שיווק ופרסום

אשת השיווק של החודש: נירית בן קיש, מבנק One Zero

באמצעות מהלכים אסטרטגיים שיווקיים מוצלחים, ביניהם השקת מתווה ההקלות למשרתי המילואים וכרטיס האשראי החדש שאינו כולל עמלות מט"ח, והבחירה המסקרנת בפרזנטור החדש, בנק One Zero שואף לאתגר את מתחריו בשוק. נירית בן קיש, סמנכ"לית השיווק של בנק One Zero, היא אשת השיווק של החודש
אפרת בבג'ני |  1
נירית בן קיש סמנכ״לית השיווק בבנק וואן זירו (צילום עופר חגיוב, shutterstock)
בנק One Zero, בניהולו של אייל גפני, מקפיד לאתגר את המתחרים שלו בשוק באמצעות מהלכים אסטרטגיים שונים כגון השקת מתווה ההקלות למשרתי המילואים וכרטיס האשראי החדש שמתהדר בפטור מעמלות מט"ח ודמי כרטיס. 
לצד שורת המינויים החדשים שבוצעו בארגון, בנק One Zero יצא לאחרונה בקמפיינים מושקעים במדיה החברתית ובתקשורת המסורתית. 
במרץ 2025 נודע כי המוזיקאי הישראלי גלעד כהנא, המוכר כסולן להקת "הג'ירפות", מונה לתפקיד הפרזנטור הראשון של הבנק ויוביל את המהלכים הפרסומיים של החברה. כן במהלך חודש אוגוסט הבנק השיק את כרטיס האשראי החדש שלו, אשר אינו כולל עמלת המרת מט"ח ודמי כרטיס. בעת מסע השופינג בחופשה בחו"ל, לקוחות הבנק יוכלו לבצע רכישה בסך של עד 100 דולר ולקבל את אותו הסכום בחזרה לחשבון. 
בניגוד לפרסומות שמובילים בנקים אחרים בישראל, One Zero לא משקיע בלהיט קצבי של אמן מפורסם או דואג להתבדח עם קהל הצופים לצורך העברת המסר המסחרי. הגוף הפיננסי מאמין כי דרך הפנייה הישירה לצרכן הישראלי, ללא מוסיקה וללא שימת דגש על הרגש - הוא יוכל ליצור בידול עם מתחריו ולבנות תדמית מהימנה וסמכותית. מי שאמונה במשך שלוש השנים האחרונות על המהלכים הפרסומיים המוצלחים, היא נירית בן קיש, סמנכ"לית השיווק של בנק One Zero והיא אשת השיווק של החודש של ice.
 
מי את נירית בן קיש? 
נשואה לאוהד, אמא של יותם, אלון והילי. חיה את עולם השיווק מעל ל-20 שנה כשההתמחות שלי היא שווקים תחרותיים. לאורך הקריירה ניהלתי מגוון אגפי שיווק ואסטרטגיה בשוק הסלולר הסופר תחרותי שהיה רווי אדרנלין, לאחר מכן ניהלתי במשך כ- 6 שנים את השיווק של קבוצת מכבי שרותי בריאות, כשמכבי מובילה את מהפכת הצמיחה בכמות חברי הקופה ובחוזק המותג,  וב- 3 שנים האחרונות אני סמנכ״לית השיווק של בנק One Zero.
מה הוביל אותך לעולם השיווק?
המשיכה שלי לעולם השיווק משלבת שני עולמות שמרכיבים את המנוע הבסיסי שלי:  הראשון הוא היכולת להשפיע - לייצר שינוי בקרב צרכנים, לבנות סיפור שבונה ורוקם תפישות חדשות, סיפור שמשתלב בחייהם של אנשים ומשפיע עליהם.
השני הוא  המספרים - עולם השיווק שאני מכירה וגדלתי בתוכו (התקשורת והסלולר) הוא עולם המספרים, האנליזה וה-DATA שהם בסיס לכל מהלך, לכל מוצר, לכל סיפור או קמפיין וכל פעילות שצריכה לקשור את הצרכנים למותג שלך, ממנו מתחיל כל מהלך, ובו מסתיים כל מהלך.    
בהתחלה, בחרתם להוביל מהלכים פרסומיים ללא שימוש בפרזנטור, אך בהמשך הדרך שיניתם גישה בנושא והחלטתם לצרף דמות מוכרת שתייצג את הבנק. מה הוביל לבחירה – המפתיעה – גלעד כהנא? ומה הוביל אותך לשינוי אסטרטגיית השיווק ולשלב פרזנטור בקמפיינים?
One Zero הוא מותג בן כ- 3 שנים . בנק חדש לאחר שכ- 40 שנים לא קם בנק חדש בישראל. בנק דיגיטלי, כפי במקובל בכל העולם כיום, שנבנה על ידי אנשים שחיים היום, לאנשים שחיים היום, ולא כבול בתפישות מיושנות של ׳כך היה מעולם ולכן כך נעשה׳.
בשנים הראשונות עבדנו על פיתוח הזהות המותגית של הבנק - ישיר, הוגן, אומר האמת, צ׳אלנגר בשוק של בנקים כבדים , מיושנים , בנק שלא מנסה להתחכם ולדבר במילים גבוהות אלא אומר את הדברים ללקוחות כפי שהם, בגובה העיניים ועושה את זה פשוט עבור הלקוח. לאחר שהזהות המותגית הייתה מגובשת זה היה הזמן הנכון להוסיף פרזנטור שתואם את הערכים הללו. זה לא שינוי באסטרטגיית השיווק, זו התפתחות שלה במקביל להתפתחות הבנק 
לאחרונה השקתם מספר מהלכים שיווקיים משמעותיים – ביניהם: מהטבה ייחודית למשרתי מילואים וכרטיס אשראי חדש ללא עמלות המרה במט"ח וללא דמי כרטיס. האם אתם רואים השפעה ממשית של מהלכים אלה על קצב הצמיחה של הבנק? האם ניכרת עלייה במספר המצטרפים החדשים בעקבות המהלכים השיווקיים?
הבנק שלנו שם לעצמו מטרה לתת תמיד את התנאים הטובים ביותר. לכל הלקוחות, וללא קשר לסכום הכסף שהם מביאים איתם.  אין אף בנק בישראל עם הבטחה פרסומית כזו. המהלכים שיזמנו הם כאלה שמוציאים את התנאים הללו החוצה, ובכל פעם אני בוחרת דרך אחרת להציג ולספר על התנאים הייחודיים האלה לצרכני.
בהחלט יש השפעה חיובית ממשית על קצב ההצטרפות ועל הביצועים. אנחנו רואים שאחד מכל 3 חשבונות חדשים שנפתח בישראל נפתח אצלנו, וכבר קרוב ל- 160,000 ישראלים פתחו חשבון.
היופי הוא שלא צריך ׳לעבור׳ בנק. הלקוח יכול להישאר בבנק הישן שלו אם זה מרגיש לו נוח יותר ופשוט להתחיל לקבל תנאים טובים על הכסף שלו אצלנו. רק לקחת את הכרטיס שהוא המתאים ביותר לנסיעות לחול שכן שהוא היחיד בישראל בלי עמלת מטח, בין אם עבור חשבון להשקעות בני״ע ללא תשלום ובין אם פשוט לקבל את הריבית הגבוהה ביותר על הכסף ששלהם שיכולים רק לפתוח פיקדון.
מהו מנהל-ת שיווק טוב-ה בעינייך?
מנהל שיווק טוב בעיני הוא זה שרואה אקסל ומתלהב והמספרים מקפיצים לו תובנות ורעיונות מהו הצעד הבא הנכון. מנהל שמתלהב כשהשוק בו הוא משחק הופך להיות תחרותי יותר וסוער וזה מייצר לו השראה ורצון לעשות עוד ולא משתק אותו. מנהל שיודע לספר את הסיפור של המותג שלו ללקוחות, לעובדי החברה, לכל המעגלים שלו כל יום מחדש בהתלהבות כאילו זה היום הראשון בתפקיד. הנוסחה המנצחת היא שילוב של תשוקה, רעב להצלחה, אומץ, רצון ללמוד כל הזמן.
איזה טיפ היית נותנת למנהלי שיווק בתחילת דרכם?
הטיפ הוא פשוט לעשות כל הזמן. להיות זמיש – זריז וגמיש. העשייה התמידית היא זו שתיתן בטחון וידע ותסייע לכם לגדול. לא הניסיון לחכות עד שתהיה בטוח חודשים עם כל מהלך. יש כמובן חובה לרדת לפרטים ולדייק בעבודה אבל לא לפחד, להיות אמיץ ופשוט לעשות . וכן יהיו גם כישלונות אבל כאלה שתוכלו ללמוד מהם ולצמוח.  לחפש כל  הזמן עוד מהלכים חדשים שיספרו מחדש כל את הסיפור של המותג שלכם בחוץ.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה זה חשבון ניירות ערך ללא עמלות ? (ל"ת)
    ניסן 10/2025/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור