תיירות

היכן יוקם שדה תעופה משלים לנתב"ג?

הדחיפות בהקמת שדה תעופה משלים לנמל התעופה בן גוריון נותנת אותותיה אבל בין שלל האפשרויות שעלו, עדיין אין הסכמה על מיקום ולכל אחת מהאפשרויות יש סיבה משלה מדוע אין הדבר אפשרי. היכן בכל זאת יוקם שדה התעופה? 
מערכת ice |  27
מטוסים (צילום Magma Images)
הוועדה לבחירת המיקום לשדה המשלים לנתב"ג אמורה להתכנס ולהגיש את המלצותיה לשרת התחבורה מרב מיכאלי בתוך שלושה חודשים, אך נראה שכרגע יש המון אי הסכמות והדרך לאישור ארוכה מתמיד. 
שרת התחבורה בעצמה הביאה לאישור הממשלה את ביטול ההחלטה הקודמת לבנות את השדה ברמת דוד, בצמוד לבסיס חיל האוויר הקיים שם. אפשרות אחת ירדה מהפרק, מה יקרה עם האחרות?
 
על פי ynet, גורם בוועדה אומר כי בהתאם להחלטת הממשלה, הוועדה כלל אינה בוחנת את השימוש ברמת דוד כשדה אזרחי, ונכון לעכשיו הוועדה לא תגיש המלצה. 
גורם תכנוני אמר באותה כתבה כי "ישראל היא מדינה קטנה, וכל המיקומים האלה כבר נבדקו ונפסלו. גם במקום שיש בו לכאורה שטח פתוח, צריך להתחשב בנתיבי האזרחיים הטיסה הקיימים וכל מסלול שייבחר חייב להיות מסוגל לתפקד תמיד לשני כיווני המראה ונחיתה, בהתאם לכיוון הרוח המשתנה".
בנוסף קבעה הממשלה כי השדה החדש יוקם במתכונת של הקמת שדה התעופה לפרק זמן של 25 שנה. עם כל חוסר היכולת להגיע להסכמה, עדיין קיימת דחיפות בהקמת השדה הנוסף. הדרישה היא לשדה שיוכל להכיל 20 מיליון נוסעים בשנה.
בוועדות הקודמות העריכו שניתן להקים כזה רק ברמת דוד או בנבטים. אולם הוועדה בוחנת כעת הפעלה של שדות קטנים משמעותית ולכל אחד מהמיקומים הללו יש בעיות משלו: 
מגידו: יחייב טיסה בגובה נמוך מעל הכרמל, מה שמהווה מטרד רעש וסכנה בטיחותית, יגביל את הפעילות ברמת דוד ויחייב בחלק ממצבה של כיוון הרוח המראות ונחיתות מעל שטח הרשות הפלסטינית בשומרון.
חיפה: משרד התחבורה וועדות התכנון כבר החליטו להעביר לחיפה את רוב הפעילות של שדה הרצליה שחייב להיסגר עד שנת 2025. מיקום השדה בסמוך לכרמל לא מאפשר ביצוע טיסות מכשירים הנדרשות במשג אוויר קשה.
חדרה מזרח: בהתנגדות תושבים, והוראה שנתן שר הביטחון בני גנץ לאנשיו להתנגד לאישור התוכנית מקשה על ההיתכנות.
 
עטרות: הפעילות בשדה הופסקה עם תחילת האינתיפאדה השנייה בגלל ידויי אבנים של פלסטינים מקלנדיה הסמוכה. מעבר לסיכון הביטחוני, כמו כן, שדה תעופה במיקום כזה הוא מעבר לקו הירוק, ורוב חברות התעופה הזרות כנראה יחרימו אותו. 
חצור: בסיס טיסה פעיל של חיל האוויר. הפעלתו במקביל כשדה אזרחי, עם מטוסים שזקוקים לנתיבים שונים משל מטוסי קרב, תפריע לפעילות תל נוף ובמידה פחותה לבסיס פלמחים, ותיצור עומס על המרחב האווירי של נתב"ג, שיגביל המראות ונחיתות בו.
נבטים: בסיס גדול ועמוס של חיל האוויר. הרחבתו לשדה אזרחי תקשה על הפעלת מטוסי קרב ותובלה ממנו, מתנגשת בנתיבי הטיסה המשמשים את בסיס חצרים.
תגובות לכתבה(27):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 22.
    יש כבר שדה רק לא חשבו עליו
    רעיון 07/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש כברנשדה קיים קוראים לו רמון . מילארדי שקלים הוציאו לבנות אותו ועתה המדינה החליטה שיש צורך בעוד שדה תעופה אוקי אז למה לא לחבר את שדה תעופה רמון למרכז תא ברכבת מהירה כזו שמגיעה תוך שעה וחצי יתרונות : כביש הדמים ( ערבה ) יהפוך לבטוח יותר ירד לחץ כבד מנתבג דבר שיארך את חיו ויכולת הקיבולת שלו , מכיוון שאפשר לקבוע שכל הטיסות מהמזרח לישראל יצאו ויכנסו דרך רמון יצירת מאות או אלפי מקומות עבודה לאיזור חבל אילת אילות ירדה של מחירי הדיור כי אם ניתן לחיות בערבה ולעבוד במרכז פתאום לא צריך לשכור דירה או לקנות דירה בכל מחיר ויותר חשוב מהכל יישוב הנגב כולו כי בעוד 30 שנה נפקח עיניים ונגלה שהבודאים והבנייה הלא חוקית שלהם גזלו אותו.
    סגור
  • מה עם תושבי צפון ?
    אבל 08/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך זה נותן מענה לתושבי הצפון שדה בדרום שצריך לנסוע אליו 3 שעות גם נתבג אני יכול להגיע אליו תוך שעתיים מה זה נותן השדה בדרום . שיבנו בחיפה או בחדרה ואז זה ייתן מענה מקסימילי גם לצפון גם למרכז וגם לדרום .
    סגור
  • 21.
    רק בצפון
    תיקי פור 05/2022/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין מקום אחר
    סגור
  • 20.
    מדוע לא מזכירים את חלופת השדה תעופה משלים על אי מלאכותי
    דב 05/2022/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מוזר מאוד שהעיתונאי לא מזכיר החלופה שהוצגה לשדה תעופה משלים על אי מלאכותי מול רצועת החוף שבין עתלית לחיפה, שמהווה פתרון מיטבי מכל הבחינות ושעלותו כ-4 מיליארד דולר בלבד לעומת האומדן של הדוח שקיבל משרד התחבורה בשנה שעברה שאמד העלות על 27 מיליארד דולר ובחן רק מול גלילות וחדרה
    סגור
  • 19.
    מה אף אחד לא חושב על הים ?
    יוסף בכר 05/2022/09
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בכל מדינה מתקדמת הדבר הראשון היה חשיבה על הים יש שטח אינסופי אפשר לבנות שדה מהסרטים, ולייצר ים של מקורות תחבורה ועבודה לתושבים בסביבה. גבר נוסף הוא הנגב שגודלו כמחצית משטח המדינה, יש לפתח שם שדה שיצור אלפי מקומות עבודה ויביא המון מתיישבים חדשים לאזור שלאחרונה לצערנו יש נסיון של הבדואים לכבוד אותו.
    סגור
  • טען עוד
  • 18.
    שיבנו אחד מול חופי תל אביב מה הבעיה (ל"ת)
    דייג 05/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 17.
    להקים שדה תעופה מול חופי תל אביב
    אבי 05/2022/08
    הגב לתגובה זו
    2 1
    על אי שיבנה כך יהיה פחות רעש וטירדה לתושבים.
    סגור
  • 16.
    אם לא יוקם שדה בינלאומי בחיפה, יהיו שניים שוממים בדרום
    אין הצדקה בדרום 05/2022/08
    הגב לתגובה זו
    3 1
    נראה לי שרמון אחד מספיק. שדה שני בינלאומי חייב לקום בשלוחה לתוך הים בחיפה בדיוק כמו שייבשו את נמל המפרץ
    סגור
  • שדה תעופה על אי מלאכותי מול חופי הכרמל בין עתלית לחיפה
    דב 05/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צודק שהשדה צריך להיות באזור חיפה, אבל לא במפרץ חיפה, אלא על אי מלאכותי מול רצועת החוף בין עתלית לחיפה. החלופה הוגשה לועדה ונבחנת, וגם סותרת אומדנים שקיבל משרד התחבורה מחברה הולנדית עם שיותפים ישראלים שנתנו חוות דעת שאין כדאיות לשדה תעופה ימי אלא אם יעבירו את נתב"ג לאי בים מול תל אביב
    סגור
  • 15.
    שדה תעופה נוסף
    נילי 05/2022/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קודם רכבת לאילת שתוריד את הרכבים הרבים בכביש הערבה ולהמשיך את הכביש ל4 מסלוליםמרוב התאונות.
    סגור
  • 14.
    שדה תעופה
    מירי 05/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אולי בטירת הכרמל יש מקום
    סגור
  • כל הכבוד קלעת בול!
    דב 05/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נכון, זה המיקום המיטבי, על אי בים מול חופי טירת הכרמל, ללא הפרעות רעש, עם חיבור מיידי באמצעות גשר כפול לכביש החוף ולרכבת, ועם יתרונות סביבתיים לחופי רצועת החוף בין עתלית לחיפה. יתרום לכל מרחב חיפה והצפון מחדרה עד ראש הנקרה ומהחוף עד קרית שמונה, נצרת, נוף הגליל וטבריה.
    סגור
  • 13.
    שדה תעופה הרצליה
    יאיא 05/2022/04
    הגב לתגובה זו
    3 1
    צריך להשאיר אותו ולא לאפשר לקבלנים של הוותמל לבנות מיגדלים בטון ולחנוק את היציאות מהרצליה והאיזור
    סגור
  • 12.
    שדה תעופה חדש רק באי בים. (ל"ת)
    אופיר 05/2022/04
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 11.
    הרי בסוף יהיה שדה בים! למה לשרוף זמן וכסף בדרך?
    מומו 05/2022/04
    הגב לתגובה זו
    6 0
    הרי בסוף (בהנחה שישראל תמשיך להתקיים) - לא ישאר בישראל מקום לשדה בינ"ל גדול אלא בים!!! או מול כביש 7 בין גבעת אולגה למכמורת, או מול כביש 431 בין פלמחים לראשל"צ!!! בים צריכים להיות רק המסלולים וה gates. כל שירותי הקרקע, הבידוק, המזוודות והחנייה צריכים להיות על היבשה או בצמוד ליבשה בשטח מיובש. ורכבת אוטונומית תסיע את האנשים הציוד והמזוודות למטוסים. בים תהיה גם תחנת כוח, מתקן התפלה ועוד תשתיות שהחוף שלנו מוגבל מלהכיל במדינה של 20 מיליון תושבים. והפתרון הזמני, המוגבל, שיספוג את חברות ה lowcost מפסח עד סוכות בטיסות לאגן הים התיכון יכול וחייב להיות חיפה. שיפחית את העומס מנתב"ג בתקופת העומס הגדול. בהצלחה לשדה "בן-גוריון 2040"
    סגור
  • סוף סוף הצעות טובות שאפשר ליישם!
    ישראלי 05/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק בים ניתן להוסיף שטח למסלולים באורך של קילומטרים ונתיבי טיסה שלא מפריעים לאף אחד ולשום פעילות אחרת! כל הכבוד
    סגור
  • 10.
    שיתוף פעולה
    נוסע מתמיד 05/2022/03
    הגב לתגובה זו
    2 2
    קיים שדה תעופה בירדן. השלמת רכבת מישראל לירדן. הרי הם מקבלים מים מישראל ותנועת מסחר ימי מחיפה. גם יהיה להם הכנסות מהנוסעים בישראל.
    סגור
  • לא מגיע להם...
    לובנגולו מלך זולו 05/2022/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הירדנים חתמו על הסכם שלום עם מדינת ישראל לפני כמעט 30 שנה, אבל כמו המצרים, גם הם לא ממש מבינים את המושג הזה במלואו. מבחינתם זהו הסכם אי-לוחמה, ולא יותר מכך, שהרי אין ממש תיירות ממצריים ומירדן לישראל. כחלק מהתבטאויותיהם של מנהיגיהם, בכל פעם שהיה מצב בטחוני מתוח מול תושבי עזה, הם גילו בכך את פרצופם האמיתי, בבחינת המשפט: "פיהם וליבם אינו שווה".
    סגור
  • 9.
    בקיצור שומעים רק למה לא...
    צביקה 05/2022/01
    הגב לתגובה זו
    4 0
    פה לא ופה לא ופה לא...צריך ליבש חלק גדול מהים ולבנות שם שדה תעופה גדול
    סגור
  • 8.
    שטויות
    ירובעם 05/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 1
    פעילות אזרחית בחצור תפגע בתל נוף? ומה המרחק בין נתב"ג לתל נוף כיום ואפשר לחיות בשלום ובבטיחות, וברמה זו יתר השטויות שנכתבו מטעם
    סגור
  • 7.
    אם אפשר לייבש בחיפה נמל ימי אפשר גם אווירי מהים
    רק בחיפה הצפון משוע 05/2022/01
    הגב לתגובה זו
    6 1
    יש שטח מול חוות המיכלים בקרית חיים ונמל המפרץ שניתן לייבוש כשלוחה לתוך הים שיאפשר מסךולי נחיתה מעולים ללא מפגעים ורעש בכלל ישירות מכיוון הים. מדוע לא לצאת במכרז מיידי לייבוש ים והקמת מסלולי נחיתה שיחוברו לטרמינל ענק ושטחי תפעול בשטח שדה התעופה הקיים בחיפה
    סגור
  • 6.
    בים....שדה תעופה גדול כמה שרוצים
    Hu-Sham 05/2022/01
    הגב לתגובה זו
    5 0
    כמו שעשו בהונג קונג,ביפן ועוד מדינות.
    סגור
  • 5.
    יש להקים אי מול ראשל’צ ועליו המסלולי ו טרמינל
    ג׳וני 05/2022/01
    הגב לתגובה זו
    6 1
    כמו ב אוסקה, יפן
    סגור
  • 4.
    בניצנים (ל"ת)
    פרח 05/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 3.
    טעות אסטרטגית
    צביה רוטמן 05/2022/01
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הטפשות המוחלטת של סגית 2 שדות תעופה קטנים בשדה דוב בתא ובהרצליה שהם סמוכים לגוש דן, חיוניים למטרופלין, וגם הקלו על העומס בבן גוריון היא בכייה לדורות. מחדל אסטרטגי. כעת מחפשים מקום לשדה נוסף ובכל הארץ לא מוצאים גם בגלל התפנקות של תושבים.
    סגור
  • 2.
    עטרות או לא להיות
    גלעד 05/2022/01
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שדה התעופה עטרות אשר בירושלים יכול להיות הכי רלוונטי, מאחר והוא נמצא בשטח ישראלי ולא אחרי הקו, וכמי שהטיס וטס שם בעבר, השדה מיועד למטוסים בינוניים ואף גדולים. אם יזיזו אותו כמה עשרות מטרים ו או את הגדר, כולם יוכלו להנות ממנו. הוא יכול להיות שדה ישראלי מצד אחד ומצד שני ישרת את העיר רמאללה. תראו לי חברה בין לאומית שלא טטוס לשם?
    סגור
  • 1.
    מסלול חדש
    אורח 05/2022/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מאחר וכל המיקומים נפסלו ,,, אולי כדאי ליצור מסלול יבשתי בים , או בקפריסין !
    סגור