שיווק ופרסום

סופר מרקטינג: הכירו את יעל פרי – סמנכ"לית השיווק של קבוצת מבנה

SUPERMARKETING היא פינה שעושה לכם היכרות עם האנשים שמובילים את עולם השיווק בישראל. והפעם: יעל פרי על מיתוג עם משמעות, חיבור בין עסקים לקהילה – ומה היא לוקחת מהים אל עולם הניהול

מערכת ice |  1
יעל פרי, סמנכ"לית השיווק של קבוצת מבנה (צילום באדיבות קבוצת מבנה)
אתר ice לוקח אתכם אל מאחורי הקלעים של ענף השיווק בישראל, בסדרת ראיונות אישיים עם השמות הבכירים בתעשייה. והפעם: יעל פרי, סמנכ"לית השיווק של קבוצת מבנה, מספרת על השילוב בין נדל"ן ליזמות, מסבירה מה הופך שיווק למנוע צמיחה, ומתגאה ביוזמה יוצאת דופן שהפכה לאות של סולידריות נשית ואחריות לאומית.
יעל פרי בקצרה.
"בת 55, נשואה לערן ואמא לארבע בנות, מתגוררת בקיסריה, סמנכ"לית השיווק של קבוצת מבנה מזה 9 שנים".
אבני הדרך המרכזיות בקריירה שלך?
"גדלתי בחיפה ולמדתי בבית הספר הריאלי העברי, שם ספגתי ערכים של מצוינות, התמדה וצניעות. בעברי הרחוק צמחתי לתפקיד ניהולי בכיר בחברת X-erox ישראל בתחום ניהול השיווק. כבר בתחילת דרכי בשוק העבודה, הבנתי שאני יזמית בנשמה והקמתי את 'הקיסרית', חברה שהתמחתה בנדל"ן מסחרי. בהמשך הדרך הקמתי בשותפות את חטיבת המסחר הארצית של רשת אנגלו-סכסון, כחלק מעשרות הסניפים ברחבי הארץ. כיהנתי בתפקיד מנכ"לית החטיבה, תפקיד שהכניס אותי אל מעגל קבלת ההחלטות והקשרים העסקיים עם בכירים בענף הנדל"ן בישראל.
לפני כ-9 שנים הצטרפתי לקבוצת מבנה, מהחברות המובילות בתחום הנדל"ן המניב. כסמנכ"לית השיווק של הקבוצה, הובלתי מהלך אסטרטגי רחב ששינה את הדרך שבה החברה מציגה ומנהלת את המותג 'מבנה': הקמתי מערך שיווק וניהול נכסים בפריסה ארצית, המוביל עסקאות של אלפי מ"ר בשנה להשכרה ומשמש כחוד החנית של פעילות הצמיחה של הקבוצה. כמו כן ביצעתי מכירות של נכסים רבים ברחבי הארץ, שלא התאימו לפורטפוליו אליו שאפנו להגיע בעתיד, כדי לייצר תמהיל מגוון ונכון יותר. לאורך הדרך שמתי דגש עמוק על ההון האנושי, מתוך תפיסה וידיעה שעובדי החברה הם המנוע העיקרי שלה להצלחה.
אני גאה במעורבות שלי ושל קבוצת מבנה בפרויקטים בעלי ערך חברתי לצד צמיחה עסקית – כשבמסגרת זו נכלל גם המהלך הייחודי של חיבור בין ענף הנדל"ן לעשייה קהילתית. דוגמה מייצגת לכך היא הובלה ותמיכה אישית שלי במיזם 'הלביאות בעורף', שסיפק אלפי מנות חמות לחיילי צה"ל בזמן מלחמה. המהלך הפך לאות של סולידריות נשית, אחריות לאומית והתארגנות של יחד על בסיס ערכי נתינה.
קבוצת מבנה שותפה בעוד יוזמות קהילתיות רבות, בשיתוף פעולה צמוד עם הפועל 'מבנה' פתח תקווה, מועדון הכדורגל שמבנה היא הספונסרית שלה זו העונה השלישית. הייחודיות של שת"פ מסוג זה הינה המעורבות בחיי היום יום של הקהילה מתוך רצון וצורך לתרום ולהוביל מהלכים בעלי משמעות ערכית וחינוכית כאחד".
פרויקט או קמפיין שהובלת, ושאת גאה בו במיוחד?
"אחד ההישגים המהותיים שלי לאורך הקריירה, הוא עיצוב וביסוס מחדש של המותג 'מבנה' כמותג בעל חזון. מעבר לניהול מכירות הנכסים, הובלתי מהלך מקיף של פיתוח שפה מיתוגית, חיזוק חוויית השוכרים ויצירת זהות ארגונית שמחברת בין הנהלה, עובדים, לקוחות ושוכרים. המהלך הזה מציב את 'מבנה' כחברה נגישה, מקצועית ובעלת נוכחות משמעותית בשוק – כזו שהיא לא רק מחזיקת נכסים, אלא גוף בעל ערכים ותפיסה שירותית.
החזון, ערכי החברה והמיתוג החדש יושקו בתערוכה יוצאת דופן וייחודית שתושק בעוד כחודש, שלא נראתה כמוה בענף הנדל"ן, בשיתוף עם אוצרי אומנות מהשורה הראשונה (ביאנלה) ומוזיאון ועיריית תל אביב. התערוכה תתקיים בבניין 'אחוזת בית', מבנה היסטורי אייקוני בבעלות מבנה, ותלווה בקמפיין מיתוגי מהגדולים בישראל".
אם היית צריכה להכשיר את הדור הבא של אנשי השיווק, מה היה בתוכנית הלימודים שלך?
"אני מאמינה ששיווק מוצלח מתחיל בהבנה של אנשים מבפנים ומבחוץ. איש השיווק של המחר צריך להיות קשוב לשטח, גמיש מחשבתית, יצירתי ומונע מערכים. שיווק אינו רק פרסום או יחסי ציבור – הוא ניהול מערכת יחסים ארוכת טווח, בניית אמון והובלת זהות ארגונית שמייצרת צמיחה. בעיני הקשר האישי והמחויבות ההדדית הם המפתח להצלחה".
איזה מותג ישראלי עושה עבודה מצוינת לדעתך ומדוע?
"אני מאוד מעריכה את התעשיות הביטחוניות בישראל כמותג לאומי שמשלב חדשנות, מחקר מתקדם ומחויבות עמוקה לביטחון המדינה ואזרחיה. מדובר במערך שמייצר לא רק טכנולוגיות ומערכות הגנה, אלא גם ביטחון אישי וחברתי, אלו ערכים שמחזקים תחושת שייכות ואחריות משותפת.
מעבר לכך, אני רואה בתעשייה הביטחונית סמל ליכולות ישראליות יוצאות דופן: חשיבה יצירתית, התמדה, פיתוח ברמה עולמית ותרבות עשייה שמכוונת לפתרון בעיות אמיתיות. זהו מותג שמבוסס על מצוינות, חזון ומחויבות ולא רק על תדמית, ולכן הוא מעורר אצלי הערכה עמוקה ומהווה מודל והשראה".
לו היית צריכה לבחור תחום אחר לעסוק בו, במה הייתה בוחרת?
"אם לא הייתי עוסקת בשיווק ונדל"ן, כנראה שהייתי מקימה חברת סטארט-אפ ישראלית, שמטרתה לשפר את איכות החיים וליצור סביבת חיים בריאה וטובה – יותר פיזית וחברתית. אני נמשכת לעולמות שבהם פותרים בעיות אמיתיות, אז כנראה שהייתי משתלבת בתחום הרפואה, ומתמקדת בטכנולוגיות החדשות. מבחינתי המשמעות טמונה לא רק בפיתוח של מוצר חדש, אלא יצירת שינוי מוחשי – כמו שיפור רווחת האדם ומתן מענה לצרכים מהותיים, והובלת מהלכים שמחזקים קהילה ובריאות אישית וחברתית. הייתי שמחה לנסות ליצור מציאות שבמסגרתה כל אדם בבית, במשרד או במרחב הציבורי, יחיה בסביבה שתומכת בבריאותו, משתפרת באופן חכם, מתמדת ונגישה לכולם".
משהו שמעטים יודעים עליך?
"אני סקיפרית. הים עבורי הוא לא רק תחביב, אלא מקור השראה לחשיבה אסטרטגית וחדשנות. אני אומרת שבים, בדיוק כמו בניהול, יש צורך בקריאה נכונה של הרוח, הזרמים, הגלים והעננים בקבלת החלטות מדויקות וביכולת לשמור על יציבות גם כשהמים סוערים, קריאת השטח שווה מבחינתי לקריאת השוק.
כסקיפרית אני אחראית על כל מי שנמצא על הספינה, בדיוק כפי שמנהלת אחראית על הצוות שלה. אני יודעת להוביל, להרגיע, לכוון ולהתאים מסלול כשצריך. דווקא על הסיפון בלב הים אני מוצאת שקט, איזון, פרספקטיבה ורעיונות חדשים – וגם את התזכורת לכך שמנהיגות אמיתית היא שילוב בין ביטחון, הקשבה וגמישות מחשבתית.
בהפלגה הסקיפר קובע נקודת יעד, אבל המסלול משתנה עם הרוח. בעבודה אני בונה אסטרטגיה אך לא מקובעת. אני מבצעת התאמות תוך כדי תנועה, ועדיין שומרת על המטרות. מבחינתי זו המשמעות של ניהול נכון. אני תמיד שמה לנגד עיני את הרצון להנהיג אנשים מתוך הבנה ועבודת צוות". 
לכל הפינות של SUPERMARKETING   לחצו כאן
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    של סמנכלית
    שיווקית 11/2025/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין כמו סמנכלי שיווק שמשווקים את עצמם??
    סגור