שיווק ופרסום
מקאן במהלך מבריק: "רותי מהדיוטי" קונה בשמים עם עדי אשכנזי במשביר
הראשונים לשלוף את החרבות בקרב על הלקוחות לקראת פסח הם מקאן עם סרטון שבו גאלה קוגן, הפרזנטורית הקודמת של ה'דיוטי' באה לקנות במשביר
חג הפסח שניצב בפתח, מחדד את התחרות העזה בשוק הקוסמטיקה, שבולט באופן מסורתי בבולמוס השופינג העונתי. כמדי שנה, במוקד התחרות ניתן למצוא את רשת הכלבו המשביר לצרכן מול מגוון של מתחרים, בקטגוריות שונות. אחת מהן היא קטגוריית הבשמים כשמולה ניצב הדיוטי פרי שנהנה מזה שנים מהדימוי הנצחי של הרשת בה הכי משתלם לרכוש בשמים - תפיסה שהמשביר מבקש לקעקע.
ראשונים לשלוף את החרבות היו אנשי מקאן אריקסון שטרפו את הקלפים עם מהלך מבריק, בפן הקריאייטיבי ובעיקר בפן הטקטי: פרסומת חדשה של המשביר לצרכן עם הפרזנטורית עדי אשכנזי ולצידה לא אחרת מאשר הפרזנטורית (לשעבר) של הדיוטי פרי, הלא היא \"רותי מהדיוטי\" השחקנית גאלה קוגן שמשתתפת בסרטון כלקוחה שבאה לרכוש בשמים במשביר. הרמיזות הברורות לרותי שבוגדת בדיוטי כוללות את הסטיילינג הכללי שמזכיר מאוד את דמותה של גאלה קוגן בפרסומת לדיוטי פרי, אך מעבר לכל, הדיאלוג הקומי בין אשכנזי לקוגן חושף/לא חושף את זהותה של הלקוחה המפתיעה שמנסה ל\"הצניע\" את העניין.
במקאן אריקסון ניסו ללכת בין הטיפות, בעיקר כדי לא להשאיר לרשות השנייה ול\'דיוטי פרי\' פרצה דרכה הם יוכלו לדרוש את הסרתה של הפרסומת מהאוויר, בטענה שמדובר בפגיעה בשמה ובערך המותג. קוגן סיימה את חוזה הייצוג שלה עם הדיוטי פרי לפני כשנה ומאז עלה המותג ג\'יימס ריצ\'רדסון בקו פרסומי חדש.
בפרסומת שעלתה אמש לאוויר בפעם הראשונה בחרו במודע שלא להשתמש במילים \"דיוטי\" או \"רותי\" אך עמדו במשימה באופן מרשים עם שתי ציפורים במכה אחת. מחד, מדובר בקמפיין שמקדם את מבצעי הבשמים של המשביר לצרכן לחברי המועדון \"קנו במאתיים, שלמו שבעים\", ובנוסף, מצליחים לעקוץ את המתחרה הישיר עם שימוש קומי בנכסיו המיתוגיים, גם אם לשעבר.
לדברי טל רביב, סמנכ\"ל הקריאייטיב במקאן אריקסון: \"הרעיון המקורי בא דווקא מהלקוח. אסף בן דב מנכ\'\'ל המשביר ששמע שגאלה /רותי סיימה את החוזה בדיוטי וביקש שנחשוב אם אפשר להביא מהלך קריאטיבי על זה. מכאן זה פחות או יותר כתב את עצמו (ותודה לאדם ונעמה). פרסום זה הרבה פעמיים עניין של טיימינג וניצול הזדמנויות. אני שמח שהצלחנו לעורר שיחה לעובדה שלמשביר לצרכן יש מגוון בשמים גדול יותר והצעות משתלמות יותר מכל מקום אחר\".
עניין לא פחות חשוב הוא העובדה שתקציב הפרסום של הדיוטי פרי מטופל על ידי גליקמן נטלר סמסונוב - משרד הפרסום שרכש המדיה שלו מבוצע על ידי יוניברסל מקאן, אותה חברה שרוכשת את המדיה עבור קבוצת המשביר לצרכן.
תגובת הדיוטי פרי לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(13):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
10.יפה מאד שאפו (ל"ת)עידו 04/2014/10הגב לתגובה זו0 0סגור
-
9.המשביר עוד קיים??אחד העם 04/2014/06הגב לתגובה זו0 0ידעתי שיש להם פרסומות לפני ראש השנה ופסח אבל הם באמת קיימים? מישהו היה שם ויכול לעדכן לאשר או להכחיש שהם גם מחוץ לטלויזיה?סגור
-
8.הם לא הראשוניםרגע רגע 04/2014/06הגב לתגובה זו0 0עשו את זה לפני פחות מחודשיים נביעות עם אורי גוטליב, הפרזנטור לשעבר של אלקטרה ברסגור
-
7.לא פחות ממבריק- פחחחחח (ל"ת)נקה 7 04/2014/06הגב לתגובה זו0 0סגור
-
6.מבריק (ל"ת)אשר 04/2014/04הגב לתגובה זו0 0סגור
- טען עוד
-
5.ל-2 מה זה קשור לגאלה היא רק שחקניתבורי 04/2014/03הגב לתגובה זו0 0נראה לך שהדיוטי יחשוב פעמים לפני שהוא יחליף פרזנטוריתסגור
-
4.הן גם היו יחד בבלתי הפיךשמחה 04/2014/03הגב לתגובה זו0 0שחקניותסגור
-
3.קומי ומבוצע מדהים גאלה ממש מצחיקה (ל"ת)לולי 04/2014/03הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.וכך גאלה קוגן סיימה את דרכה בעולם הפרסום...תיתו 04/2014/03הגב לתגובה זו0 0לא הייתי נותן לה לפרסם לי עטיפה של מסטיק.. קצת עקרונותסגור
-
כי אין ספק שמדובר בענף עם עקרונותערן 04/2014/03הגב לתגובה זו0 0אתה ממש צודק. ענף הפרסום הוא ענף מוסרי שמתבסס על אנשי עקרונות ולכן השחקנית החוצפנית וחסרת המוסר לא תקבל יותר קמפיין בחיים. פחחח... תקשיב מה יקרה- אם מחר גאלה קוגן נכנסת לבית האח הגדול או יוצאת עם אושרי כהן או איזשהו טמטום אחר והמניות שלה עולות, לא יעניין אף מפרסם או פרסומאי אם היא עשתה משהו "לא מוסרי". אגב, את המשהו ה"לא מוסרי" הזה היא עשתה עם משרד הפרסום הכי גדול בישראלסגור
-
וגם בא רפאלי שמפרסמת את הודיס במקום פוקס סיימ (ל"ת)לי 04/2014/03הגב לתגובה זו0 0סגור
-
דווקא נראה שגאלה רק מתחילה את דרכה בעולם הפרסרון 04/2014/04הגב לתגובה זו0 0בעולם הפרסום.היא מאוד קומית ומאוד יפה וייצוגית.סגור
-
1.או שהרעיון הגיע מטאקו-בל שנכנסו במקדונלדסגיאצ׳וק 04/2014/03הגב לתגובה זו0 0:) עם רונלד מקדונלד http://digiday.com/brands/latest-brand-brand-action-taco-bell-mcdonalds-breakfast-wars/ בכל מקרה, מגניבסגור


