תקשורת ומדיה

הרשת סוערת על הפרקליטות, בר שם אור: "השלב הבא - לינץ' אסור בהסכמה?"

החלטת הפרקליטות כי למרות תיעוד תוקפי היהודי ביפו לא יואשמו במניע לאומני. גרמה לסערה ברשת. שרון גל עלה עם מונולוג בתכניתו ברשת 13 ובו שם טלאי וצייץ: "זהו סממן מספיק יהודי?"
מערכת ice |  2
התפרעויות ביפו (צילום אבשלום ששוני פלאש 90)

החלטת פרקליטות מרכז תל אביב שלא להאשים את תוקפי היהודי ביפו בתקיפה על רקע לאומני עוררה סערה רבה ודיון ער סביב הנושא התפתח היום (שני) ברשת. לכך תרמה גם עו"ד כנרת כהאן מפרקליטות מחוז ת"א שבריאיון אצל רינו צרור בגל"צ היום בצהריים אמרה: "אנחנו כבולים לראיות. האדם שהותקף הלך ברחוב ללא כל סממן יהודי. אם היה הולך עם כיפה, לבוש חרדי, דגל ישראל - התמונה הייתה שונה לחלוטין וכך גם ההתייחסות"

אנשי הצינור גיא לרר ובר שם אור הגיבו לדברים כשלרר צייץ את דעתו וכתב: "טעות קשה של הפרקליטות. כל לינץ׳ בעת הזו הוא בהכרח לאומני ובכל מקרה פשע ברברי מהאכזריים שיש. הקלות והתפלפלויות מיותרות כאן הן חומר תבערה ללינץ׳ הבא". שם אור היה חריף יותר בתגובתו וצייץ: ""מה השלב הבא? לינץ' אסור בהסכמה?"
 


תגובתו של לרר עוררה דיון בינו לבין בן כספית שכתב לו: "גיא, טעות קשה שלך. למד את לשון החוק ואת הראיות. במקרה של יפו, אין סיכוי להוכיח שהמניע הראשי הוא לאומני. פשוט אין סיכוי (התקיפה החלה כי צילם אותם, הוא דיבר אליהם באנגלית ושאל אותם מה דעתם על היהודים ועוד ועוד) ולכן האופציה היא שיזוכו בבית המשפט, או יורשעו בתקיפה חמורה. פשוט".
לכך לרר הגיב לו: "בן יקירי, מאינספור פעמים שבית המשפט הגן עליי מפני תביעות סרק והטרדות אחרות למדתי כמה רחב הוא שיקול הדעת הטוב של השופט. כמה חכמה הגיון ומוסר אפשר לסחוט באולם גם בלי התמכרות לא הכרחית לטכנוקרטיה ראייתית. יש רק קונטקסט ופירוש אחד לחבורת זאבים שיצאה יחד לתקוף. שופט אמור להבין".
גם גיא פלג, כתב חדשות 12 שכזכור נאלץ להסתובב עם מאבטחים לאחר איומים על חייו הגיב ללרר וכתב: "ומה על תקיפת עיתונאים? האבן שספגה איילה חסון? תקיפת צוות ערוץ 1 בידי יהודים? מה יאמרו התובעים לשופט כשישאל מדוע החלטתם כאן שהמניע לאומני בשונה מתקיפת צוותי תקשורת? שהרי המותקף כאן התנהל ככתב זר". לרר הגיב: "תשובות פשוטות 1. הוא לא כתב 2. חמורות ככל שהיו התקיפות המכוערות נגד כתבים, אף אחת מהן לא היתה במימדים ובמובהקות לינצ׳אית שכזו 3. הייתי מוסיף ושואל האם היו תוקפים אותו אילו היה עונה להם שהוא כתב, בערבית מצוחצחת".
השדרן יותם זמרי גם הוא הגיב לריאיון מעורר המחלוקת של הפרקליטה והציע: "חבר'ה לזכור, תמיד כיפה על הראש, שלא יפתיע אתכם לינץ'". אברהם גרינצייג צייץ שהבין כי "אם אני מבין נכון, נציגת הפרקליטות מסבירה שלפחות בהקשר הזה - רק חרדי נחשב יהודי".
שרון גל לקח החליט להביע את מחאתו בצעד ויזואלי ולפני המונולוג בתכניתו ברשת 13, צייץ תמונה שלו עם טלאי צהוב וכתב: "האם מבחינת הפרקליטות זהו סממן מספיק יהודי?". יריב אופנייהמר תקף את גל על כך וכתב: "ישראל הלאומנית נעה בין רגשי קורבנות מוקצנים לשכרון כוח ושנאה. לקורבן האולטימטיבי מותר להכות, ללא רחם".

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לא כל לינץ הוא ממניע לאומי. ואם לא תלך לפי ראיית לפי מה (ל"ת)
    הפרקליטה צודקת 07/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    פרקליטות של המנדט הבריטי
    בגדי המלך החדשים 05/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    או אולי של השלטון העותמני
    סגור