תקשורת ומדיה

יוסף חדאד מגיב לאדל בספלוב: "מבין את הפחד שלך"

פעיל ההסברה הישראלי-ערבי, יוסף חדאד, הגיב לסערת ההקלטה של אדל בספלוב שדרשה שלא יהיו ילדים ערבים בגן של ילדיה: "ערביי ישראל בשיא התמיכה וההזדהות עם המדינה אחרי 7 באוקטובר! אסור להכליל, זה נותן את הדלק לקיצוניים. רק ביחד ננצח"
תום נחום |  2
יוסף חדאד (צילום מסך קשת 12)
אחרי שנחשפה ההודעה ששלחה אדל בספלוב בקבוצת הורי הגן הרוסי בו רשומים גם ילדיה, היא מבקשת להוציא את הילדים הערבים ממנו, וכמו כן, לאחר שהגיבה לראשונה לסערה הגדולה שעוררה, בספלוב ממשיכה לחטוף ביקורות קשות, הפעם גם מכיוונה של יוצאת 'האח הגדול', רנין בולוס, וכמו כן, גם פעיל ההסברה הישראלי, יוסף חדאד, ומנכ"ל עמותת 'ביחד ערבים זה לזה', הגיב להקלטה של בספלוב.
חדאד אמר תחילה במהלך שידור 'הצינור' ברשת 13 כך: "אסור להכליל, להכליל זה נותן את הדלק והתחמושת לקיצוניים בכל חברה וחברה וכן, יש מאות קיצוניים בצד הימני, מאות קיצוניים בצד השמאלי, מאות קיצוניים בחברה הערבית, ככל שניתן להם את התחמושת הם רק יתגברו ויתגברו, הרוב השפוי עם הקול השפוי חייב לנצח, אני מתחנן אליכם, אל תתנו להם לנצח אותנו, רק ביחד ננצח וזו לא קלישאה, זה אמיתי, ביחד ננצח, יהודים, ערבים, ימין, שמאל, דתיים, חילונים וחרדים".
בהמשך, פנה בסטורי ישירות ובאופן אישי לבספלוב וכתב כך: "אדל אני מבין את הפחד שלך, אבל באותה מידה את חייבת להבין את התחושה שמרגישים אותם לוחמים מהחברה הערבית שמחרפים את נפשם עכשיו בעזה ומבינים שיש קולות שבעצם אומרים להם שהם יכולים לסכן את עצמם למען המדינה אבל העיקר שהילדים שלהם לא יהיו באותו גן עם יהודים. לטרור נגד מדינת ישראל יש מטרה ברורה - לתת לנו לריב אחד עם השני, ליצור קרע פנימי וסכסוך וככה לנצח אותנו כשנקרוס מבפנים... ואסור לתת להם להשיג את זה".
 
עוד כתב: "כשחמאס התחיל את מתקפת הטבח ב-7 באוקטובר הוא קיווה שערביי ישראל גם יתגייסו למערכה לצידם, אבל קרה ההפך. רק אתמול העליתי סקר שמוכיח שערביי ישראל בשיא התמיכה וההזדהות עם המדינה אחרי 7 באוקטובר! לכן חייבים לחזק את השותפות הישראלית על אפם וחמתם! חייבים לתמוך בהשתלבות ולעודד את הקולות שלנו הציבור שגאה להיות ערבי וגאה להיות ישראלי, זה מה שיגרום לכך שאותו מיעוט קיצוני בתוכנו שממנו את חוששת יילך וידעך!".
בולוס, משתתפת העונה הראשונה של 'האח הגדול', כתבה בציוץ על דבריה של בספלוב: "אחרי הסקנדלים של הבחורה הזאת בעבר ואחרי שהבנו שהיא רמה נמוכה מאוד בחינוך שלה, האמת שעדיף להורים הערבים לא לשים את הילדים שלהם עם האהבלה הזאת, זה לא לרמה שלהם".
 
אדל הגיבה על ההקלטות שהודלפו "אוקיי אני מוצפת במאות אלפי הודעות, בושה שאני שולחת הודעה בקבוצה של הגן שלנו ומעבירים את זה לתקשורת!". כמו כן, היא העלתה סרטונים שבהם היא מסבירה שהיא נגד פילוג אבל קיים בה פחד ובטח שלכולם גם ולא רק בה.
בספלוב המשיכה: "אני ממש בטוחה שאם עכשיו נפתח טלפונים שלכם נראה הודעות שאתן מפחדות מפועלים וכאלה, אני מודה, מפחדת. אין מה לעשות, יש ערבים טובים ויש רעים, כמו יהודים. אבל כרגע רוצה להמנע מהחרדות האלה. קורה בתוך ערביי ישראל פיגועים ורוצחים אנשים מהעם שלנו, זה מפחיד אותי ואני בחרדות, אין מה לעשות ולפעמים לא נעים לשמוע, אבל זו האמת. לא רוצה שזה יהיה בגן של הילד שלי, רק בגלל המצב הרגיש והסיטואציה היום. זה לא קל לעיכול, אבל עכשיו זה מפחיד אותי, יש פחד".
בספלוב כתבה בין היתר: ״בואו נעשה את זה נורא פשוט. אם זה לא היה המצב של היום, אף אחד לא היה מדבר ולא אומר מילה אבל מבחינתי ילד ערבים הורים ערבים, לא יכולים להיות בגן של הילדים שלי״.
 
עוד הסבירה: ״גם המחבל שביצע בשבוע שבר פיגוע בירושלים היה ערבי ישראלי ולא בא לי את זה. אנחנו רוב בגן ואני אחליט שלא יהיה לי ילד ערבי בגן ולא הורים ערבים ועד שהיא לא תבין את זה אני גם אדבר איתה״. לדברי סויסה, הורים בגן ראו את ההודעה שנשלחה לאחר שהגיע זוג הורים ערבים עם בתה להסתגלות. מדובר בגן לפעוטות שנמצא בתל-אביב.
בספלוב מסרה בתגובה: ״אני מאוד מתנצלת. אין לי דברים רעים להגיד על ערביי ישראל, אבל הפיגועים שהיו עכשיו בישראל נעשו על ידי ערבים ישראלים ואני מפחדת שכרגע הילדים שלי ילכו לגן עם ילדים והורים ערבים. אנחנו בתקופה מלחיצה ואני לא רוצה לשבת בבית בחרדות על הילדים שלי. זו האמת״.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מאיפה הקרצתם את הכותרת המטומטמת?! הוא ממש לא אמר את זה. (ל"ת)
    חי 12/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    הייתי מציע היכן שתכניס את הבת שלה שההורים יסרבו (ל"ת)
    אבנר 12/2023/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור