טלוויזיה

הרשות השנייה הכריעה: כך יסומן תוכן שיווקי בטלוויזיה

בימים הקרובים: ערוצי הטלוויזיה המסחריים יורשו להציג תוכן שיווקי תוך הצגת סמליל שיבהיר זאת. בנוסף, דרשה הרשות השנייה הפקת סרטוני הסברה שיוצגו לפני תכוניות עם תוכן שיווקי
מערכת ice | 
רשת קשת (צילום Magma Images)
הרשות השנייה הכריעה כי החל מהימים הקרובים יופיע לוגו חדש בצילומי תקריב (זום) על מותגים שיוצגו בטלוויזיה. על פי התקנה שאושרה ע"י משרד המשפטים, הערוצים המסחריים ייאלצו לסמן את התוכן הפרסומי בלוגו.
במהלך תוכניות הפריים-טיים כמו 'מאסטר שף' ו'הישרדות', יופיע הלוגו החדש, שמסמל "ת.פ" כלומר 'תוכן פרסומי', בסמל הדומה לשקל, להבהיר שמדובר בתוכן שיווקי. הלוגו יופיע במשך שלוש שניות לפני היציאה לפרסומות ובחזרה מהפרסומות. בנוסף, במהלך השידור תוצג גם הודעה שתרוץ לאורך החלק העליון במסך, שתבהיר שבתוכנית זו משולב תוכן שיווקי.

הלוגו החדש עבור תוכן שיווקי
עוד דורשת הרשות השנייה מהערוצים: הפקת תשדיר שיעלה לפני כל תוכנית שמשולב בה תוכן שיווקי, שיסביר לצופים על משמעות השילוב של התוכן הפרסומי וכיצד הוא מסומן. במקרה שהתוכן הוא בנושא חינוכי או כלכלי, הלוגו יופיע במהלך כל האייטם, ובסיום התוכנית תוצג הודעה על זהותו של המממן ושם המוצר הממומן.
עוד קבעה המועצה כי מחיר הפרסום לא יעלה על של 60% מעלותה של התוכנית, ונאסר נאסר על גוף מסחרי להיות מעורב ביצירת התוכנית. עד היום, חוק הרשות השנייה קבע כי הערוצים המסחריים – 12, 13, 14, 9 ו-24 – לא יכולים לשלב בתוכניותיהם תוכן פרסומי, גלוי או סמוי. למעשה עד היום אסור היה לערוצי הטלוויזיה לשדר תוכן ממומן בתוך התוכניות – עכשיו הרשות הכשירה בעצמאות התקנות את האפשרות הזו.
 
על פי התקנות החדשות, ייקבע נוהל עבודה של הערוץ שיקבל את אישור הרשות. הכללים אוסרים על הצגת תוכן פרסומי בתוכניות של חברות החדשות; תוכניות תעודה; תוכניות ילדים; ימים מיוחדים כמו יום הזיכרון, יום השואה, ט' באב וימי אבל לאומיים; ותוכניות צרכנות שעורכות השוואה בין מוצרים.
בנוסף, קבעה המועצה כי ישנם מוצרים שאסורים בפרסום: מוצרי טבק ועישון; דת, מיסטיקה, תורת הנסתר והעל-טבעי; סוכנויות חקירה פרטיות; נשק, תחמושת ומועדוני ירי; תוכן פורנוגרפי, שירותי ליווי ושירותי מין; יועצים או מומחים בתחום הרפואה, קוסמטיקה רפואית, רפואה אסתטית ובריאות. המועצה מתייחסת גם לתוכניות לילדים, שבהן היא אוסרת על תוכן פרסומי של אלכוהול, דיאטות וטיפולים רפואיים לשינוי מראה גופני.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה