24/7

ג'נריישן קפיטל מוכרת 27% מבון תור ללאומי פרטנרס

ג'נריישן קפיטל מציפה ערך משמעותי: ג'נריישן קפיטל מוכרת 27% מבון תור ללאומי

פרטנרס ומשקיעים נוספים: תכיר ברווח של כ- 111 מיליון שקל

מערכת ice | 
יוסי זינגר וארז בלשה (צילום יחצ)
ג'נריישן קפיטל, קרן ההשקעות בתשתיות ואנרגיה, הודיעה היום כי חתמה על הסכם מחייב למכירת 20% מהון מניותיה של בון תור ללאומי פרטנרס, ומכירת כ-7% נוספים מהון מניותיה של בון תור לשני משקיעים נוספים - זאת בהמשך להודעת הקרן, מחודש מרץ 2022, בדבר רכישת מלוא אחזקותיה בבון תור מידי שותפה, שי כץ החזקות בע''מ.

בתמורה לרכישת כ-27% מהון מניותיה של בון תור ישלמו המשקיעים לקרן במועד השלמת העסקה סך של כ-171 מיליון ש''ח. כמו-כן, בעת הפעלתו המלאה של אשכול קווי אונו אלעד, בו זכתה מטרופולין, חברה בבעלותה המלאה של בון תור בחודש מרץ 2022, ישלמו המשקיעים לקרן סך נוסף של עד 13.5 מיליון ש''ח אשר כפוף להתאמות שנקבעו בהסכם. עוד הוסכם, כי בון תור תחלק דיבידנד בסך של 15 מיליון ש''ח, ללא התאמה בתמורה, כאשר דיבידנד זה יחולק לקרן בלבד.

יוסי זינגר וארז בלשה. צילום: אייל טואג
להערכת הקרן נכון למועד דוח זה, בעקבות העסקה והשלמתה צפויה הקרן להכיר ברווח של כ-111 מיליון ש''ח, המשקף את תוספת השווי הנגזרת מהעסקה ביחס לעסקת רכישת השליטה מכץ החזקות, והיא מגלמת לקרן שיעור תשואה פנימי שנתי  על השקעתה בבון תור של כ-52.2%. בנוסף לתמורה, בהסכם נקבע מנגנון לתוספת תמורה בסך של כ-17.5 מיליון ש''ח במקרה בו יארע אירוע מימוש במהלך תקופה של 7 שנים ממועד השלמת העסקה, בכפוף לעמידה ביעדי תשואה מינימליים המפורטים בהסכם.
 
עם השלמת העיסקה צפויה הקרן להכיר ברווח של כ-111 מיליון ש''ח, בחלוקה על פני דוחותיה הכספיים לרבעון השני והשלישי של שנת 2022. בהתאם, וככל שהקרן תכיר ברווח האמור בעקבות העסקה והשלמתה, סך ההכנסות בגין ההשקעה בבון תור בהן תכיר הקרן ממועד רכישת ההשקעה בחודש ספטמבר 2018 ועד למועד השלמת העסקה, מעליית ערך, דיבידנדים ודמי ניהול יסתכמו לסך של כ-366 מיליון ש''ח.
 
בנוסף, לצורך הסדרת יחסיהם כבעלי מניות בבון תור, התקשרו המשקיעים והקרן במסגרת העסקה בהסכם בעלי מניות שייכנס לתוקפו עם השלמתה. בהסכם בעלי המניות נקבע כי דירקטוריון בון תור ימנה לפחות 5 דירקטורים, כאשר, כל עוד לאומי פרטנרס תחזיק 10% לפחות מהון מניותיה של בון תור, תהיה לה הזכות למנות דירקטור אחד. בנוסף, כולל הסכם בעלי המניות הוראות מקובלות
בעסקאות מסוג זה, ובין היתר, מתן זכויות וטו יסודיות לבעלי מניות המיעוט, מגבלות על העברת מניות בון תור, הגנה מפני דילול והתחייבות לאי-תחרות.
בראש ג'נריישן קפיטל עומדים יוסף זינגר, המכהן כיושב ראש פעיל, וארז בלשה, כמנכ''ל, אשר ייסדו את  הקרן, שניהם בעלי ניסיון ריאלי מוכח בניהול עסקים בתחום התשתיות והאנרגיה.ג'נריישן קפיטל, קרן ההשקעות בתשתיות ואנרגיה, הודיעה היום כי חתמה על הסכם מחייב למכירת 20% מהון מניותיה של בון תור ללאומי פרטנרס, ומכירת כ-7% נוספים מהון מניותיה של בון תור לשני משקיעים נוספים - זאת בהמשך להודעת הקרן, מחודש מרץ 2022, בדבר רכישת מלוא אחזקותיה בבון תור מידי שותפה, שי כץ החזקות בע''מ.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה