תיירות

המשרד להגנת הסביבה תוקף את עבודות הפיתוח בחופי אילת

המשרד להגנת הסביבה יצא במתקפה חריפה כנגד עבודות הפיתוח לאורך חופי אילת, לטענת המשרד עבודות הפיתוח פוגעות באופן חמור בחוף ומהוות פגיעה חמורה בסביבה הימית לאורכו
מערכת ice | 
חוף ים בחיפה (אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום פלאש 90)
המשרד להגנת הסביבה פנה למנהל התכנון ולוועדה לשמירת הסביבה החופית בדרישה לקיים דיון דחוף בנושא עבודות הפיתוח בחופי אילת, המובילות לטענתם לפגיעה בסביבה החופית ומתוכננות.
 
הפניה הגיעה לאחר שלטענת המשרד עבודות הבניה והפיתוח שהעירייה הוציאה לפועל הינן בעלות פוטנציאל נזק משמעותי לאזור הימי לאורך חופי אילת. במשרד טוענים כי היתרי הבניה לא תואמו עימם זאת על שבשנת 2020 המשרד ביקש לקדם את בחינת הבניה.
 
משלא תואמו היתרי הבנייה עם המשרד, לא ידוע למשרד מהן ההנחיות שנקבעו למניעת פגיעה בסביבה החופית, אם בכלל. יש ציין, כי ההערות שהעביר המשרד במהלך 2020 בנוגע לקרבה המתוכננת של פיתוח לקו המים ולחומרי הבניה והביסוס, במסגרת תוכניות הבינוי לא התקבלו.
 
עם התחלת העבודות, ביצעו גורמי המקצוע של המשרד להגנת הסביבה סיורים בחופים, מהם עלה כי עבודות הפיתוח נעשות בסמיכות לקו המים ונחשפו כשלים נוספים בהביט הסביבתי. מתוך כך המשרד להגנת הסביבה מסר כי ימשיך לעקוב אחר עבודות הבנייה באזור החופים, וככל שיבוצעו חריגות שיגרמו לפגיעה בסביבה החופית, ישקול גם את הכלים האכיפתיים העומדים לרשותו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה