שיווק ופרסום
יועץ התקשורת הבכיר בפוסט מסעיר: "זה מקטין את הלקוח ואת ההישג"
דני לוי, בעלי משרד יח"צ ואסטרטגיה, יוצא היום נגד תופעות ידועות של יועצי תקשורת ויח"צ, במה שנראה כבמה חדשה לדיונים איך מהדהדים יח"צ, איך מסקרים הישג של היח"צ, ובכלל על יחסי הציבור ב-2025: "ליועצים יש זכות מלאה להתרברב בהישגיהם, אבל בעודם עושים זאת - הם מזיקים ללקוחות שאותם נועדו לשרת" - על מה יצא זעמו?
לא ראינו את זה מגיע. יועץ התקשורת הבכיר, דני לוי, יוצא היום (ראשון) נגד תופעה ידועה בקרב משרדי יח"צ והוא הדהוד הסיקור של הודעת הדוברות או של הלקוח בקרב כלי התקשורת השונים - במיוחד בתופעה שאותה מכנה לוי "קולאז' הפרסומים" - היינו חיבור מספר רב של כלי תקשורת שפרסמו את הלקוח ביחד, שמפורסמים אצל יועץ התקשורת, במיוחד ברשתות החברתיות שלו או של משרד היח"צ.
לדבריו, הוא עושה זאת בסדרה של פוסטים כדי להימנע מהרצון להתראיין על כך, כאשר הנושא הראשון אותו הוא מציג לדיון - הוא אחת התופעות הידועות בתחום יחסי הציבור בישראל: "הנושא הראשון שרציתי להתייחס אליו הוא התופעה שזכתה לכינוי "קולאז' הפרסומים". אותם פוסטים שמעלים אנשי PR, המכילים את סך הפרסומים שהצליחו ליזום אודות מהלכי לקוחותיהם".
מה הבעיה אם כן בהדהוד הצלחת פרסום הלקוח במספר רב של כלי תקשורת? על כך אומר לוי בפוסט בלינקדאין שלו: "אני מסכים שלאותם יועצים יש זכות מלאה להתרברב בהישגיהם, במיוחד כאשר עשו עבודה טובה. אבל בעודם עושים זאת, הם מזיקים לכל המעורבים שאינם הם, ובפרט ללקוחות שאותם נועדו לשרת".
תמונת האילוסטרציה של קולאז' שפרסם דני לוי בחשבון הלינקדאין שלו. צילום מסך
דבריו החריפים באים על "קולאז' הפרסומים", כאשר לוי מבקר זאת באופן תקיף. בכך הוא אומר שיש בכך "מכה כפולה", הן מצד העיתונאים והן מצד הלקוחות. "בצד העיתונאים", אומר לוי, "זה מצמצם אותם לחותמות גומי, מעין סוכני קופי פייסט. זה זועק: אין כאן עיתונות, אלא רק העתק הדבק". ובצד הלקוחות: "גם אותם זה מקטין ועושה את ההיפך הגמור מהנדרש. הרי אם הידיעה באמת משמעותית, היא תתפרסם אורגנית בכל מקום גם ללא התערבות הPR. אבל ברגע שהיועץ מתרברב בכמות הפרסומים, הוא בעצם אומר: "זה סיפור קטן או לא מעניין, אבל הצלחתי לדחוף אותו".".
בכך מסכם לוי: "אז אם אתם רואים מישהו מעלה קולאז' פרסומים, זכרו שהוא לא מקדם את הלקוח שלו, אלא רק את עצמו, ולעיתים על חשבון הלקוח, והעיתונאי".
ומה אתם חושבים על הביקורת שלו?
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה


