טלוויזיה
נטפליקס בונה על הפרסומות – האם בקרוב הן יגיעו גם אלינו?
פחות משנתיים לאחר שנכנסה לעולם הפרסום, נטפליקס כבר מציבה לעצמה יעד שאפתני נוסף: להכפיל את ההכנסות מפרסומות במהלך 2025. בתפריט: טכנולוגיה עצמאית, התרחבות גלובלית ומודל חדש
נטפליקס, שירות הסטרימינג הגדול בעולם, ממשיכה את המהפך העסקי שלה: לאחר עשורים שבהם נמנעה מפרסום, החברה חגגה לאחרונה שנתיים להשקת המסלול המוזל שלה עם פרסומות – וכטלובר מדווחת על 70 מיליון משתמשים חודשיים במסלול זה בלבד. מדובר בזינוק מ-40 מיליון משתמשים עליהם דיווחה במאי האחרון.
כעת, במכתב למשקיעים לרבעון הראשון של 2025, הודיעה החברה כי היא מצפה להכפיל את הכנסותיה מפרסום השנה. נטפליקס אמנם לא פרסמה בנפרד את ההכנסות מפרסום, אך הודתה כי הן עדיין "זניחות יחסית להכנסות ממנויים". עם זאת, בוול סטריט כבר מסתכלים קדימה: לפי תחזית של חברת מופת-נת'נסון (MoffettNathanson), נטפליקס תכניס קרוב ל-6 מיליארד דולר מפרסום עד 2027, ו-9.6 מיליארד דולר עד סוף העשור.
מאחורי העלייה במספר המצטרפים למסלול עומדים גם תמריצים למשתמשים. נטפליקס החלה להסיר את המסלול הזול ביותר ללא פרסומות ודוחפת משתמשים למסלול הכולל פרסומות בעלות של 7.99 דולר לחודש. במקביל, ענקית הסטרימינג שדרגה את המסלול עם איכות צפייה גבוהה יותר ואפשרות לצפות בשני מסכים במקביל – תכונות שבעבר היו שמורות למנויים יקרים בהרבה. במדינות בהן נטפליקס מציעה את המסלול הממומן בפרסומות – בהן ארה"ב, בריטניה, יפן, קנדה, צרפת, גרמניה ואוסטרליה – כמחצית מהמצטרפים החדשים בחרו בו.
בנוסף, נטפליקס מבצעת שינוי עומק גם בתשתית הפרסום שלה. החברה השיקה את Netflix Ads Suite, פלטפורמת פרסום פנימית שפיתחה בעצמה, והחלה להפעיל אותה בארה"ב ובקנדה. החברה כבר מתכננת להרחיב אותה לשאר השווקים הפרסומיים שלה בחודשים הקרובים. לדברי גרג פיטרס, המנכ"ל המשותף של נטפליקס, הפלטפורמה החדשה "מעניקה למפרסמים יותר גמישות ומפחיתה חסמים טכנולוגיים – מה שמקל על המסחר עם נטפליקס ומוביל לעלייה במכירות".
ענקית הסטרימינג מרחיבה את פריסת טכנולוגיות הפרסום הפרוגרמטיות שלה (מכירה אוטומטית של שטחי פרסום), וכבר הטמיעה אותן בכל העולם למעט אסיה-פסיפיק – אזור שיצטרף במהלך הרבעון השני של השנה. בנוסף, נטפליקס מתנסה לראשונה בפרסום חי במסגרת שידורי ספורט, כמו קרב האיגרוף בין מייק טייסון לג'ייק פול שהוצע בחינם לכל המנויים עם פרסומות כחלק מהשידור.
עוד ב-
המסלול הנתמך בפרסומות הושק בנובמבר 2022 ב-12 מדינות בלבד, ביניהן ארה"ב, קנדה, בריטניה, אוסטרליה, יפן, גרמניה, צרפת, ברזיל, איטליה, ספרד, מקסיקו ודרום קוריאה. נטפליקס טרם הודיעה על הרחבה רשמית של התוכנית למדינות נוספות, כולל ישראל.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



