שיווק ופרסום

כבש את האפי: אדלר חומסקי עם 8 פרסי זהב ו-2 פלטינום

הגראנד הלך להפתעת השנה המרעננת, אבל בכל השאר אדלר בולט עם 11 זכיות ב-9 קטגוריות. מקאן שני אך עם זהב אחד בלבד. באפי פלטינום זכו אלדר, גיתם, באומן ויהושע. היה לוהט - כנסו כנסו
משה בנימין |  9
אדלר חומסקי. אורי עיני, רן ברון ואמיר גיא (צילום אבשלום ששוני)
תחרות האפי לשנת 2017 ננעלה לפני שעה קלה (יום ג') כשמעל כולם בולט משרד פרסום אחד – אדלר חומסקי שסיים את הערב עם 8 פרסי זהב, 2 פרסי כסף וארד אחד, סה"כ 11 זכיות בפיזור יפה על 9 קטגוריות. אדלר מחזיק במספר הזכיות הגדול ביותר כשמתוכן 2 זכיות בקטגוריית האפי פלטינום הבוחנת מהלכים לאורך זמן, יחד עם גיתם BBDO ב-2 הלקוחות המשותפים לשני המשרדים: בנק הפועלים, ארד ל"איך כבשנו את זירת העסקים הקטנים" ושופרסל, זהב ל"המותג הפרטי – הנוסחה שגומלת את הישראלים ממותגים".
מתוך 105 הגשות לתחרות, 52 עבודות העפילו והתמודדו בשלב הגמר. 41 מתוך העבודות חזרו הביתה עם זכייה כלשהי, נתון שדומה לסטטיסטיקה של השנה שעברה ושוב, מעיד על "יד קלה", ומחליש במידת מה את התחרות. 10 עבודות זכו בארד, 13 זכו בכסף, והשאר, 18, זכו בזהב. בקטגוריית האפי פלטינום זכו 4 עבודות מתוך 8 בגמר אך שם גם נגמר החלק הקשה, שכן, כמעט ברוב הקטגוריות האחרות, כל ההגשות זכו בפרס.

התאגידים כובשים את האפי

מההיבט של המפרסמים, נרשמה דומיננטיות טבעית של התאגידים הגדולים. מעל כולם בולטת יוניליוור ישראל עם 3 זכיות, 2 בזהב, אחת מהן עבור מהלך השנה ואחת בכסף.  קימברלי קלארק אחריה עם 4 זכיות, 2 בכסף ו-2 בארד. בנק הפועלים בולט אף הוא עם 3 זכיות: פעמיים בזהב וארד שאחת מהן היא אפי פלטינום. מילקו (החברה המרכזית) סיימו את הערב עם 2 זכיות, אחת במגזרים ואחת באפי פלטינום. בקרב בין חברות הטלוויזיה - yes זכתה בכסף ו-HOT בארד. קבוצת בזק (יחד עם בזק בינ"ל) זכתה ב-2 פרסי זהב.



עכשיו דממה. מנצ' על הבמה

הפתעת הערב (1) Great Digital Partners

הפתעת הערב (2) מקאן ואלי
במקום השני ניצב מקאן תל אביב שמסיים את הערב עם 9 זכיות, 1 בזהב, 1 בארד ו-7 בכסף ב-8 קטגוריות. מקאן סיים את הערב ללא זכייה בפלטינום לאחר שאף עבודה שלו לא העפילה לגמר בקטגוריה זו. בספירה שמחברת את מקאן תל אביב ומקאן ואלי, השלוחה הדרומית שלו, תחת בית אחד, הואלי מוסיף מצידו עןד זכייה בזהב שתיים בארד.
במקום ה-3 ניצב משרד הפרסום גיתם BBDO עם 4 זכיות, שניים באפי פלטינום יחד עם אדלר (בנק הפועלים ושופרסל) ו-2 זכיות נוספות בכסף וזהב. ראובני פרידן סיים גם הוא את הערב עם 4 זכיות, אך החלוקה שלו היא 3 ארד וזכייה אחת בזהב.
זוכה נוסף בקטגוריית האפי פלטינום הוא יהושע TBWA עבור "מזיזים את הגבינה – המהפכה של נעם בשוק הגבינה" לחברה המרכזית, יחד עם 2 זכיות נוספות בזהב עבור המהלך לאסותא והמהלך למכבי. יש לציין כי יהושע משלים שנה שנייה ברציפות עם זכייה בפלטינום – הישג שלא יבוטל. הזוכה הרביעי בקטגוריית האפי פלטינום הוא באומן בר ריבנאי עם ארד עבור אחד המהלכים הזכורים מהשנים האחרונות – היונים של ביטוח ישיר. באומן זכה בסה"כ ב-3 פרסים עם ארד וכסף נוספים.

ההפתעה המרעננת: מקאן ואלי ו-Great Digital

2 משרדים חולקים ביניהם את הטייטל של הפתעת השנה המרעננת: מקאן ואלי ו- Great Digital Partners. מקאן ואלי מוכיחים שלמרחק מהמרכז אין משמעות וכובשים את התחרות עם 3 זכיות: זהב עבור העבודה לרקיט בנקיזר ו-2 ארד. GREAT מסכמים שנה מופלאה מבחינתם עם הישג מרשים במיוחד – הגראנד אפי – עבור מהלך הפרסום והשיווק של השנה. הזכייה הזאת מגיעה למשרד הדיגיטל בזכות המהלך לקליק יוניליוור עבור "כשזה טעים זה טעים". עבור אותה עבודה המשרד זכה בזהב נוסף בקטגוריית המזון.
מי ששומר בעקביות על הופעה מכובדת בטקס האפי הוא משרד הפרסום מנצ' שרושם שנה שלישית ברציפות עם זכייה בזהב. הפעם הוא עושה זאת בקטגוריית הרכב עם מותג סקודה עבור המהלך "עשית דרך – גם אנחנו". משרד הפרסום לעומק התודעה לקח איתו הביתה ליהוד פרס ארד עבור המהלך לאלפא טלקום "וואווי – איך גרמנו לרבע מיליון ישראלים לנטוש הרגלים ולעבור לסמארטפון חדש". בקטגוריית המגזרים התמודדו 2 עבודות בלבד, שתיהן של אותו המשרד אפאק טריו ושתיהן זכו: טרה בארד והחדרת ניקול למגזר הערבי בכסף. 

רשימת הזוכים המלאה





תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    איך דומינוס לא זכו? לא ברור (ל"ת)
    שלי 07/2017/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    כל הכבוד לאדלר
    שלמוריסט 07/2017/05
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ששוב הצליחו לנצח תחרות לא חשובה בעזרת פוליטיקה עם שופטים, העתקות וקשרים אישיים עם מנכל איגוד הפרסום ומנטלית איגוד השיווק.
    סגור
  • 5.
    כל הכבוד לאדלר
    שלמוריסט 07/2017/05
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ששוב הצליחו לנצח תחרות לא חשובה בעזרת פוליטיקה עם שופטים, העתקות וקשרים אישיים עם מנכל איגוד הפרסום ומנטלית איגוד השיווק.
    סגור
  • 4.
    כל הכבוד לגרייט האלופים! (ל"ת)
    אפריים 07/2017/05
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 3.
    הקשר לאפקטיביות פיקטיבי
    חרטוט 07/2017/05
    הגב לתגובה זו
    6 1
    מעט מאוד מהלכים שבאמת הזיזו את המחוג ודווקא הם לא זכו במקומות הראשונים
    סגור
  • 2.
    ואיפה הפלטינום? איפה הזהב? איפה האפקטיביות (ל"ת)
    גיל 07/2017/05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 1.
    אז בעצם מקאן זכו ביותר פרסים מאדלר
    שי 07/2017/05
    הגב לתגובה זו
    4 3
    כותרת מוזרה ומגמתית. הרי מקאן ומקאן ואלי זה אותו משרד ואם מחברים את הזכיות שלהם מגיעים למספר גדול יותר ממספר הזכיות של אדלר. אבל לפי הכותרת ורוח הכתבה אפשר לחשוב שאדלר ריסקו את האפי
    סגור
  • וואלה?
    fake news 07/2017/05
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אדלר 11 פרסים מקאו 12 פרסים מתוכם: אדלר - 2 פלטינום, 7 זהב , 2 כסף מקאן - 0 פלטינום, 2 זהב (אחד של וואלי) 9 כסףֿ, 3 ארד (2 של וואלי) אז עם כל הכבודמקאן רוסקו על ידי אדלר ובמונחי ניקוד - 35 נק לאדלר, 25 למקאן
    סגור
  • כמו בקופה ברנז'ה רק הפוך (ל"ת)
    שחקן נשמה 07/2017/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור