תיירות

למרות ההכרזה של לפיד, פתיחת השגרירות בירושלים בוטלה

אחרי שיאיר לפיד כבר הכריז כי סורינאם תפתח שגרירות בירושלים, אך הנשיא הודיע כי פתיחת השגרירות תבוטל כי "אין תקציב להקמת שגרירות של סורינאם בישראל"
מערכת ice |  1
יאיר לפיד (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
אחרי שכבר הוכרז כי תפתח שגרירות בישראל, נשיא סורינאם, צ'אן סנטוחי, הודיע הבוקר (שישי) בפני האספה הלאומית במדינתו כי תבוטל פתיחת השגרירות שלה בירושלים. לדברי סנטוחי, "אין תקציב להקמת שגרירות של סורינאם בישראל".
הודעתו המפתיעה של סנטוחי מגיעה על אף שלפני פחות מחודש ביקר בישראל שר החוץ של סורינאם, והודיע לשר החוץ יאיר לפיד כי סורינאם מתכננת לפתוח בקרוב שגרירות בירושלים.
 
"סורינאם תפתח שגרירות בירושלים. אירחתי היום במשרד החוץ את שר החוץ של סורינאם, אלברט רמדין, שר החוץ הסורינאמי הודיע במהלך הפגישה כי מדינתו מתכננת לפתוח בקרוב שגרירות בירושלים, בירת ישראל", כתב רק לפני כשלושה שבועות שר החוץ יאיר לפיד בחשבון הטוויטר שלו.
 
המדינה מדרום אמריקה סבלה בתקופה האחרונה משיטפונות קשים, ויאיר לפיד אף הציע לשר החוץ שלה שליחת סיוע הומינטארי מישראל לשטחה. השגרירות של סורינאם אמורה הייתה להצטרף לשגרירויות של ארה"ב, הונדורס, גוואטמאלה וקוסובו שכבר נמצאות בירושלים, אך בסופו של דבר זה לא יקרה וההחלטה בוטלה.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יאיר לפיד אפס מאופס
    שבי 06/2022/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חוץ ממצב על הפנים מה הוא כבר קיים חלאת אדם מכוחות האור והנאורות
    סגור