טלוויזיה

אלדד קובלנץ: "קשת ניצחה ובענק, התאגיד שמרנים ומקובעים"

איש התקשורת שהיה גם עד לפני שנה וחצי מנכ"ל תאגיד השידור, אלדד קובלנץ, חושף בריאיון במקור ראשון את מה שהוא חושב על מקום עבודתו הקודם, וגם מעלה פרגון חסר תקדים למי שהייתה המתחרה הראשית שלו: "קשת שלוש רמות מעל כולם", ומה דעתו על ערוץ 14?
מערכת ice | 
אלדד קובלנץ (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר, יונתן זינדל)
מנכ"ל התאגיד לשעבר, אלדד קובלנץ, שסיים את הקדנציה הקודמת שלו בטון צורם עם פיטורים מתוקשרים, לא חושש להביע את דעותיו על שוק הטלוויזיה, גם אל מול המקום בו שימש כמנכ"ל עד לפני שנה וחצי למשך תקופה ארוכה של 7 שנים (והוחלף על ידי גולן יוכפז). 
נזכיר ששמו של קובלנץ עלה מספר פעמים לאחרונה בדיווחים כמועמד לתפקיד מנכ"ל רשת 13 - הערוץ הענק שעדיין מתפקד ללא מנכ"ל בפועל - ויחד עם גיחה לתכנית הפטריוטים בערוץ 14, נראה שקובלנץ מכוון לחזור שוב לעמדות הכוח בתעשייה.
 
בריאיון שערך עם אריאל שנבל במקור ראשון שיפורסם בשבת הקרובה, קובלנץ לא חוסך תשבחות לקשת וחברת החדשות, ואומר שבחוויה שלו בתקופת המלחמה, כצופה מהצד, הוא דווקא בחר לצפות דווקא בערוץ 12: "הם הכי טובים", הוא אומר, ומוסיף שזה בא לידי ביטוי במכלול: מהאיפור והתאורה ועד התלבושות והתחקירים: "בכל מלאכת יצירת הטלוויזיה, שבכלל לא קשורה לשאלה אם אתה מחבב את דעותיהם של גיא פלג או עמית סגל, קשת נמצאת שלוש רמות מעל כולם".
למרות הצלחת התאגיד והעליות ברייטינג, קובלנץ דווקא מחליט למנות את החסרונות של האקסית ואומר על ההשקעה של התאגיד במהדורות החדשות: "השעות האלה לא מוסיפות כלום", הוא אומר. על ההצלחות של התאגיד בהפקות מקור, גם על כך קובלנץ דווקא רואה זאת בעין שלילית: "שמרנים מדי, מקובעים", הוא קובע ומוסיף: "עסוקים יותר מדי בפרסי אופיר ובמה יכתבו על זה בעיתונים. לדעתי זה לא טוב כמו שהיה צריך ויכול להיות". אז על מה הוא ממליץ? עוד סדרות כמו קופה ראשית ומנאייכ.
חיבתו של קובלנץ לערוץ 14 ניכרת, והוא בוחר לפרגן גם להם. כך, בשונה מערוצים אחרים שממשיכים את מהדורות החדשות גם אחרי השעה 21, קובלנץ מתייחס לתכנית הפטריוטים של ינון מגל ועלייתה ברייטינג: "ערוץ 14 לפחות נותן משהו אחר. זה ערוץ עם תקציב של 50 מיליון שקל, ובתקופה האחרונה הוא במקום השני ברייטינג".
כזכור, הופעתו החריגה של מנכ"ל התאגיד לשעבר בתכנית הפטריוטים עוררה סערה לא מעטה, ואף הפרשן הבכיר של ערוץ 13 רביב דרוקר התייחס לכך כאשר אירח את קובלנץ בתכניתו "אזור בחירה". בתכנית של דרוקר, לאחר שהראו לקובלנץ את הופעתו בערוץ 14, נאמר שם על ידי המגיש או על ידי אחד מחברי הפאנל: "זונת רייטינג".
נציב פניות הציבור של הרשות השנייה, דוד רגב, הגיב על כך ואמר: "על אף שהדברים נאמרו במסגרת חופש הביטוי ועל אף שהם נאמרו בהומור, היה מקום להימנע משימוש במילה פוגענית זו. העברתי את ההערות לגורם המשדר ואני מצר על אי הנעימות שנגרמה מצפייה בתוכן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה