שיווק ופרסום

הגרמנים מפרגנים? לא ממש: המשפט במודעת קדילאק - "ברכה עסיסית"

בשער האחורי של עיתון 'הארץ' שיצא הבוקר פורסמה מודעה של פוגל אוגילבי עבור קדילאק ולצידה משפט בגרמנית - התרגום שלו עשוי להפתיע אתכם
הקמפיין החדש של מותג הרכב האמריקאי קדילאק שעלה לאוויר באמצעות משרד הפרסום פוגל אוגילבי מסתיר בחובו סוד קטן שטרם נחשף. לצד תמונת הרכב במודעה שפורסמה היום (יום ה) בשער האחורי של עיתון הארץ הופיע ציטוט בשפה הגרמנית (מתוך סדרת מודעות עם משפטים נוספים) ומעליו נכתב בעברית: \"הגרמנים מפרגנים\", משמע, \"המתחרה המוביל ברכבי היוקרה הגרמניים\" כפי שהמודעה מציגה את הרכב האמריקאי, זוכה לתשבוחות מהמתחרים.
משרד הפרסום ויבואני הרכב - קבוצת UMI, יצאו מנקודת הנחה שרובה ככולה של אוכלוסיית ישראל לא שולטת בשפה הגרמנית, לפחות לא בישראל 2013, ולכן הרשה לעצמו להשתעשע על חשבון הגרמנים. הקמפיין ההומוריסטי הוא למעשה הפוך על הפוך - למרות שהכותרת בעברית קובעת שהגרמנים מפרגנים - המתחרים האירופאיים הוצגו כמי שכועסים ומתוסכלים מהתחרות עם קדילאק, ולמעשה המשפטים הם קללות בגרמנית.
כך למשל משמעות המשפט: \"Der Teufel soll Dich holen!\" היא \"שייקח אתכם השד\". משמעות המשפט \"Falue Fisch und Klöpp Dazu!\" היא \"גם דגים מסריחים וגם מכות (צרה כפולה ומכופלת)\", ומשמעות המשפט \"Du Siehst aus zehn Täge Regenwetter!\" היא \"נראים כמו מזג אוויר גשום שנמשך 10 ימים\".
קרדיטים: סמנכ\"ל קריאייטיב: מירן פחמן; קופי: מור סיון; ארט: אור אטיאס.
תגובות לכתבה(21):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 18.
    מי הקהל?
    פוגל 11/2013/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    6 עובדי שגרירות גרמניה והנספח הצבאי??
    סגור
  • 17.
    יש במוו טובות ממנה, אבל לא במחיר שלה (ל"ת)
    יניב 11/2013/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    וואו! מודעה ל 5 אנשים שמבינים גרמנית! (ל"ת)
    תגידו אתם אהבלים? 11/2013/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    יופי של פרינט. (ל"ת)
    אוגילבי 11/2013/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    יצירתיות חכמה מאוד (ל"ת)
    אלעד 11/2013/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 13.
    גדול!! סוף סוף קמפיין יצירתי (ל"ת)
    דפנה 11/2013/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • קריאייטיב למטרת פרסים ולא לטובת הלקוח. חבל. (ל"ת)
    אנונימי 11/2013/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    עבודה חמודה, אבל ככה צריך לעשות את זה:
    כישרון 11/2013/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפרסומת המיתולוגית של יונדאי בסופרבול: http://youtu.be/xKfU_5jgupo
    סגור
  • 11.
    אביתר
    בלאנקו 11/2013/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פחמן גייז
    סגור
  • 10.
    אבל מה יעשו אנשים שרואים את המודעה ולא קוראים
    די כבר... 11/2013/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך מי שלא קורא בעמודי אינטרנט איזוטריים אמור להבין בכלל את הקמפיין הזה? סתם נפיחה ותו לא שלא לדבר על זה שהשורה שאומרת שהוא המתחרה המוביל של הגרמניות - כלומר הוא לא מוביל - דרך אגב שלוש הגרמניות אוכלות אותו בלי מלח...
    סגור
  • 9.
    לא הבנתי 11/2013/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואיך אני אמור לדעת שזה קללות? יש קישור לאייס?
    סגור
  • לא הבנתי
    מנייאק 11/2013/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואיך אני אומר לדעת שזה קללות? יש קישור לאייס?
    סגור
  • 8.
    מצחיק (ל"ת)
    דור 11/2013/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    חכם ומדויק! (ל"ת)
    אקס פלנר 11/2013/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    gro (ל"ת)
    רמי 11/2013/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    פחמן-פרח-פוגל (ל"ת)
    פפפ......ש 11/2013/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    רעיון חמוד (ל"ת)
    אנונימי 11/2013/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    נותנים עבודה לאחרונה בפוגל.. (ל"ת)
    סחטיין 11/2013/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • משועממים התכוונת? (ל"ת)
    מולי 11/2013/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    גדול :) (ל"ת)
    קרן 11/2013/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    לייק לייק לייק
    לייק לייק לייק 11/2013/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דאבל לייק!
    סגור