט חאלד כבוב, עו״ד יחיאל כשר והשופטת רות רונן.  השופטים יכנסו לתפקידם לפי סדר הופעתם ברשימה זו.
לאחר הכרעת המינויים התייחסה השרה איילת שקד, שעמדה בעבר בראש הוועדה לבחירה השנויה במחלוקת מצד מחנה הימין ובפוסט חשוף בפייסבוק כתבה, "הסתיים סבב המינויים הנוכחי לבית המשפט העליון. בעבר, הייתה לי הזכות להוביל 6 מינויים לבית המשפט העליון כיו"ר הוועדה, רובם בעלי גישה משפטית שהיתה חריגה בנוף בית המשפט לפני כן. שופטים הדוגלים ומאמינים בהפרדת רשויות אמיתית ובהכרה בכוחם וסמכותם של נבחרי הציבור לפסוק בשאלות של ערכים ותפיסות עולם.
"היום, כחברה בוועדה, הייתי שותפה לבחירת שני שופטים נוספים שאני מקווה ומאמינה כי יצטרפו למחנה השמרני והלאומי ההולך וגדל. כללי המשחק השתנו, והבחירות הללו שינו את פניו של בית המשפט העליון. בית המשפט העליון היום לאחר הבחירה שונה מהותית מבית המשפט שלפני 6 שנים. כשנכנסתי לתפקידי כשרת משפטים לפני מספר שנים השופט סולברג היה קול בודד והיום יש מחנה שמרני בעל עמדות עקרוניות ומנומקות.
 
"אודה ולא אכחש - לו הייתי מכהנת כיו"ר הוועדה היום התוצאה היתה שונה. אין זה סוד שרציתי למנות שופטים אחרים בישיבה היום. הוכחתי גם קבלות בנושא הזה. יו"ר הוועדה שר המשפטים הוביל קו אחר, אבל עמד על עקרון האיזון החשוב ועל כך שיהיו שני מועמדים לכל צד.
"ראיתי בימים האחרונים ברשתות אנשי ימין מאוכזבים שחושבים שהבחירה רעה ומורשת ברק ניצחה בענק. ובכן, לא כך הדבר. המחנה השמרני התחזק היום, ודאי ביחס למצב הקיים. אני מזכירה שאף אחד מארבעת הפורשים לא השתייך לאגף השמרני. להיפך.

"אני מקווה שהבחירות בשופטים יוכיחו את עצמם, שהרי אין מרות על השופטים זולת מרותו של הדין. אנחנו לא מקבלים, ואוי לנו אם נרצה לחיות במקום בו מקבלים פסקי דין בהזמנה. אבל ניתן בהחלט לזהות כיוון כללי של שופט ואני מאמינה שהכיוון שאני מאמינה בו קיבל חיזוק, גם אם רציתי מועמדים אחרים.
"יש לנו בית משפט עליון אחד, עלינו לשמור עליו ולתקן אותו והדרך הנכונה ביותר להשפיע על איזון ואמון ציבורי היא במינוי שופטים. פסיקותיהם של השופטים שמונו בכהונתי מוכיחות זאת יום יום. לראשונה נשמעים קולות שונים בחלל בית המשפט. קולות המשקפים את ערכיו של הציבור. אני סבורה שבמינויים של השופטים שבבחירתם הייתי שותפה בנינו בית משפט מגוון יותר, משקף יותר ומרוסן יותר. גם אם העבודה עוד לא הושלמה, עלינו על המסלול. אנחנו בדרך הנכונה. עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איילת, נכשלת וסער מינה שמאל רדיקאלי, קבלי את הדין. (ל"ת)
    עובדה 02/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור