טלוויזיה

האם תוכנית טלוויזיה תבוטל בגלל שוד קריפטו?

אחד הקומיקאים המצליחים בעולם עבד בחודשים האחרונים על תוכנית טלוויזיה חדשה – אך כעת נראה שהיא לא תוכל לצאת לעולם, לאחר שארנק הקריפטו של המפיק והשחקן נשדד
יאיר מור | 
צפייה בטלוויזיה (צילום vecteezy)
"White Horse Tavern", או בתרגום חופשי "מסבאת הסוס הלבן", היא תוכנית טלוויזיה חדשה שעליה עבד בחודשים האחרונים השחקן והמפיק סת' גרין. לא ברור לאיזה ערוץ או שירות סטרימינג היא יועדה, ומתי היתה אמורה לעלות לאוויר – אך מה שבטוח הוא שכרגע התוכנית מוקפאת, לאחר שארנק הקריפטו של גרין נשדד בתחילת החודש.
התוכנית היא שילוב של צילום והנפשה, כאשר רוב הדמויות הן שחקנים אמתיים, אך הדמויות המרכזיות הן דמויות NFT – כלומר יצירות אמנות ייחודיות מבוססות קריפטו. כל הדמויות הללו היו דמויות שגרין רכש מכספו, כאשר הדמות הראשית היתה קוף מאוסף "מועדון היאכטות של הקופים המשועממים" ("Bored Ape Yacht Club") – אוסף ה-NFT הפופולארי והיקר בעולם.
 
אלא שהקוף הזה, יחד עם עוד שלוש דמויות NFT שרכש גרין בשנה שעברה, נגנבו ממנו בתחילת החודש. ב-8 במאי הוא נפל בפח של מתקפת פישינג, ששלחה אותו לאתר מזויף שהתחזה לאחד מאתרי המסחר לנכסי NFT. לאחר שהקליד את פרטי הזיהוי שלו, השתלט התוקף על הארנק שלו וגנב ממנו ארבע יצירות – הקוף המשועמם, יחד עם שתי דמויות מאוסף מקביל בשם "מועדון היאכטות של הקופים המוטנטים" ("Mutant Ape Yacht Club") ודמות אחת מאוסף בעל השם הגנרי "קשקושים" ("doodles").
 
עד מהרה מכר הגנב את הקוף המשועמם תמורת סכום של כ-270,000 דולר, כמו גם את אחד הקופים המוטנטים, שנמכר בסכום של כמה עשרות אלפי דולרים.
גרין, מצידו, ניסה לפנות מספר פעמים לגנב, ולאחר מכן לקונה, כדי לנסות להגיע איתם להסדר, אך ככל הנראה לא קיבל תשובה עד כה. בשבת הוא הציג טריילר ראשון לסדרה בוועידת הקריפטו VeeCon של משקיע הקריפטו גארי ויינרצ'וק, שנערכה במיניאפוליס, וסיפר כי מדובר בסדרה שנועדה להעביר את המסר ש"לא משנה איך אתה נראה – משנה רק הגישה שלך".
"קניתי את הקוף הזה ביולי 2021, וביליתי את מספר החודשים האחרונים בפיתוח ובניצול הקניין הרוחני כדי להפוך אותו לכוכב התוכנית", הוא סיפר לוויינרצ'וק. "ואז, כמה ימים לפני – קוראים לו פרד, דרך אגב – כמה ימים לפני שהוא אמור להופיע לראשונה, הוא ממש נחטף".
השבוע דווחה הפרשה על ידי באזפיד, שציין כי ה"חטיפה" מונעת מגרין לפרסם את הסדרה – מאחר שלפי החוקים של עולם ה-NFT, מי שהנכס נמצא בידיו מחזיק בזכויות הניצול המסחריות שלו. במלים אחרות: אם גרין ישדר את הסדרה, הוא עלול להיתבע על הפרת זכויות היוצרים של הגנב או הקונה.
גרין טען בתגובה בטוויטר כי אין שום בעיה משפטית בשידור הסדרה, מאחר ש"קונה שרכש אמנות גנובה בכסף אמתי ומסרב להשיב אותה אינו רשאי לנצל את הקניין הרוחני שעליו הוא מבוסס. זה יגיע לבית משפט, אך אני מעדיף להתפשר איתו לפני כן. נראה שיש לנו הרבה במשותף".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה