טלוויזיה

נטפליקס נגד הקהילה הגאה? מחזירה את הקומיקאי שעצבן אותה

החברה הודיעה כי החל מהשבוע הבא עולה לשירות סדרה חדשה של מופעים בכיכובו של הסטנדאפיסט דייב שאפל, שבסוף השנה שעברה עורר סערה רבתי בקהילת הלהטב"ק

יאיר מור | 
ריד הייסטינג, מנכ"ל נטפליקס (צילום wikimedia, pexels)
הקומיקאי דייב שאפל חוזר לנטפליקס: ביום שישי הודיעה ענקית הסטרימינג כי הקומיקאי השחור בן ה-47, ששוויו כ-50 מיליון דולר, יופיע ב-4 תוכניות ספיישל חדשות שיעלו לשירות, כאשר הראשונה בהן תעלה ביום שני הבא, 28 בפברואר.
החברה ציינה כי סדרת הספיישלים החדשה, תחת הכותרת "Chapelle’s Home Team" (בתרגום חופשי: "הקבוצה הביתית של שאפל"), תהיה ממוקדת סביב שיתופי פעולה של שאפל עם קומיקאים ותיקים, בעלי יותר מ-30 שנים על הבמה כל אחד, שהוא אוהב במיוחד; בספיישל שיעלה בשבוע הבא ישתתף נת'ניאל מרטין סטורמן, הידוע בשם הבמה Earthquake; באחד הספיישלים הבאים יככה דוֹנֶל רוֹלינְגְס.
 
"אני עושה את זה כבר הרבה זמן, וקומיקאים כמו קווייק ודונל הם לא רק חברים, אלא גם שימשו לי השראה בקריירה שלי", מסר שאפל. "כל מי שנמצא בקהילת הקומדיה מכיר את השמות הללו, ויודע שרגע התהילה שלהם היה אמור להגיע כבר מזמן. אני גאה להיות חלק מהרגע הזה".
החזרה של שאפל לנטפליקס בתזמון הזה מעט מפתיעה, שכן בסוף השנה שעברה נקלעה נטפליקס לסערה של ממש סביבו, שהיו שסברו כי תגרום לניתוק הקשר בין החברה לקומיקאי, ואולי אף תגדע את הקריירה שלו. הדבר אירע לאחר שבסוף ספטמבר עלה לשירות "האחרון" – ספיישל שישי ברצף שיתופי הפעולה של החברה והסטנדאפיסט, שהתחילה בהזמנה של 3 ספיישלים ב-2016, וב-2018 הורחבה ל-3 ספיישלים נוספים, כל אחד מהם בעלות של יותר מ-20 מיליון דולר – תעריף דומה לכל הסדרה "משחק הדיונון".
בספיישל האחרון דיבר שאפל על חברתו, הקומיקאית הטרנסג'נדרית דפני דורמן, שהתאבדה ב-2019. מצד אחד הוא הביע בה תמיכה, אך מצד שני הביע הזדהות עם תנועת TERF (ר"ת באנגלית של "פמיניסטיות קיצוניות מדירות-טרנסיות"), המתנגדת להכרה בגברים ששינו את מינם כנשים לכל דבר, ולמי שנחשבת לקול הבולט בה – הסופרת ג'יי.קיי רולינג, יוצרת "הארי פוטר". הסערה שעוררו הדברים הובילה להפגנות של עובדי נטפליקס בקריאה לחסום את התוכנית, או לחלופין להוסיף לה אזהרה של "דברי שטנה", ובנוסף לשכור טרנסג'נדרים להנהלה ולקדם תכנים שנוצרו על ידי טרנסג'נדרים ומעודדים טרנסג'נדריות. מנכ"ל החברה, טד סרנדוס, סירב תחילה לשתף פעולה ולא הסיר אך התוכנית, אך מאוחר יותר התנצל על ההנמקה שלו לסיבה שלא הסיר אותה וטען בבליץ ראיונות: "פישלתי", "יכולתי לנהוג ביותר אנושיות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה