טלוויזיה

האח הגדול בצעד חריג: זה הפרומו שנאלצו להוריד

במסגרת שידורי פרומו שרצים לקראת משימת התנ"ך בתוכנית הערב, שודר קטע מיצירתו של המלחין האנטישמי - ריכרד וגנר - מאבותיו הרוחניים של היטלר שבמשך שנים נהוג שלא להשמיע את יצירותיו בארץ. בהפקה הורידו את הפרומו הבעייתי
מערכת ice |  11
האח הגדול (צילום מסך רשת 13)
האח הגדול העלה פרומו חדש לקראת שידור הפרק הערב (רביעי) ברשת 13 לאחר המהדורה המרכזית, אלא שנראה שבבחירת המוזיקה שמלווה את קטעי הפרומו, פספסו ברשת 13 חרם ישראלי עתיק יומין סביב יצירותיו של אמן אופרה גרמני שבשל השקפותיו האנטישמיות נהוג שלא להשמיע את יצירותיו.
מדובר בקטע המפורסם ביותר של המלחין, "דהרת הוולקירות" שגם זכור באחת הסצינות המפורסמות בסרט "אפוקליפסה עכשיו". לא רק שהקטע מהווה 'נעימת רקע' לתוכנית הנצפית של רשת 13 בימים אלה, הוא גם מלווה טיזר על משימת התנ"ך בבית האח הגדול, צירוף מקרים מעניין.
 
וגנר עצמו היה אנטישמי והיטלר העריץ את יצירותיו, ואך נחשב כמקור השראה רוחני עבור היטלר.  בשל כך, במשך שנים יצירותיו לא נשמעות פומבי בישראל, למעט פעמים בודדות.
 

נזכיר כי בבנק דיסקונט עשו טעות דומה עם השקת הקמפיין החדש בכיכובה של רותם סלע, ומיהרו לשנות את הפרסומת ומוזיקת הרקע של המלחין האנטישמי, וזאת לאחר פנייה של עיתון גלובס בנושא  ומוזיקת הרקע הוחלפה למלחין בטהובן. 
לאחר שבהפקת התוכנית גילו את הטעות שנעשתה בשימוש בחומר השנוי במחלוקת, הוחלט גם במקרה הזה להוריד את הפרומו, וזאת שעתיים בלבד לפני שידור הפרק המדובר.
 
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    אין חדש
    שקוף 06/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בין נתנאל לדיאן מתרחש. מצב שמזכיר. את הסיפור של ענת אלימלך
    סגור
  • 7.
    בולשיט
    ימח שמם 06/2022/25
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הם לא פספסו כלום הכל בכוונת תחילה הרי יש פה מנהיגים גרמנים מתחזים ליהודים. והגרמני הולך להיות ראש ממשלה אחרי הנוצרי. אין טעות מנסים להטמיע לכם אנטישמיות ליהודים. ואתם אוכלים בכפית. לפיד עוד יניף צלב קרס ברחובות ויש כאלה שפשוט יגידו שזה דמוקרטי יצירתי. והכי מפתיע כל הגרמנים המתחזים ליהודים הרצחת וגם ירשתם.
    סגור
  • איזה מזל שטימטום לא כואב.
    הרצל 06/2022/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    במקרה כזה לא היית מפסיק לקחת משככי כאבים
    סגור
  • 6.
    "הציבור מטומטם ולכן הציבור ישלם." (ל"ת)
    בובי 06/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    די עם הטפשת (ל"ת)
    ארתור 06/2022/24
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • טען עוד
  • 4.
    גם יהודים כשרים הושפעו מדיעותיו.
    סטוריון 06/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אני מכיר לא מעט יהודים שואגנר ודחעותיו משפיעים אליהם עד היום. נו??? אני יכול לכבות את ערוץ 99.
    סגור
  • 3.
    דור הכלומנישט
    איזי 06/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והפורנו תפס את מקום הוואגנר?
    סגור
  • 2.
    'השקפותיו הנאציות' של ואגנר? ואגנר מת ב-1883, 6 שנים
    אבוטבול 06/2022/23
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לפני הולדת היטלר. לוואגנר לא היה שום קשר לנאציזם שלא היה קיים בכלל בזמנו. ואגנר אכן היה אנטישמי, אך רובם של יוצרי התרבות האירופית מימי הביניים ועד היום היו אנטישמים. באך היה אנטישמי, ושקספיר, ודוסטוייבסקי, וולטיר...מי לא, בעצם? זה שהנאצים אהבו את ואגנר, זה נכון. אבל הם אהבו גם את בטהובן. החרם על ואגנר הוא אליבי ריק מתוכן לכך שמדינת ישראל עשתה עסקות כאלה ואחרות עם נאצים ועם ממשלות גרמניות ששרצו נאצים וחננו כמעט את כל הפושעים והרוצחים הנאצים. די לצביעות! אל תהיו יאיר לפידים!
    סגור
  • הכל נכון אך מה הקשר ללפיד דור שני לשואה?
    סטוריון 06/2022/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סליחה. אמרת אבו אל טבול אמרת הכל.
    סגור
  • דווקא הוא כן אנטישמי
    אור 06/2022/23
    הגב לתגובה זו
    2 2
    הוא היה מאוד אנטישמי וגם ביצירותיו יש אנרגיות שליליות, עדיף להתרחק מיצירותיו המצחינות, בעניין הזה הם דווקא כן צודקים. באשר ליתר המלחינים שהזכרת יצירותיהם יפות ומומלץ להקשיב בהנאה רבה.
    סגור
  • 1.
    חול בעיניים
    אור 06/2022/22
    הגב לתגובה זו
    4 0
    את זה אתם מספרים לנו עכשיו? מנסים לטשטש אותנו אחרי שעונה שלמה באח הגדול קידמו אחד בשם ניר עוכר ישראל, שמחזיק באידיאולוגיה אנטי ישראלית מובהקת ושונא את ישראל בגלוי. ההפקה השאירו אותו עד לגמר כשברור לכולם שאף ישראלי לא הצביע עבורו, אז על מי אתם באים לעבוד?
    סגור