טלוויזיה

חתונמי פלורליסטית? הגיע הזמן לצאת מהשבלונה של יפים ומוצלחים

חתונה ממבט ראשון הראתה פלורליזם ופתיחות עם זוג הגברים הראשון בתולדות התוכנית. אבל המהפכה האמיתית תגיע רק עם הפסקת ליהוקן של דמויות מצליחנים והענקת הזדמנות שווה למי שהחברה תופסת כלוזרים מהשוליים | החוג לתקשורת

אלעד ליפשיץ |  4
גיא ומתן מחתונה ממבט ראשון (צילום קשת 12)
מה שיפה זה שגיא ומתן מחתונה ממבט ראשון מתנהגים באופן שגרתי ואפילו מעט משעמם. מבחינתם, הם רק עוד זוג, אולי אפילו סתם עוד זוג. ברצותם, יניחו זה את זרועו על ברכו של זה, ברגע אחר יביעו עניין ורצון, ומנגד, לעתים יספרו על חששות וספקות. בסרט הזה כבר היינו, עם התרגשות מול פחד, עם הורים אופטימיים וחברים שמחים. היינו בחגיגות ובריקודים ובמעטפות עם הכרטיסים לחו"ל. זה היופי בגיא ומתן - הם הביאו לנו עוד מאותו הדבר.
 
מדובר בהישג עבור חתונמי. ליהוק שונה מבחינה מגדרית, אך התוצאה זהה. שום אפולוגטיות, אף אחד לא מרגיש פחות מוצלח ומנגד, גם לא יותר מוצלח. פשוט כך, תכירו את גיא ומתן, הם לא מיוחדים מדי ולא באו לשנות את העולם, הם באו להכיר. סטטיסטית גם הם אמורים להיכשל, כמו כולם.
 
על הפרק של אתמול (מוצ"ש) בחתונמי מרוחה בענק הכתובת - "שוויון". מה שטבעי, טבעי, וגיא ומתן, הם הכי טבעיים שיש. הזמר ארז הלוי שר כך ברא אותך הטבע, עם קצת דמיון ומחשבה חופשית. זהו הישג גדול לחתונמי, תוכנית השידוכים הראשונה שמיישרת קו עם המציאות בעידן המודרני.
 
עד כה המציאות הטלוויזיונית מיעטה מאוד לשדר מגע בין גברים, אך נדמה כי מה שהחל באחרונה עם פרסומת שמפמפמת חזק בהשתתפות בני הזוג אסי ואלברט עזר, חודר כעת ללב הפריים טיים היישר אל מלכת הרייטינג. זו אכן פריצת דרך עבור חתונמי, אך הגיעה העת למהלך דרמטי ונועז יותר: עד כה כל הליהוקים של התוכנית עונים על קריטריונים ברורים וצפויים של מצליחנים - אנשים שחזקים באסתטיקה ומצטיינים בפרנסה. כולם וכולן יפים ויפות, כולם מההייטק או בני דודיו, כולן רופאות או בסגנון. נדמה כי בשלה העת שגם כאן חתונמי תתחבר למציאות.
 
עד כה, חתונמי לא מעזה להביא למשל גבר מובטל, שיספר על הקושי לשלם שכר דירה או ידבר על דפיקות הלב המואצות שלו בהזמנת חשבון בדייטים, מישהו שאולי אפילו יצולם קם מדי בוקר בבית של הוריו. גם הנשים בחתונמי – מטופחות, כאלה שרווקותן מוסברת בקושי שיש להן לבחור.
 
אבל מה עם ליהוק של רווקה שתאמר בכנות שיש לה קושי להיבחר? מישהי שתספר שהיא לא סובלת מבלבול של שפע, אלא מתיבת הודעות ריקה. ומנגד, גבר שיספר שהוא לא מוצא עבודה. שיכירו אותם למצליחנים, ואז שהמדע אכן יבדוק אם יש אהבה בעולם. נדמה כי לשלב הזה חתונמי עדיין לא הבשילה: היא מסוגלת ללהק זוג גברים. היא לא מסוגלת ללהק את מי שהחברה הישראלית מחשיבה ללוזרים.    
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    כתבה ממש מטופשת. טיעון שגוי
    מנה 05/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתבה מטופשת. למה שיבוא גבר מובטל? למה שמישהי תהיה מעוניינת בו? או מישהי שתיבת ההודעות שלה ריקה? יש לא מעט נשים שהשתתפו בתוכנית שציינו שזה מצבן מזה שנים. הטיעון שלך בכתבה רדוד ולא מדויק.
    סגור
  • 2.
    ממש ככה (ל"ת)
    תמי 05/2022/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    קילקלו לנו את חתונמי. הפסקנו לצפות בתוכנית. (ל"ת)
    ישראל 05/2022/22
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • עברתי ערוץ ברגע שהציגו את התועבה הזאת
    תעמולת הבטל"ה 05/2022/22
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אני נגד כפייה דתית, ולכן אני מחרים את דת הבטל"ה, שעוסקת במיסיונריות דרך הערוצים הנ''ל.
    סגור