טלוויזיה

עידית מטות חולת פרסום? זו כמות הפעמים שהופיעה בטלוויזיה

פרופ' עידית מטות, חברת מטה הנהלת הקורונה בבי"ח איכילוב, כונתה על ידי משרד הבריאות "בעלת תאוות פרסום", לאחר שביקרה אותם על ההתנהלות בגל הנוכחי. יפעת בקרת פרסום בדקו מיהם הרופאים שהופיעו הכי הרבה בתקשורת, ופרופ' מטות אפילו לא בעשירייה
מערכת ice |  9
עידית מטות (צילום יוסי אלוני, פלאש 90)
משרד הבריאות הסיר אתמול (ראשון) פוסט נגד פרופסור עידית מטות, מי שהייתה חברה בכירה במטה הרפואי של פרוייקטור הקורונה לשעבר, פרופ' רוני גמזו, לאחר שהוציאה פוסט חריף על מערכת הבריאות. אך הפוסט של משרד הבריאות הוסר רק בדף הפייסבוק ועדיין מופיע בטוויטר של משרד הבריאות.
בפוסט נטען בין היתר שפרופ' עידית מטות מייצרת שיח חסר אחריות, והצעתה שלא לאמת חלק נרחב מן הנדבקים ובכך לאפשר התפשטות מהירה ונרחבת יותר של המחלה, אינה מקובלת על משרד הבריאות. "המדיניות שמציעה פרופ׳ מטות עלולה להביא לפגיעה קשה בקבוצות שבסיכון" אמרו במשרד הבריאות, וכתבו ש-"השפה שבה בחרה להביע את הביקורת שלה, מעלים חשש שתאוות פרסום גוברת לעיתים על אחריות."
לאחר ההאשמה הקשה בתאוות פרסום, יצאו ביפעת בקרת פרסום לבקשת חדשות 12 לבדוק האם אכן כך, וכמה הופיעה פרופ' מטות בתקשורת לעומת רופאים אחרים בשנתיים האחרונות מאז פרוץ המגיפה. התוצאות מראות, שלמרות היא רופאה בכירה שהיתה חלק מצוות פרויקטור הקורונה, היא הופיעה הרבה פחות משאר הרופאים, אפילו לא בעשירייה הפותחת.
הרופא שהופיע הכי הרבה בתקשורת בשנתיים האחרונות הוא פרופ' ארנון אפק, משנה למנכ"ל המרכז הרפואי שיבא, שהופיע 2,571 פעמים. אחריו בפער ענק הוא פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, שהופיע 1,568 פעמים בכלי התקשורת. במקום השלישי בהופעות התקשורתיות הוא מנכ"ל משרד הבריאות ופרויקטור הקורונה לשעבר פרופ' נחמן אש, שהופיע 1,439 פעמים בשנתיים האחרונות.
 
אחריו במקום הרביעי בהופעות התקשורתיות הוא המשנה למנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, פרופ' איתמר גרוטו, עם 1,250 הופעות, ובמקום החמישי הוא הפרויקטור לשעבר פרופ' רוני גמזו, מנהל ביה"ח איכילוב, עם 1,120 הופעות. שישית היא ד"ר שרון אלרעי-פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, עם 890 הופעות, אחריה הוא פרופ' ערן סגל, ביולוג במכון ויצמן, עם 670 הופעות.
במקום השמיני עם 658 הופעות תקשורתיות הוא פרופ' רן בליצר, המשמש כראש קבינט המומחים הלאומי להתמודדות עם משבר הקורונה. אחריו הוא כוכב הגל הראשון פרופ' יורם לס, מנכ"ל משרד הבריאות בעבר, שהופיע 464 פעמים. סוגרת את העשירייה היא פרופ' סיגל סדצקי עם 414 הופעות בתקשורת בשבתה כראש שירותי בריאות הציבור, עד פרישתה ביולי 2020.
פרופ' עידית מטות המדוברת, רק במקום ה-11 עם 294 הופעות תקשורתיות בלבד. כאמור, הפוסט של משרד הבריאות נגדה הגיע בתגובה לפוסט שיצא מבית החולים איכילוב, אותו כתבה פרופ' מטות: "בימים אלה אנו מציינים שנתיים לפרוץ מגיפת הקורונה ולצערי, אם יש דבר שעדיין מנהל את מקבלי ההחלטות באירוע הזה, זו החרדה ותחושת הפחד. למעשה, כבר חודש אנחנו רואים ומבינים שהאומיקרון מדבק מאוד אך בעל יכולת לנזק מזערית. מה כן יש? חולים עם שפעת שמונשמים. את החולים האלה לא סופרים ומפרסמים. שפעת זו מחלה ללא יחסי ציבור. אבל היא הורגת".
מטות המשיכה במתקפה: "לצערי, במקום להתייחס לזן הזה בהתאם, אנשים נאלצים להיות כלואים בבתיהם ואנחנו דה פקטו בסוג של סגר והמדינה על סף קריסה. תגידו, השתגענו? ועל מה? זה מזכיר לי שלפני כמה שבועות ירדו פה כמה טיפות אבל נתנו לזה שם (כרמל) וכולנו חיכינו למבול. בתקופה זו ובזן הקורונה הנוכחי (אומיקרון) צריך להתאים את ההנחיות: מי שחש לא טוב שישהה בבית. כל השאר - שחררו לחופשי ופשוט תעשו דבר אחד - שימו מסיכות".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    חולה ועוד איך
    אני 03/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לנוכח תפקידה השולי במלחמה בקורונה אכן כמות הופעות גבוהה והזויה. להזכירכם מדובר ברופאה מרדימה, היא לא אפידמיולוגית, היא לא יו"ר משרד הבריאות או מנכלית בית חולים. האופן שדחפה אץ עצמה לשיח על קןרןנה מראה שהיא אכן חולת פרסום
    סגור
  • 7.
    אני לא רואה כאן את פרופ' גבי ברבש - איך זה ייתכן?
    גבי 02/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך? איך? איך?
    סגור
  • 6.
    עידית מטות היא רופאה מרדימה
    יובל 01/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההבנה שלה באפידמיולוגיה קלושה, ואמן שום סיבה עקרונית להביא אותה לאולפנים, בניגוד לכל השאר (שחלקם גם תאבי פרסום כמו חגי לוין וארנון אפק). ההשוואה דבילית מוכיחה בדיוק את ההפך ממה שרציתם, שזה להשמיץ את אלרעי פרייס.
    סגור
  • 5.
    ברור שישפילו אותה הנציגים של פייזר
    איציק 01/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרי היא אומרת את האמת שעלולה לדפוק אותם אז למה שהתייחסו בכבוד לאור הנזקים הכלכליים שהיא עלולה להיסב למסע ההפחדה המתוזמר של פייזר שאנחנו שפני הנסיון שלה ? רק מגיע ציוץ נגדם מיד הם משפילים וצועקים פייק נייוז כל עוד וכל האומיקרון הןא פייק נייוז
    סגור
  • 4.
    השוואה מגוחכת
    פ 01/2022/18
    הגב לתגובה זו
    7 1
    מחילה, אבל נסיון ההשוואה הזה מגוחך, רוב האנשים ברשימה הם כאלו שחלק נכבד מהגדרת תפקידם הוא להופיע בתקשורת ולהסביר כמו מנכ״ל משרד הבריאות וראש שירותי בריאות הציבור, כמו כן ערן סגל ובר סימן טוב כלל אינם אנשי רפואה
    סגור
  • 3.
    דעות שונות במערכת הבריאות
    קובי בן עזרא 01/2022/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם משרד הבריאות תוקף אישית , זה כבר אומר דרשני, מותר לכל אדם לומר דעתו, אנו הציבור נחליט מה טוב לנו, אנו לא צפון קוריאה ובדגש על החלטות רפואיות ממשלתיות ללא סימוכין, הנחיות משתנות מידי מספר ימים. טוב יעשה האזרח ויחליט מה לעשות לאחר שמיעת כמה שניתן "מומחים". טוב יעשו בממשלה ובמשרדיה וישדרו הנחיות ברורות ללא תלותיות, ויפצו את הנפגעים ללא קשר להחלטות הלא מציאותיות של הממשלה. המשק נפגע וזאת כולנו יודעם למעט ראש הממשלה בפועל בתחום הכלכלי...מר גרישה אביגדור ליברמן. ראש הממשלה הבטחוני מר גנץ מחליט על הבטחון, וכו.....יש לנו מספר לא מבוטל של ראשי ממשלה, אך היחיד שפעול מקבל ציון 0 ענק , כי פשוט לא מחליט בשום תחום ולעיתים מוציא הצהרה על פי הנחיית האדמו"ר לפיד.
    סגור
  • 2.
    אני מבין שבימים אלה אין למטות זמן לעבוד
    אדם 01/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 2
    כי היא עסוקה בתגובות ובתגובות נגד.
    סגור
  • 1.
    מה יש לאפק לחדש , פקיד חסר כריזמה (ל"ת)
    דר 01/2022/17
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • כפרי
    תאופיק 01/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כי היא מדברת אמת אז ברור שיש מתנגדים מהקרובים לעוגה של פייזר.
    סגור