שיווק ופרסום

אפי 2016: ראובני כובש את הפלטינום - מקאן בגראנד ואדלר עם מספר הפרסים הרב ביותר

הגראנד למקאן, הפלטינום לבאומן והכי הרבה לאדלר בסיכום הכללי. בשונה מהשנה שעברה ניתן לומר שחלוקת הפרסים היתה שוויונית יותר. בחוד החנית של השנה עמדו 3 משרדים: ראובני פרידן, מקאן ואדלר חומסקי
משה בנימין |  8
טקס האפי 2016 (צילום אייס)
טקס הגמר של תחרות האפי 2016 נערך הערב (יום ג') במעמד בכירי ענף הפרסום והמפרסמים שהתקבצו באולם האירועים "7". ערב התחרות, 49 מהלכים התמודדו על הפרסים ב-18 קטגוריות שונות. גם השנה, חלוקת הפרסים לא היתה שוויונית במיוחד, עם נוכחות דלילה למדי של המשרדים הקטנים-בינוניים, אך עם זאת בחוד החנית ניצבו 3 משרדים: ראובני פרידן, מקאן ואדלר חומסקי.
בשונה מתכנית הטקס ששמרה את הטוב לסוף עם ההכרזה על הזכיות בגרנד ובפלטינום - נתחיל דווקא עם הזכיות הגדולות: בקטגוריית הפלטינום נרשמה לראשונה הפתעה השנה עם שני משרדים שזכו במקום הראשון: באומן וראובני פרידן, שגם כיכב בקטגורייה זו, הנחשבת לחשובה ומשמעותית שכן היא בוחנת מהלכי שיווק-פרסום לאורך זמן. ראובני פרידן גרף 2 פרסים: המקום הראשון (פסלון אפי שחור) עבור קרולינה למקה ופרס ארד עבור מהלך הילדים של קסטרו. באומן קיבל אף הוא את הכבוד המגיע לו עבור אחד מהלכים המוכרים של השנים האחרונות - מקום 1 בפלטינום עבור 'דניס' - מהלך ברנפלקס לתלמה. בפרס הכסף זכה משרד הפרסום יהושע TBWA עבור 'המחלבה החדשה של טרה - מילקו'. 
ראובני פרידן איז באק
לאחר הפסקה של מספר שנים ראובני פרידן חוזר להיות שחקן בולט בתחרות האפי. המשרד לא הסתפק בפלטינום והוסיף לעצמו זהב נוסף בקטגוריית שירותים נופש ופנאי עבור המלך ללאומית וכן בקטגוריית המגזרים עבור מהלך השקיפות ללאומית יחד עם משרד הפרסום המגזרי V.I.P. בנוסף זכה המשרד בכסף וארד בקטגוריית הפיננסים עבור AIG ומזרחי טפחות, בהתאמה. וזה לא נגמר שם - המשרד גרף גם פרס ארד בקטגוריית פעילות חברתית וציבורית - עמותות עבור המהלך לאחת מ-9. בסך הכל סיים המשרד את הערב עם 6 פרסים. 

ניב חורש מציג את השלל של ראובני פרידן

משרד הפרסום יהושע TBWA הוסיף לפרס הפלטינום שלו זכייה בזהב בקטגוריית המשקאות עבור מהלך 'מילקו' לטרה. באומן בר ריבנאי זכה בנוסף לפלטינום בפרסי ארד וכסף עבור סופר פארם למהלכי סכין הגילוח של לייף - 'הפנים החדשות שלי' ובניית החוויה הקמעונאית של רשת הפארם, בהתאמה. עוד זכה המשרד בפרס הכסף יחד עם סוכנות התוכן השיווקי C מקבוצת פובליסיס עבור מהלך 'שוקולד פרה' בקטגוריית חברות ומוצרים דיגיטליים. 
הדומיננטיות של מקאן באה לידי ביטוי בפרס הגראנד אפי עם זכייה על המהלך המוצלח של השנה - עבור השקת YOLO לתנובה. עם זאת מקאן נותר ללא זכייה בקטגוריית האפי פלטינום. המשרד בלט בקטגוריות נוספות וזכה ב-4 פרסי זהב: בקטגוריית חברות ומוצרים דיגיטליים עבור מהלך דומינו'ס, בקטגוריית מוצרי מזון עבור מהלך YOLO לתנובה, בקטגוריית פיננסים עבור המהלך לבנק לאומי - דיגיטל זה 'לאומי' ובקטגוריית מוצרי חשמל, אלקטרוניקה ומוצרים לבית עבור מהלך IKEA באח הגדול - אותו אחד שגם העניק להם את האריה הראשון אי פעם למשרד בתחרות קאן ליונס. 
בנוסף קינח מקאן את הערב עם פרס ארד נוסף, עבור yes בקטגוריית חברות ומוצרים דיגיטליים. זאת, במקביל למקאן ואלי מקבוצת מקאן שזכה בפרס הארד בקטגוריית מוצרי מזון עבור מהלך 'תקציב קטן - הישגים גדולים' לביסלי אסם ומציין זכייה שנייה באפי, 3 שנים לאחר הקמתו. בסה"כ סיים המשרד את הערב עם 6 פרסים (ויחד עם מקאן ואלי - 7 פרסים). 


עוד תמונה שמחה לאוסף. מקאן תל אביב (צילום: נדב כהן יונתן)


אדלר חומסקי. זהב עם בית השנטי (צילום: נדב כהן יונתן)
אדלר חומסקי סיכם את הערב עם 3 זכיות בזהב: בקטגוריית ה-Media Innovation עבור מהלך בית השנטי, בקטגוריית פעילות חברתית וציבורית - עמותות, גם כן עבור בית השנטי (שהיה פיינליסט בקאן ליונס) ובקטגוריית קמעונאות יחד עם גיתם BBDO ופובליסיס ישראל עבור המותג הפרטי של שופרסל. בנוסף, כמו בכל אחת מהשנים האחרונות, אדלר מפגין את כוחו בפיזור נרחב על מגוון הקטגוריות של התחרות, נתון שמלמד על ה"עומק" של המשרד שגרף בנוסף 3 פרסי כסף ו-2 פרסי ארד ובסה"כ סיים עם 8 פרסים. 
ולא רק משרדים גדולים היו שם: משרד הפרסום מנצ' רשם הישג מרשים עם זכייה נוספת בזהב, שנה שנייה ברציפות, עבור 'מהלך עם מוח, אבל גם עם ביצים' לעיתון הארץ בקטגוריית תקשורת ומדיה. פרסום זרמון חוזר לכותרות עם זכייה בזהב בקטגוריית רכב עבור המהלך ללובינסקי טרייד - 'מהפכה של יבואן'. אלדר שיווק נדל"ן, חברת הנדל"ן שהפכה לפנים מוכרות בתחרות האפי זכתה בזהב בקטגוריית הנדל"ן עבור מהלך 'פרוייקט יאפא'. 


זרמון. זהב עם לובינסקי טרייד (צילום: נדב כהן יונתן)

ה-Hooligans סיימו את הערב עם זכייה בכסף ובארד, שניהם בקטגוריית תקשורת ומדיה. הכסף עבור מהלך סלקום TV יחד עם גיתם BBDO והארד עבור מהלך eco99fm. משרד הפרסום LEAD לא יצא בידיים ריקות וזכה בכסף עבור המהלך לסוברו - סמל"ת בקטגוריית הרכב. ענבר מרחב G זכה בכסף עבור המהלך לנורופן בקטגוריית טואלטיקה ופארם ובנוסף גרף כסף עבור אותו המהלך בקטגוריית Media Innovation. 
בסיכום הערב: 15 משרדים הלכו הביתה עם פרס בצבע כלשהו, מפלאטינום ועד ארד. המשרדים חלקו ביניהם 37 זכיות שונות, מתוך 49 עבודות שהתמודדו על פרס כלשהו במעמד הגמר. מתוך 37 הזכיות - 20 הלכו לאדלר, מקאן וראובני פרידן. 
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    זרמון? איזה מהלך בדיוק
    אורלי 07/2016/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי יכול להגיד בבקשה איזה מהלך היה ללובינסקי טרייד? כי שאלתי לא מעט ואף אחד לא זוכר!
    סגור
  • זהב
    אפי 07/2016/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הקמפיין עם אלי אילדיס שהשיק את התכנית התפעולית מימונית לובינסקי טרייד מושלם.
    סגור
  • מה? איזה מהלך בדיוק?
    אורלי 07/2016/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אפילו אתם לא זוכרים מה היה המהלך רק מי היה הפרזנטור זה מה שהוא יודע לעשו! למחזר פרזנטורים אין באמת קריאיטיב!
    סגור
  • 1.
    הנה לכם
    אפי 07/2016/06
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לכל מי שליכלך וטינף והיה לו מה להגיד על העבודה של ראובני, הוכיח המשרד הזה שהקריאייטיב מספר אחת בארץ נמצא שם. אלופים, תותחים, שוברי מוסכמות ופורצי דרך. אחד המשרדים המשפיעים בארץ. מגדלור של יצירתיות בים הבינוניות. עם אש בעיניים וברק בנשמה כבשו את האפי בלי בעיה.
    סגור
  • אתה חי בסרט
    ניב חורש 07/2016/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מלבין שיניים - נלבין מכוניות!? אימאלה!!!! שניצל עוף עם רימייק לשיר מזרחית עם ירוק זרחן מזעזע!! אדפטציה לקמפיין שברולט גלובלי בצורה הכי מזעזעת שיכולה להיות שכל הטוקבקים של הצרכנים אומרים לכם שזה לא אמין כמו אשכולית בצבע סגול!! אבל קסרטו אחלה אגב. איזה קריאיטיב ? איזה מוסכמה שבר ואיזה דרך פרץ? די תהיו אמיתיים. אחלה אפקטיביים. יופי. אבל רדו מעץ הקריאיטיב שמתרוקן מאנשי קריאיטיב שנסים מכם על נפשם.
    סגור
  • אבל האפי זו תחרות של אסטרטגיה לא קריאיטיב (ל"ת)
    ספי 07/2016/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מעניין מי כתב את זה?
    חכים 07/2016/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תקציבאית מראובני שעובדת 16 שעות ביום?
    סגור
  • זו הטענה הכי
    יוסי 07/2016/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מבוססת ששמעתי בחיים. הקריאייטיב מס 1? נו באמת.
    סגור