שיווק ופרסום
הגרמנים מפרגנים? לא ממש: המשפט במודעת קדילאק - "ברכה עסיסית"
בשער האחורי של עיתון 'הארץ' שיצא הבוקר פורסמה מודעה של פוגל אוגילבי עבור קדילאק ולצידה משפט בגרמנית - התרגום שלו עשוי להפתיע אתכם
הקמפיין החדש של מותג הרכב האמריקאי קדילאק שעלה לאוויר באמצעות משרד הפרסום פוגל אוגילבי מסתיר בחובו סוד קטן שטרם נחשף. לצד תמונת הרכב במודעה שפורסמה היום (יום ה) בשער האחורי של עיתון הארץ הופיע ציטוט בשפה הגרמנית (מתוך סדרת מודעות עם משפטים נוספים) ומעליו נכתב בעברית: \"הגרמנים מפרגנים\", משמע, \"המתחרה המוביל ברכבי היוקרה הגרמניים\" כפי שהמודעה מציגה את הרכב האמריקאי, זוכה לתשבוחות מהמתחרים.
משרד הפרסום ויבואני הרכב - קבוצת UMI, יצאו מנקודת הנחה שרובה ככולה של אוכלוסיית ישראל לא שולטת בשפה הגרמנית, לפחות לא בישראל 2013, ולכן הרשה לעצמו להשתעשע על חשבון הגרמנים. הקמפיין ההומוריסטי הוא למעשה הפוך על הפוך - למרות שהכותרת בעברית קובעת שהגרמנים מפרגנים - המתחרים האירופאיים הוצגו כמי שכועסים ומתוסכלים מהתחרות עם קדילאק, ולמעשה המשפטים הם קללות בגרמנית.

כך למשל משמעות המשפט: \"Der Teufel soll Dich holen!\" היא \"שייקח אתכם השד\". משמעות המשפט \"Falue Fisch und Klöpp Dazu!\" היא \"גם דגים מסריחים וגם מכות (צרה כפולה ומכופלת)\", ומשמעות המשפט \"Du Siehst aus zehn Täge Regenwetter!\" היא \"נראים כמו מזג אוויר גשום שנמשך 10 ימים\".
קרדיטים: סמנכ\"ל קריאייטיב: מירן פחמן; קופי: מור סיון; ארט: אור אטיאס.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(21):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
18.מי הקהל?פוגל 11/2013/10הגב לתגובה זו0 06 עובדי שגרירות גרמניה והנספח הצבאי??סגור
-
17.יש במוו טובות ממנה, אבל לא במחיר שלה (ל"ת)יניב 11/2013/08הגב לתגובה זו0 0סגור
-
16.וואו! מודעה ל 5 אנשים שמבינים גרמנית! (ל"ת)תגידו אתם אהבלים? 11/2013/07הגב לתגובה זו0 0סגור
-
15.יופי של פרינט. (ל"ת)אוגילבי 11/2013/07הגב לתגובה זו0 0סגור
-
14.יצירתיות חכמה מאוד (ל"ת)אלעד 11/2013/07הגב לתגובה זו0 0סגור
- טען עוד
-
13.גדול!! סוף סוף קמפיין יצירתי (ל"ת)דפנה 11/2013/07הגב לתגובה זו0 0סגור
-
קריאייטיב למטרת פרסים ולא לטובת הלקוח. חבל. (ל"ת)אנונימי 11/2013/08הגב לתגובה זו0 0סגור
-
12.עבודה חמודה, אבל ככה צריך לעשות את זה:כישרון 11/2013/07הגב לתגובה זו0 0הפרסומת המיתולוגית של יונדאי בסופרבול: http://youtu.be/xKfU_5jgupoסגור
-
11.אביתרבלאנקו 11/2013/07הגב לתגובה זו0 0פחמן גייזסגור
-
10.אבל מה יעשו אנשים שרואים את המודעה ולא קוראיםדי כבר... 11/2013/07הגב לתגובה זו0 0איך מי שלא קורא בעמודי אינטרנט איזוטריים אמור להבין בכלל את הקמפיין הזה? סתם נפיחה ותו לא שלא לדבר על זה שהשורה שאומרת שהוא המתחרה המוביל של הגרמניות - כלומר הוא לא מוביל - דרך אגב שלוש הגרמניות אוכלות אותו בלי מלח...סגור
-
9.לא הבנתי 11/2013/07הגב לתגובה זו0 0ואיך אני אמור לדעת שזה קללות? יש קישור לאייס?סגור
-
לא הבנתימנייאק 11/2013/07הגב לתגובה זו0 0ואיך אני אומר לדעת שזה קללות? יש קישור לאייס?סגור
-
8.מצחיק (ל"ת)דור 11/2013/07הגב לתגובה זו0 0סגור
-
7.חכם ומדויק! (ל"ת)אקס פלנר 11/2013/07הגב לתגובה זו0 0סגור
-
6.gro (ל"ת)רמי 11/2013/07הגב לתגובה זו0 0סגור
-
5.פחמן-פרח-פוגל (ל"ת)פפפ......ש 11/2013/07הגב לתגובה זו0 0סגור
-
4.רעיון חמוד (ל"ת)אנונימי 11/2013/07הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.נותנים עבודה לאחרונה בפוגל.. (ל"ת)סחטיין 11/2013/07הגב לתגובה זו0 0סגור
-
משועממים התכוונת? (ל"ת)מולי 11/2013/07הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.גדול :) (ל"ת)קרן 11/2013/07הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.לייק לייק לייקלייק לייק לייק 11/2013/07הגב לתגובה זו0 0דאבל לייק!סגור


