תיירות

מטס העצמאות מעל מערת המכפלה: "מצדיעים לחיל האוויר"

אתר חיל האוויר חשף את נתיבי הטיסה של ארבעת מטוסי העפרוני: מעל קריית ארבע ומעל מערת המכפלה. ביו"ש קיבלו בשמחה את ההודעה, ראש מועצת קריית ארבע: "מצדיעים לחיל האוויר, זאת עוד לבנה בניין הארץ וההתיישבות"

מערכת ice |  1
יום העצמאות מטס (צילום יהונתן זינדל פלאש 90)
חיל האוויר פרסם את מפת הטיסה ולוחות הזמנים של מטס יום העצמאות הקרוב לשנת 2022. הוא יעבור מעל היישובים השונים. השנה, לראשונה, יעבור המטס מעל חברון, עיר האבות. אחרי טיסה בשמי קריית ארבע מטוסי חיל האוויר ימשיכו ליישוב אפרת בגוש עציון ומשם לגן סאקר בירושלים. המטס יבצע פעלולים באזורים נרחבים ביהודה ושומרון. 
 
ב-2020, בתקופת הקורונה, המטס האקרובטי עבר בעבר בשמי גוש עציון, אך כעת מדובר בפעם הראשונה שבה המטס יעבור גם בחברון. 
בין כלי הטיס שיוצגו במטס: F-35 "אדיר", F-15 "בז" ו"רעם", F-16 "סופה" ו"ברק", מסוקי חיל האוויר כמו היסעור, הינשוף וה"שרף", הלא הוא האפאצ'י. מטוסי התובלה של חיל האוויר - ובראשם ההרקולסים, יופיעו גם הם במטס. 
מטוסי העפרוני ייצאו לדרכם ממיתר שבדרום בסביבות השעה 13:58 וינועו צפונה, דרך היישובים שמעה ועתניאל. משם הם ינועו לשכונת אברהם אבינו ולמערת המכפלה, ואז לקריית ארבע. הם יחוגו מעל היישוב אפרת שמרכז גוש עציון, ולאחר מכן ימשיכו לכיוון גן סאקר בירושלים.
ראש מועצת קריית ארבע-חברון, סא"ל במיל' אליהו ליבמן, בירך על התקדים ועל הבשורה החיובית: "מצדיעים לחיל האוויר ולצה"ל כולו. השנה גם מהשמיים של מערת המכפלה - עדיף מוקדם מאשר לעולם לא. אני רוצה להודות למפקדי חיל האוויר, שקיבלו את בקשות התושבים וניאותו להעביר את המטס החגיגי גם בשמי קריית ארבע-חברון ביום העצמאות בפעם הראשונה. זו עוד לבנה בבניין הארץ וההתיישבות ביהודה ושומרון".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הערבושים עשו טיהור אתני בגרזנים לעיר היהודית חברון
    אחמד מוסי רעז ממרץ 04/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל המציאות בארץ ישראל זה חברון וירושליים מה שמכנים בתעמולה מיזרחי ת לאנשי הכפירה ממרץ מומלץ ללכת לכור מחצבתם הגרמנית בבערלין הם גם ככה מרגישים סבבה שגויים ישמידו ויהרגו יהודים
    סגור