תיירות

בעקבות העומס במלונות: אילת נערכת להקמת עיר אוהלים למפונים

החל מיומה הראשון של המלחמה קלטה העיר אילת המוני מפונים וכעת היא מארחת למעלה מ-60,000 תושבים וכיוצא מכך הכפילה את מספר תושביה. לאחר שראש העיר התריע כי ללא התערבות של המדינה, העיר עלולה לקרוס, כעת נערכים להקמת עיר אוהלים 
מערכת ice |  1
Aria אילת (צילום Booking.com)
החל מתחילת מלחמת חרבות ברזל, אילת קלטה אל מפונים מהדרום ומעוטף עזה, כעת ביום ה-16 למלחמה ניתן להגיד באופן רשמי שהעיר הכפילה את מספר התושבים וכעת נמצאים בה כ-60,00 תושבים אשר שוהים בבתי מלון, באכסניות, בדירות שכורות ובבתי תושבים.
נכון לשעה זו, העיר מלאה עד אפס מקום וכל בתי המלון שלה מלאים גם הם. ראש העיר אל לנקרי התריע בשבוע שעבר שבמידה והממשלה לא תתערב העיר עלולה לקרוס תחת העומס.
 
על כן, לצורך הרחבת מתן המענה, נערכת העירייה להגיש לממשלת ישראל תכנית להקמת מתחמי אוהלים בשטחי העיר אילת במספר מתחמים, ביניהם חוות הגמלים, בית ספר שדה, מתחם הקרוילות ובאזור התעשייה שחורת הממוקם בכניסה לעיר, כאשר השטח הכולל של המתחמים הללו מגיע לכ- 150 דונם.
ראש העיר אלי לנקרי, התייחס למהלך ואמר: "העיר אילת שהייתה הראשונה להתגייס וקלטה עד כה עשרות אלפי מפונים בעזרת מפגן ענק של סולידריות וערבות הדדית מצד כל תושבי העיר אילת. מוכנה ונכונה להמשיך לפעול ולקלוט. למאמץ העירוני נדרש סיוע מדיני ואני מצפה מהממשלה למענים מיידים כדי להיערך בהתאם ובזמן".
התכנית, גובשה על ידי צוותים של מינהל ההנדסה ואגף חירום וביטחון בעירייה יחד עם חברות הבת של העירייה החברה הכלכלית לאילת, תאגיד המים והביוב "עין נטפים" ופיקוד העורף.
במקביל, לאחר שנפגשו עם ראש העיר, ארגון "אחים לנשק" נערך להכשיר את חוות הגמלים כעיר אוהלים שייתנו מענה בשלב ראשון לכ–500 איש. נוסף על כך, עיירת אילת נערכת גם להקצות בשלב ראשון שטח נרחב באזור התעשייה שחורת המשתרע על כ 100 דונם לטובת הקמת מתחם אוהלים בשטח הממוקם בכניסה לעיר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אוהל מועד
    נרו 10/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקום מאד יפה חוות הגמלים לביקור לא למגורים זה רחוק עוטף אוהב לא להסכים יהיה לכם רחוק במיוחד כאלה בלי רכב אתם תהיו תלויים במועדי אוטובוסים וזמני מוניות
    סגור