תקשורת ומדיה

חרם על איילת שקד, האם הממשלה לקראת פירוק?

אחרי שהצהירה במליאת ההכנסת כי חוק החשמל לא יכלול את יישובי הפזורה הבדואית, איילת שקד סופגת חרמות מצד מפלגת רע"ם שמאיימת להפיל את הממשלה 
מערכת ice |  2
מנסור עבאס, איילת שקד (צילום פלאש 90/ יונתן סינדל)
חוק החשמל ממשיך להבעיר את הקואליציה ולפי כתב חדשות 12 מוחמד מג'אדלה, רע"ם מצהירים הערב כי לא יעבדו עם איילת שקד ואף דורשים נציג אחר מטעם הממשלה שיעמוד מולם בנושאי משרד הפנים.
נמשכת המתיחות בקואליציה: סערת חוק החשמל ממשיכה להסעיר את הממשלה, והערב (שבת) ברע"ם עולים שלב בעימות מול שרת הפנים איילת שקד בנוגע ל"חוק החשמל". כעת, ברע"ם אומרים: לא נעבוד יותר מול השרה שקד ונדרוש נציג אחר מטעם הממשלה בתחומי האחריות של משרד הפנים.
משמעות הצעד היא דחיפה של רע"ם להוציא תחת ידיה של שקד את השליטה בדיוני חוק החשמל שנמצא במוקד מריבה משמעותי בין מפלגות הערבים למפלגות הימין בקואליציה. אם לא יקרה כך, מאיימים ברע"ם, יפרקו את הממשלה והכנסת תיגרר שוב לבחירות. המחלוקת הזאת היא אחת מהנושאים שמשסעים את הממשלה.
חוק החשמל מלווה את הקרעים בקואליציה מאז דיוני התקציב, כשמשמעותו היא אפשרות לחיבור בתים ללא טופס 4 לקבלת חשמל סדיר. עשרות אלפי בתים העונים להגדרה הזאת בישראל, משויכים ברובם למגזר הערבי, מדובר גם בפזורה הבדואית אך גם בהתיישבות המוסדרת, שם בתים רבים נבנים באופן לא מוגמר כך שהם "מדלגים" על הצורך באישור טופס 4 וממשיכים להשתמש בחשמל זמני.
 
הסערה שהתעוררה כעת בעניין חוק החשמל נעוצה בהצהרה של  שקד במליאה כי חוק החשמל, גם אם יאושר לא יהיה תקף לעניין הפזורה הבדואית. מבחינת רע"ם המהלך נועד ברובו לדאוג לעשרות אלפי משקי הבית בישובים הלא מוכרים שמתחברים לחשמל באופן פיראטי.
"חוק החשמל היה בצו משנת 2014 ואז הוארך ב-2017 וב-2019 הוא לא מדבר כלל על הפזורה הבדואית בנגב, לא מדובר כלל על חיבור חשמל בנגב אלא על תוכניות כוללניות. אדם שרוצה לחבר את ביתו לחשמל צריך לשלם 200 אלף שקל... ראשי ערים בערים המעורבות - ובהם גם ראשי ערים מהליכוד - חושבים שהחוק הוא נכון ויכול לגבות תשלום כמו שצריך לחברת החשמל וכך התושבים לא יהיו מחוברים לחשמל בצורה פיראטית. בפזורה אין תוכניות מפורטות ואין הסדרה בכלל"
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    קצת כאב בטן…
    צחי 12/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ויעבור לה הצגה נגמרו אפשר למכור את המדינה לתנועה האיסלמית .
    סגור
  • 1.
    יאללה לפרק לא לקשקש! (ל"ת)
    427 12/2021/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור