טלוויזיה

קרעי יפריע? שידורי האולימפיאדה בדרך לתאגיד השידור הציבורי

ארגון השידור האירופי הודיע כי זכה במכרז הוועד האולימפי הבינלאומי, יחד עם וורנר ברוס דיסקברי, לשידורי המשחקים האולימפיים בין השנים 2026-2032, מתוך כל זכויות השידור יעברו לידי תאגיד השידור הציבורי
מערכת ice |  1
כאן תאגיד השידור הציבורי (צילום מרים אלסטר, פלאש 90)
ארגון השידור האירופי, בו חבר תאגיד השידור הישראלי, זכה במכרז זכויות השידור של משחקי האולימפיאדה בין השנים 2026-2032. מתוך כך, ייתכן כי המשחקים האולימפיים ישודרו בתאגיד השידור הציבורי ולא בערוצי המסחריים כפי שהתרחש בשניים האחרונות.
לפי הודעת הוועד האולימפי הבינלאומי (IOC) שפורסמה הערב (שני) נכתב כי כל זכויות המדיה באירופה עבור ארבעת המשחקים האולימפיים בשנים 2026-2032 הוענקו ל- Warner Bros. Discovery יחד עם איגוד השידור האירופי (EBU).
כזכור בימים אלה מעל שידורי התאגיד הציבורי מרחפת עננה כבדה. שר התקשורת שלמה קרעי הכריז לא אחת על כוונתו לקצץ במאות מיליונים את תקציב התאגיד, לסגור את מחלקת החדשות ולקדם את הפרטתו. למהלך זה, במידה וייצא לפועל, צפויות להיות השלכות מרחיקות לכת על חברותה של ישראל בתאגיד השידור האירופי אשר לפי התקנון שלו, על גוף השידור החבר בו חייב להיות בעל מחלקת חדשות.
 
אך לפי שעה, שר התקשורת לא מתכנן לחזור בו מהחלטתו להחשיך את מסך התאגיד. "אין מקום לשידור ציבורי בישראל" אמר השר קרעי בראיון שהעניק לפגוש את העיתונות בקשת 12 בשבת האחרונה. קרעי המשיך: "תהיה הסרת חסמים, הסרת רגולציה ופתיחת השוק לתחרות. אנחנו נכניס לכם ולכל השחקנים האחרים. לקחת את כל הנתח של הפקות המקור, של הדיגיטל, תקציבים של מאות מיליונים שהיום הולכים לשחקן יחיד וחוסמים את כל התחרות בשוק. התוכנית שלי היא לקצץ מאות מיליונים בקרוב".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עבד כי ימלוך
    חיה 01/2023/16
    הגב לתגובה זו
    1 1
    נראה אותו מעיז לגעת בשידור הציבורי. שם אין פרסומות והתכניות איכותיתיות.
    סגור