טלוויזיה

החברה שרצתה לאיים על דיסני ונטפליקס צונחת

החברה שנוצרה מאיחוד האחים וורנר ודיסקאברי, והיתה אמורה להיות הסיוט של שתי ענקיות הסטרימינג והבידור, הציגה דו"ח זוועתי ונאלצה לבטל את הסרט היקר ביותר שלה כדי לחסוך בעלויות ולצמצם הפסדים
יאיר מור | 
אולפני האחים וורנר ברדרס (צילום freepik, flickr/ Glen Bowman)
היומרה היתה ברורה: לשלב את כוחם של ענקית הפקת תכני הבידור האחים וורנר ושל מעצמת הטלוויזיה ומעצמת התוכן בפני עצמה דיסקאברי כדי ליצור מתחרה אמתית לקונגלומרט הבידור העצום דיסני ולענקית הסטרימינג נטפליקס. כך, באפריל האחרון, אוחדו חברת Warner Brothers (שהיתה עד אז חטיבה בענקית התקשורת האמריקאית AT&T) וחברת Discovery תחת השם המאוד לא מוצלח Warner Brothers Discovery.
בסוף השבוע האחרון הציגה החברה המאוחדת את הדו"ח הראשון שלה – והוא היה כל כך גרוע שביום המסחר האחרון של השבוע (שישי) היא צנחה ב-16.5% ושווי השוק שלה עומד כרגע על 35 ממיליארד דולר.
הכנסות החברה עמדו על 9.8 מיליארד דולר – הרבה מתחת לתחזיות שצפו 11.8 מיליארד דולר, וירידה של 3% לעומת הכנסות שתי החברות בתקופה המקבילה (שלושה חודשים פחות כמה שבועות בתחילת הרבעון, שבמהלכה טרם הושלם המיזוג) אשתקד; בשורה התחתונה היא רשמה הפסד נקי בגובה 3.4 מיליארד דולר ודולר וחצי למניה, לעומת ציפיות לרווח של 11 סנט למניה; ה-EBITDA עמד על 1.7 מיליארד דולר, המהווה פספוס עצום של התחזית ל-2.5 מיליארד וירידה של 32% לעומת השנה שעברה. גם מספר המנויים הראה האטה מדאיגה מאוד בגידול – 1.7 מיליון ברבעון, ל-92.1 מיליון, לעומת גידול של 3 מיליון ל-HBO ו-2 מיליון לדיסקאברי ברבעון שלפני המיזוג. במלים אחרות, הצמיחה נחתכה בכשני שליש.
 
רשתות הטלוויזיה – הענף הגדול ביותר של החברה, הכולל את CNN, TNT, TBS וכמובן דיסקאברי – הכניס 6.1 מיליארד דולר, ירידה של אחוז לעומת הרבעון המקביל; ואולפן הסרטים האגדי, שאחראי בין היתר ל"מטריקס" ו"הארי פוטר", כמו גם סרטי "וונדר וומן" של גל גדות, הכניס 3.4 מיליארד דולר – אחוז בלבד עלייה לעומת השנה שעברה, בזמן שאולפני סוני, למשל, רשמו עלייה דו-ספרתית בעקבות היציאה מהקורונה.
החברה אף נאלצה להוריד את התחזיות שלה לעתיד הקרוב, וכעת, במקום EBITDA של 14 מיליארד דולר בשנה הבאה, היא צופה 9-9.5 מיליארד השנה ו-12 מיליארד בשנה הבאה.
כתוצאה מהמצב המאכזב של החברה לפי הדו"ח, הודיע המנכ"ל, דייויד זַסְלַאב, על ביטול הסרט "באטגירל", שאמור היה לצאת בשנה הבאה, וכבר בוזבזו על הפקתו 90 מיליון דולר. הסרט היקר להחריד כלל סגר כוכבים אדיר בהשתתפות לזלי גרייס, ג'יי.קיי סימונס, מייקל קיטון וברנדן פרייז'ר. זאת לאחר שכבר ביטל מייד עם המיזוג את שירות CNN+, שהושק רק חודש קודם לכן וצבר רק 10 מיליון מנויים. כעת, הוא הבטיח לאחד את שירותי הסטרימינג של שתי החברות, HBO Max של וורנר ודיסקאברי+ של דיסקאברי, בשנה הבאה, ולהתחיל להציע לצד מנויים במחיר מלא ומנויים חינמיים מבוססי פרסומות גם מנויים במחיר מוזל עם פחות פרסומות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה