טלוויזיה

קשת 12 חושפת תכנית חדשה ב-FREETV: מה השם שנבחר?

FREE TV, חברת הסטרימינג של קשת ו- RGE, מכריזה על הפקת תוכן מקור חדשה: 'רצועת הביטחון'- (שם זמני). סדרת הדוקו ההיסטורית, שתופק על ידי חברת טופ ליין של האחים שלומי, גדי ויובל אפריאט - תושבי קריית שמונה, מגוללת את סיפורה של המלחמה הקשה על אדמת דרום לבנון זאת במשך שלושה עשורים ועד לשנת 2000
מערכת ice | 
קשת, RGE (צילום Magma Images)
התוכן המקורי מהפריפריה מגיע לסטרימינג: FREE TV, חברת הסטרימינג החדשנית של קשת ו- RGE, מכריזה על הפקת תוכן מקור - סדרת דוקו חדשה - תחת השם 'רצועת הביטחון' (שנבחר כשם זמני).
את הסדרה תפיק חברת ההפקה טופ ליין תקשורת המנוהלת על יד האחים שלומי, גדי (יוצר הסדרה) ויובל אפריאט, תושבי קריית שמונה שסיקרו וצילמו במשך שלושה עשורים את האירועים הביטחוניים בגבולה הצפוני של מדינת ישראל וברצועת הביטחון. לאורך השנים יצרו האחים אפריאט אוצר ארכיוני עשיר, מרגש ונדיר עם צילומים בלעדיים שטרם נראו עד היום על המסך, אשר שופכים אור על השתלשלות ההיסטוריה הישראלית בגבול הצפון.
 
הכרזה זו, של FREE TV והאחים אפריאט, מגיעה כשנה לאחר השקת "אות המערכה ברצועת הביטחון בלבנון" לאלו אשר שירתו בשנים 1982 ועד מאי 2000 בלבנון ובגבול הצפון, זאת לאחר מאבק ציבורי היסטורי ומרגש להכרה במערכה זו.
פעילות צה"ל ברצועת הביטחון, הקשרים בין צה"ל ומדינת ישראל לאוכלוסייה המקומית בדרום לבנון, הקמת ופעילות צד"ל והתפרקותו, הנסיגה מדרום לבנון בשנת 2000, הקמת החיזבאללה ופעילותו, החיים לאורך הגדר לאחר הנסיגה, חטיפת החיילים – כל אלו הותירו טראומה קשה, פצע פתוח וכואב על פניה של מדינת ישראל שמצדיק בראיה רטרוספקטיבית היסטורית טיפול עמוק.
שיתוף פעולה זה הוא בהמשך ישיר למכתבה של הילי חורב, סמנכ"לית התוכן של FREE TV, מחודש מאי האחרון לקהילת יוצרי התוכן הישראלים, בו הכריזה חברת FREE TV על התחייבותה להשקיע בתוכן מקורי מקומי, זאת בהתאם לדרישות שחלות כיום על חברות הכבלים והלווין המסורתיות. מדובר בהכרזה יוצאת דופן, שכן אין הדין בעת הזו מחיל כל חובת השקעה בהפקות מקור בשירותי סטרימינג (OTT).
עוד ציינה במכתבה חורב כי "קהילת היוצרים וקידום היצירה הישראלית עומדים לנגד עיננו. אנו רואים בכם חלק חשוב וחיוני מתעשיית התוכן הישראלי, ושותפים לאינטרס של כולנו ליצור תוכן משמעותי ובעל ערך אשר משרת את האינטרס הציבורי, קידום ערכי התרבות, החינוך וכיו"ב"
בנוסף, הוציאה FREE TV בסוף אפריל קול קורא ליוצרים ישראלים, כאשר הפקת התוכן "רצועת הביטחון" היא הראשונה להיבחר במסגרת הקול קורא שנשלח ליוצרים. בפרקי סדרת הדוקו שתופק יחשפו עשרות סיפורים מרכזיים, אליהם יחזרו היוצרים בזמן, השזורים כולם באותו חוט מקשר היסטורי. בפרקים השונים יציגו היוצרים את הסיפור המרכזי, כאשר באמצעות אותם תיעודיים נדירים ובלעדיים שצולמו ע"י האחים אפריאט, ישפכו אור על הנסיבות והתהליכים שהביאו להקמת רצועת הביטחון, הרציונל והמניעים שהנחו את תפיסת הביטחון שעמדה בבסיסה, את אופן הפעילות הצבאית בה, התודעה הקולקטיבית הישראלית וכן את המחיר היקר מנשוא שהמערכה גבתה.
FREE TV היא חברת הסטרימינג החדשה, אשר צפויה להיכנס לשוק במהלך הרבעון האחרון של שנת 2022.  FREE TVתציע חבילת תכנים עשירה ורחבה שתכלול, בין השאר, מגוון רחב של ערוצים ישראלים ואת מיטב תכני הבידור, החדשות, הספורט והילדים והכל במחיר אטרקטיבי במיוחד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה