טלוויזיה

עיתונאי הצינור נגד מחירי הדיור: "בישראל מדובר בג'ונגל פרוע"

בר שם אור בהתייחסות לעלייה המטאורית בנדל"ן: "אפילו בניו יורק, ערש הקפיטליזם, יש חוקים שמגנים על שוכרי הדירות. רק בישראל מדובר בג׳ונגל פרוע. בסוף זה יתפוצץ שוב. והפעם זה לא יהיה הפנינג נחמד כמו ב-2011"

מערכת ice |  3
מחיר הדיור (צילום פלאש 90)

יוקר המחיה משפיע על כולם, גם על עיתונאי הצינור בר שם אור, שהתייחס לנושא בהרחבה בשורת ציוצים שסיפק שמעלים תהיה לגבי ההתמודדות של הציבור עם גזירת הגורל שנכפיתה עליו.

שם אור כתב: "שוק הדירות השתגע לגמרי והמצדיקים את התופעה מנופפים בטיעון ה״לא חייבים לגור בתל אביב״. צודקים לגמרי. אלא שבכל גוש דן המחירים עלו בצורה לא שפויה. דירות שלושה חדרים בפתח תקווה כבר מגרדות את השבע אלף בחודש. לגבי יבנה, ראיתי זוג צעיר שמספר שהעלו לו את שכר הדירה לאזור ה-6000 ושהם לא יסגרו ככה את החודש".
 

עוד תהה: "ומה לגבי לגור בנתיבות? אין בעיה. אלא שרוב הסיכויים שמי שיעבור לשם מהמרכז לא ימצא עבודה בדרום וימשיך לעבוד באזור גוש דן וככה יבזבז בחודש עוד אלפי שקלים על דלק שמחירו זינק לשמים, מה שימחק לו שוב את החיסכון שבמעבר דירה. אפילו בניו יורק, ערש הקפיטליזם, יש חוקים שמגנים על שוכרי הדירות. רק בישראל מדובר בג׳ונגל פרוע. בסוף זה יתפוצץ שוב. והפעם זה לא יהיה הפנינג נחמד כמו ב-2011".
 
לסיום כתב העיתונאי: "הערה בסוגריים. באשר לניו יורק הכוונה בהגנה על שוכרים היא לא בפיקוח על מחירי דירות, אלא על בהקשר של תקנות עירוניות שמותירות אחוז מסוים מהנכסים לזוגות צעירים וכו׳ במחיר מופחת. גם זה לא קיים כאן".
 

תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    צריך לחוקק חוקים על פיהם תהיינה הגבלות בהעלאת שכ"ד
    Hr 06/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הממשלה כמו במקומות נאורים אחרים בעולם צריכה לדאוג לחוקק חוקים על פיהם שכר דירה לא יעלה יותר ממס אחוזים כגון 3 אחוזים בשנה, מה שקורה כעת זו שערוריה כשאין שום גבולות . פשוט טירוף חוסר הפרופורציות , אין שום סיבה הנראית לעין חוץ מחמדנות גרידא והשפעת התקשורת על המומנטום הפסיכי של עליית מחירי שכר הדירות הבלתי נשלטת. חייבים לשים לכך קץ ומיד.
    סגור
  • אז שהמדינה גם תקבע שאסור לך לבקש העלאה ביותר מ1% בשנה
    שחף 06/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין לממשלה שום מקום להתערב על כמה מישהו מבקש בקניין האישי שלו מה שאתה מתאר זה מה שהשמיד את שוק הדיור בגרמניה שהיום הדירות שם הפכו להיות זבל לא משומר כי אף בעל דירה לא מוכן להשקיע על הדירה שלו שאסור לו להעלות את השכירות שהוא דורש מה שצריך לעשות זה להפסיק להתערב בשוק עם מגבלות מטומטמות
    סגור
  • 1.
    מס גבוה על בעלי 10 דירות ומעלה תוציא אותם משוק הדירות
    יוסי 06/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תוריד מחירים.
    סגור