שיווק ופרסום
סופר מרקטינג: הכירו את רוני כרמל – מנהלת השיווק של שותפויות אדמונד דה רוטשילד
SUPERMARKETING היא פינה שעושה לכם היכרות עם האנשים שמובילים את עולם השיווק בישראל. והפעם: רוני כרמל – מנהלת השיווק של ארגון שותפויות אדמונד דה רוטשילד, על החיבור בין תפיסות ניהול עסקיות לעשייה חברתית משמעותית

אתר ice לוקח אתכם אל מאחורי הקלעים של ענף השיווק בישראל, בסדרת ראיונות אישיים עם השמות הבכירים בתעשייה. והפעם: רוני כרמל – מנהלת השיווק של ארגון שותפויות אדמונד דה רוטשילד, מספרת על המהלך השיווקי שיזמה ומסב לה גאווה, וגם על חוש אחד מפותח במיוחד.
רוני כרמל במשפט אחד.
"בת 39, נשואה ואמא לשלוש בנות, מתגוררת בבנימינה ומנהלת השיווק של שותפויות אדמונד דה רוטשילד".
"בת 39, נשואה ואמא לשלוש בנות, מתגוררת בבנימינה ומנהלת השיווק של שותפויות אדמונד דה רוטשילד".
אבני הדרך המרכזיות בקריירה שלך?
"הקריירה שלי התחילה למעשה בצבא בשורה של תפקידי פיקוד, ביניהם מ"פ טירונים. השתחררתי בדרגת סרן היישר ללימודי תואר ראשון בתקשורת ומנהל עסקים באוניברסיטת רייכמן, אותו סיימתי בהצטיינות. כבר אז נשבתי בקסמו של עולם השיווק: ביכולת של מותגים להשפיע על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכנים, ליצור עימם חיבור רגשי ולחדור לעולמם – לא פעם, מבלי שבכלל יהיו מודעים לכך.
"הקריירה שלי התחילה למעשה בצבא בשורה של תפקידי פיקוד, ביניהם מ"פ טירונים. השתחררתי בדרגת סרן היישר ללימודי תואר ראשון בתקשורת ומנהל עסקים באוניברסיטת רייכמן, אותו סיימתי בהצטיינות. כבר אז נשבתי בקסמו של עולם השיווק: ביכולת של מותגים להשפיע על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכנים, ליצור עימם חיבור רגשי ולחדור לעולמם – לא פעם, מבלי שבכלל יהיו מודעים לכך.
עם סיום התואר, התחלתי לעבוד במשרד הפרסום אדלר חומסקי, כמנהלת לקוח, כשבמסגרת התפקיד ניהלתי מהלכים עבור לקוחות גדולים במשק. משם המשכתי למשרד סקורניק פלג, שאפשר לי להתמחות בעולם הדיגיטל. אחד הלקוחות שלי באותה התקופה היה שרונה מרקט, תחת הבעלות של חברת גינדי החזקות, שמשכו אותי אליהם לתפקיד מנהלת שיווק, כשבהמשך קודמתי לתפקיד סמנכ"לית שיווק. המעבר לצד לקוח היה תהליך טבעי מבחינתי. תמיד הייתי מנהלת עם חשיבה אסטרטגית, והפוזיציה המקצועית הזאת אפשרה לי להוביל מהלכים חדשניים ומשמעותיים.
במהלך השנים, הבנתי שאני רוצה לתרגם את הפרקטיקות מעולם השיווק העסקי לטובת עשייה חברתית. כך הצטרפתי לשותפויות רוטשילד – ארגון שאני בוגרת של אחת מתוכניות המנהיגות שלו, וכיום מוביל את פיתוח הדור הבא של המנהיגים והמנהיגות בישראל. בעידן שבו פערים חברתיים הם אתגר מרכזי, אני גאה להיות חלק מהשינוי ולשלב בין תפיסות ניהול עסקיות לבין עשייה חברתית משמעות
פרויקט או קמפיין שהובלת, ושאת גאה בו במיוחד?
"אחד המהלכים השיווקיים שאני הכי גאה בהם נוגע למיסוד תחום מניבי הרווח בארגון שותפויות אדמונד דה רוטשילד. מדי שנה פונים אלינו עשרות גופים וארגונים המבקשים להיוועץ בנו ולהזמין אותנו לסדנאות ולהכשרות בנושאי מנהיגות, צמצום פערים חברתיים, ועבודה עם צעירים. זיהינו שהביקוש הגבוה אינו רק הזדמנות כלכלית, אלא גם כלי משמעותי לחיזוק המעמד והתדמית של הארגון כמוביל בתחומו.
"אחד המהלכים השיווקיים שאני הכי גאה בהם נוגע למיסוד תחום מניבי הרווח בארגון שותפויות אדמונד דה רוטשילד. מדי שנה פונים אלינו עשרות גופים וארגונים המבקשים להיוועץ בנו ולהזמין אותנו לסדנאות ולהכשרות בנושאי מנהיגות, צמצום פערים חברתיים, ועבודה עם צעירים. זיהינו שהביקוש הגבוה אינו רק הזדמנות כלכלית, אלא גם כלי משמעותי לחיזוק המעמד והתדמית של הארגון כמוביל בתחומו.
כדי למנף את ההזדמנות, הובלתי מהלך אסטרטגי בשיתוף פעולה עם גורמים שונים בארגון, אשר הביא למיסוד תכנים מקצועיים והפיכתם לשירות מובנה ומוכר. התהליך אפשר לנו לייצר ערך משמעותי לשותפים ולארגונים הפונים אלינו, תוך הרחבת ההשפעה שלנו בשדה החברתי והמקצועי. כיום, שותפויות רוטשילד לא רק מובילה עשייה חברתית פורצת דרך, אלא גם מספקת הכשרה, ידע וכלים יישומיים לארגונים אחרים – מהלך שאני גאה בו במיוחד".
אם היית צריכה להכשיר את הדור הבא של אנשי השיווק, מה היה בתוכנית הלימודים שלך?
"במציאות של היום, איש שיווק טוב הוא לא רק מי שמבין נתונים, אלא מי שמבין מציאות. השיווק המודרני כבר לא עוסק רק בהשגת יעדים עסקיים או במדידת הצלחה לפי ביצועי קמפיינים – הוא נדרש לחבר בין רווחיות לערכים, ולזהות את ההשפעה הרחבה של החלטותיו.
"במציאות של היום, איש שיווק טוב הוא לא רק מי שמבין נתונים, אלא מי שמבין מציאות. השיווק המודרני כבר לא עוסק רק בהשגת יעדים עסקיים או במדידת הצלחה לפי ביצועי קמפיינים – הוא נדרש לחבר בין רווחיות לערכים, ולזהות את ההשפעה הרחבה של החלטותיו.
הבחירות שלנו – משלב בניית האסטרטגיה, דרך בחירת פרזנטורים ומשפיענים ועד המסרים שאנו מקדמים – מעצבות לא רק מותגים, אלא גם את החברה עצמה. אני מאמינה שמותגים שיידעו לשתף את הצרכנים באג'נדה חברתית אמיתית, להזמין אותם להיות חלק ממנה ולהוביל שינוי – יזכו לא רק בהעדפה, אלא גם בנאמנות גבוהה לאורך זמן. זה דורש אומץ, אחריות, ויכולת לייצר שינוי גם בתוך הארגון עצמו.
בהכשרה שהייתי בונה, דגש מרכזי יהיה טמון בחיבור בין התיאוריה לפרקטיקה: הצגת מקרי בוחן, למידה ממנהלי שיווק פורצי דרך, ניתוח קמפיינים במונחים עסקיים, לצד השפעה חברתית, כלים ופרקטיקות להובלת שינוי פנים ארגוני – ובעיקר: להשתמש באחריות בכוח שהתפקיד מביא איתו".
איזה מותג ישראלי עושה עבודה מצוינת לדעתך ומדוע?
"טיב טעם. בעיני הוא דוגמה למותג שפועל מתוך הבנה עמוקה של קהל היעד שלו, עושה מהלכים שיווקיים חכמים, רלוונטיים ואמיצים, ומצליח לבדל ולייחד את עצמו בנוף הקמעונאי הישראלי".
"טיב טעם. בעיני הוא דוגמה למותג שפועל מתוך הבנה עמוקה של קהל היעד שלו, עושה מהלכים שיווקיים חכמים, רלוונטיים ואמיצים, ומצליח לבדל ולייחד את עצמו בנוף הקמעונאי הישראלי".
לו היית צריכה לבחור תחום אחר לעסוק בו, במה היית בוחרת?
"כנראה שהייתי בוחרת להיות עורכת דין. אני חושבת מהר, אוהבת לנתח סיטואציות מורכבות, ולמצוא פתרונות יצירתיים. אני גם שואפת תמיד להבין את התמונה הרחבה, לזהות את המהלכים כמה צעדים קדימה, ולפעול בנחישות כדי להשיג את המטרה. היכולות הללו, שהן חשובות ונדרשות בעולם המשפט, הן גם אלו שמניעות אותי היום".
"כנראה שהייתי בוחרת להיות עורכת דין. אני חושבת מהר, אוהבת לנתח סיטואציות מורכבות, ולמצוא פתרונות יצירתיים. אני גם שואפת תמיד להבין את התמונה הרחבה, לזהות את המהלכים כמה צעדים קדימה, ולפעול בנחישות כדי להשיג את המטרה. היכולות הללו, שהן חשובות ונדרשות בעולם המשפט, הן גם אלו שמניעות אותי היום".
משהו שמעטים יודעים עלייך?
"יש לי חוש כיוון ממש טוב. כשהייתי בת 12 הלכתי לאיבוד בלונדון בלי כסף ובאזור ללא תחבורה ציבורית – אבל בזכות הזיכרון וחוש טבעי לכיוונים, הצלחתי לנווט בעצמי בחזרה למלון. מאז, אני תמיד סומכת על האינסטינקטים והאינטואיציה שלי – גם במרחב וגם בחיים".
"יש לי חוש כיוון ממש טוב. כשהייתי בת 12 הלכתי לאיבוד בלונדון בלי כסף ובאזור ללא תחבורה ציבורית – אבל בזכות הזיכרון וחוש טבעי לכיוונים, הצלחתי לנווט בעצמי בחזרה למלון. מאז, אני תמיד סומכת על האינסטינקטים והאינטואיציה שלי – גם במרחב וגם בחיים".
עוד ב-
לכל הפינות של SUPERMARKETING לחצו כאן
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.רוני תותחית על חלל! (ל"ת)אביתר 04/2025/14הגב לתגובה זו0 0סגור