טלוויזיה

קשת בצו מניעה נגד HOT: הקרב החם בטלוויזיה מחריף

בקשת דורשים מ-HOT לאסור כל שימוש בתכניה כולל start over ו-catch up, ובכלל כל אפשרות למעט שימוש בצפייה ישירה וזאת לאור הפרת ההסכם נגד החוק לטענתה. בית המשפט הורה על דיון שבוע הבא. ב-HOT תוקפים בחריפות: "מנצלת לרעה את כוחה המונופוליסטי"
מערכת ice |  3
HOT, קשת (צילום Magma Images, דר' אבישי טייכר מתוך פיקיוויקי)
הקרב בין קשת ל-HOT עולה הילוך. קשת פנתה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בת"א בבקשה להוציא צו מניעה זמני נגד הוט, וזאת על אף שזו האחרונה כבר הסירה ב-26 לחודש את תכני ה-VOD של קשת.
נזכיר שברקע המאבק בין ענקיות הטלוויזיה, יש לציין גם את השקת FREETV מבית היוצר של קשת ו-RGE, והעתירה של HOT שמתנהלת בבג"ץ נגד הרשות השנייה שאפשרה לקשת לצאת עם מיזם הסטרימינג המסקרן.
 
הרקע לבקשת צו המניעה הוא סיום ההסכמים של הוט עם קשת לשידור תכני ערוץ 12 בכבלים וב-OTT. "הוט ממשיכה להשתמש בתכנים של קשת שלא כדין למרות פקיעת הרישיונות, מציינים בבקשה לצו ומפנים לחוק זכויות משדרים (1984) וחוק זכויות יוצרים (2007) – "בקשה זו מוגשת מכיוון שהוט ממשיכה להשתמש בתכני ערוץ 12 לאחר פקיעת הסכמי הרישיון, תוך הפרה ברורה של זכויות יוצרים ושל זכויות משדרים שהם הקניין הרוחני של קשת". נכתב.
לפיכך, קשת מבקשת לאסור על הוט לעשות כל שימוש בתכניה ב-VOD, start over ו-catch up – למעט העברה מלאה, בזמן אמת, של ערוץ 12. כלומר, קשת גם מבקשת להסיר את תכניה מכל שירות צפיה נדחית גם ב-OTT של הוט NextTV.
"יובהר, כי הצדדים ניהלו משא ומתן לחתימה על הסכמי רישיון חדשים," נכתב בבקשה לצו, "אך הוט ניהלה את המשא ומתן בחוסר תום-לב מובהק וסירבה להתקשר בהסכמים שהוצעו לה. יודגש, כי לקשת יש הסכמי רישיונות עם כל פלטפורמות הוידאו האחרות בישראל (יס, פרטנר וסלקום), לרבות באינטרנט, וחלקם גם חודשו זה לא מכבר. הוט התנהלה בבריונות מופגנת: היא לא ניהלה מו"מ בתום לב אלא היא ניסתה "לסחוט" את קשת ולהכתיב תנאים ומחירים, תוך איום מפורש בחדר המו"מ, שאם לא יתקבלו תכתיביה היא "פשוט" תמשיך להשתמש בתוכניות של קשת באינטרנט גם ללא רישיון בטענות סרק משפטיות. כך איימה, וכך היא עושה כעת."
בקשת מכנים את טענות הוט "טענות סרק מובהקות" – ענקית הכבלים טוענת כי קשת חייבת לתת להוט הסכמה לשימוש בתכניה ב-OTT, בכל סוגי הצפיה לרבות צפיה נדחית, ללא תשלום, בעוד הוט גובה עבור תכנים ושירותים אלה כסף מלקוחותיה. "בפועל קשת לא נתנה להוט הסכמה כלשהי לשימוש בתכניה. מדובר במעשה של "פיראטיות" תאגידית; הוט באופן כוחני מעתיקה ומשתמשת בתכנים של קשת ברשת האינטרנט ללא כל הרשאה, ואת הפרת הזכויות הזו יש לעצור באמצעות צו מניעה". עוד נכתב כי "אין ולא יכולה להיות מחלוקת שלקשת יש זכויות משדרים וזכויות יוצרים בערוץ 12 ובתוכניות המשודרות בו, אך למרות שלהוט אין כל רישיונות בתוקף לשימוש בתכנים של קשת – היא ממשיכה להקליט ולהפיץ את התכנים באינטרנט וגם בכבלים כאחרון המשדרים "הפיראטים".
כזכור, החל מה-26.4, תכני קשת אינם זמינים בשירותי ה-VOD‏ בפלטפורמות הכבלים של ‏HOT ו-NextTV. התכנים ממשיכים להיות זמינים ב-VOD של yes, סטינג TV, סלקום TV ופרטנר TV.
הבקשה החריגה של קשת למעשה תוביל לשינויים בשידורים בחברת הכבלים, ולמעשה - באם בית המשפט יקבל את טענות קשת - ישאיר צפייה ישירה בלבד בתכני קשת ללא כל אפשרות של הרצה לאחור. האם HOT יכולה להחריג ערוץ אחד מכלל ערוצי הברודקאסט בו לא יהיה ניתן לחזור אחורה כלל? זו שאלה מעניינת בפני עצמה.
שני הצדדים התייחסו לפני שעה קלה להחלטת צו המניעה. ב-HOT טוענים כי בכך שבית המשפט דחה את צו המניעה, הדבר מורה על כי בית המשפט קיבל את עמדתם. מאידך בקשת רואים את התמונה האחרת, ועצם כך שנקבע דיון ל-8 לחודש, יש בכך כדי לאשרר שבית המשפט קיבל את עמדתם.
מחברת HOT נמסר: "בית המשפט לא קיבל את בקשתה של קשת לקבלת צו מניעה זמני במעמד צד אחד, ובצדק רב. קשת מנצלת לרעה את כוחה המונופוליסטי בתחום הערוצים המסחרים, בניגוד לחוק התקשורת והתחרות. 
קשת, הינה ערוץ ברודקאסט המשודר באופן חינמי לציבור בישראל על פי חוק. לאחר שקשת כשלה במאמציה להאריך את הוראת השעה שאפשרה לה לגבות סכומי עתק בגין שידוריה, היא מנסה, תוך הפעלת לחצים פסולים, לרוקן מתוכן את חוק הפצת שידורים ונוקטת פרקטיקות פסולות כדי להעשיר את קופת בעלי המניות שלה על חשבון אזרחי ישראל. 
הוט  מצפה מרשות התחרות, משרד התקשורת והגורמים הרלוונטיים לפעול כנגד פעולותיה האלימות והלא חוקיות של קשת. למיותר לציין שערוץ 12 ימשיך להיות משודר ב HOT כמתחייב בחוק."
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    להרחיב את FREE TV
    נתי 05/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על FREE TV להוסיף ולרכוש חבילת שמונה ערוצי MTV: MTV 00, MTV90s, MTV80s, MTV HD, MTV MUSIC, MTV CLUB, MTV HITS, MTVסדרות, ערוצי דיסקברי: דיסקברי הרגיל, דיסקברי סיינס, אנימל פלנט, ערוץ היסטוריה, שני ערוצי נשיונל ג'אוגרפיק ונשיונל ג'יאוגרפיק wild, ערוצי לייף סטייל: הנופש, הטיולים, הבריאות, האוכל, החיים הטובים, בית+, עיצוב, אופנה, ערוץ E, ושני ערוצי FOODY: FOODY ערוץ ישראלי שמטה (משרד) ראשי ברמת החייל שמופיע בו משה שגב, FOOD NETWORK, כל ערוצי ויוה: וינטג', פרימיום, ויוה פלוס, ואמוס, שלושה ערוצי דרמות הטורקיות, ערוץ CBS REALITY שבו מופיעה השופטת ג'ודי, 3 ערוצי הים התיכוני, ? ערוצי הסרטים ו-1 מתוך שישה ערוצי סרטים יהיה ערוץ ישראלי, ערוצי הספורט של eurosport וערוצי ספורט של one וכמובן שחברת FREE TV. תייצר ותשיק ממירי 4K, מקליט מ-100% עד 0% ב-5000 אחסון וכמובן מובנים ב-catch up שאפשר יהיה לצפות בתוכניות מה פספסנו לפני שלושה שבועות והחברה החדשה שנולדה בשבוע שעבר תייצר שלטים מובנים הכפתורים מספרים:0,1,2,3,4,5,6,7,8,9 וכפתורים יעודים ישירות: NETFLIX, YOUTUBE,
    סגור
  • 2.
    עובדי הוט הפסיקו לשתות קוקה קולה
    קובי 04/2023/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    היי קשת לא יפה לעשות חרם על חברות מסחריות יש פייר פליי בבקשה לשחק יפה
    סגור
  • 1.
    הוט
    סש 04/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פעם מזמן הייתי מנוי של הוט . צריך היה לקחת עורך דין להתנתק מהם .
    סגור