טלוויזיה

קרב הענקיות בטלוויזיה: מי עומדת לחרוך את המסך?

במוצ"ש הקרוב יושקו על המסך הישרדות ברשת 3 והזמר במסכה בקשת 2 - שתי תוכניות דגל וקלפים חזקים של הזכייניות, יצאנו לבדוק את נתוני הרייטינג הקודמים שלהם כדי להבין מי הולכת לכבוש את הפריים בתקופה הקרובה
שירה יום טוב | 
הזמר במסכה, הישרדות (צילום pexels, מסך קשת 12, מסך רשת 13)
עונת הפריים טיים כבר ממש כאן, עם השקות חדשות של תוכניות בכל שבוע בערוצים השונים כשהקרב על לב הצופים קשוח מתמיד. קשת 12 ורשת 13 מחזיקות בימים האלה את חומרי הדגל שלהן, מוכנים לשידור, רק ללחוץ "פליי", כשהשאלה הגדולה היא מה תזמון הזהב של כל תוכנית כדי שתמצה את מירב ומיטב נתוני הצפייה שהיא מסוגלת להם.
תקופת החגים היא תמיד עונת מעבר בין עונות השידור כשתוכניות הפריים טיים של הקיץ מגיעות לרגעי השיא שלהן ומסתיימות ותוכניות הפריים טיים הבאות ממתינות לשען השין  אחרי חג שני של סוכות, כשכולם יחזרו מפגרת החגים.
רשת הגדילה לעשות ומשכה את העונה של משחקי השף שהגיעה סוף סוף לפרק הגמר שלה. מדובר בתוכנית הפריים טיים שהציגה את העונה הארוכה ביותר ששודרה אי פעם בטלוויזיה בישראל עם לא פחות מ-50 פרקים. רק נזכיר, שידוריה התחילו בחודש מאי השנה. תקופת השידור הנוכחית תימשך עד פסח כשבמהלכה יתחלפו תוכניות בפריים ושתי הזכייניות מגיעות עם חומרים מוכנים מראש כשהמשחק האמיתי בבחירת רגע השידור הוא: מי המתחרה בערוץ המקביל, או במילים אחרות מי שווה את מלחמת הרייטינג.
בהתאם לכך, הקלפים של שתי הזכייניות נשמרים קרוב קרוב לחזה ויש דיסקרטיות רבה סביב מועדי השידור ואורך העונות, שמתפרסמים ממש סמוך למועד ההשקה. ממש כמו במשחקי טקטיקה - היריב עושה צעד ורק אז מחשבים את הצעד הבא. כך לדוגמה הוכרזה העונה החדשה של "להיות איתה" בסוף השבוע האחרון, ימים ספורים לפני העליה. 
לגבי הישרדות, תוכנית הדגל של רשת, התחילו לטפטף פרומו בשבוע שעבר עד שהכריזו על מועד ההשקה שנקבע למוצאי שבת הקרובה. מיד לאחר מכן הוכרזה לאותו מועד השקת תוכנית הדגל החדשה של קשת - הזמר במסכה שסיכמה את העונה הראשונה שלה עם נתונים פנומנליים. אכן, לא מדובר במקרה, ההשקות ראש בראש כי יש להן על מה להילחם, הרייטינג יהיה גבוה כך או כך שכן מדובר תוכניות דגל, השאלה האמיתית היא כמה מתוק הוא יהיה.
יצאנו להשוות בין העונות האחרונות של שתי התוכניות, שתיהן מביאות נתונים מהגבוהים ברצועה. בשיקלול הממוצע של שתי העונות הזמר במסיכה מנצחת עם 25.3% ממוצע לעונת הבכורה שלה שהפכה לתוכנית הנצפית בשנה העברית שחלפה. הישרדות לעומת זאת עם ממוצע עונתי של 20.1%.
מבחינת הפרקים עצמם ששודרו - חמשת הפרקים הגבוהים של הישרדות נעים סביב ה-23%-22% כשמדובר בנתונים גבוהים לרצועה. יחד עם זאת, הנתונים שהשיגה הזמר במסכה בעונה הקודמת היו לא פחות ממדהימים כשהפרק הנמוך ביותר בחמישייה הפותחת עומד על 26.5%. 
מוצאי שבת הקרוב יהווה את יריית הפתיחה לקרב הגדול בין שתי תוכניות דגל על אותה תקופת שידור. הנתונים כרגע מצביעים לטובת הזמר במסכה, אבל בריאליטי כמו בריאליטי הרבה תלוי בליהוק ובמה שהריאליטי מייצר בתנועה - מה שקשה לבחון כרגע. בכל אופן, היכונו לקרב הענקיות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה