שיווק ופרסום

כך תכינו את בית הקפה שלכם לחום של קיץ 2018

אין דרך להתחמק מהחום של הקיץ הישראלי, הצורך העז לקרר ולצנן אזורים שונים הופך נחוץ במיוחד בבתי קפה, אשר נוטים לארח כמות גדולה של אנשים. כדי להכין את בית הקפה לקיץ החם, צריך לבחור באמצעי הקירור המתאימים ביותר. באנו להכיר לכם את אמצעי המיזוג הנפוצים ביותר, כדי שתוכלו לבחור את אלו המתאימים לבית הקפה שלכם.
פתרונות אקלים, ניידים ונייחים כך הפכו לפני זמן רב למוצר חובה בעסקים, מפעלים, גני אירועים וכל חלל המאכלס ומשרת אורחים. כאשר מדובר בבית קפה ישנם מספר פתרונות שיכולים להתאים, לכל אחד היתרונות והחסרונות שלו. פגשנו את נתי אחיטוב, מנכ״ל חברת קולדר המספקת פתרונות קירור לעסקים ובקשנו את עזרתו כדי שנוכל לסקור ולהשוות את כלל הפתרונות הנפוצים הקיימים. זה מה שגילינו.
מזגן נייד
המזגן הנייד, כשמו הוא, הוא מערכת נייד אשר פועלת באופן זהה למזגן הנייח.
באופן הזה, אופן הפעולה שלו זהה לזה של מערכת המיזוג המרכזית – הוא שואב את האוויר, דוחס אותו, מקרר אותו באמצעות גז ופולט אותו שוב לחלל.
עם זאת, הניידות שלו מאפשרת כיוון יעיל שלו ושינוע שלו ברחבי בית הקפה בהתאם לצורך.
"הקיץ הישראלי לא מאפשר לנו לוותר על אמצעי קירור״, מציין אחיטוב, ״במיוחד כשמדובר בעסק כמו בית קפה שלרוב פועל גם בחללים פתוחים. המזגן הנייד מספק פתרון יעיל, אפקטיבי וחסכוני המבטיח לדאוג לרווחת העובדים והלקוחות בעסק באזורים סגורים, לגבי אזורים פתוחים מזגן נייד לא יהיה אפקטיבי כלל ואז יש צורך לחשוב על פתרונות קירור אחרים."
בנוסף לכך, למזגן הנייד יתרונות נוספים:
  • קירור ממוקד: המזגן הנייד מקרר אזורים ממוקדים וכך ניתן להכווין אותו בהתאם למי מהלקוחות שרוצה לחוש אותו בעצמה גבוהה או נמוכה יותר.
  • קירור מהיר: הקירור הממוקד מאפשר קירור מהיר במיוחד אשר מביא להקלה מיידית בעומסי החום.
  • אוויר יבש: כחלק מפעולתו, המזגן הנייד מייבש את האוויר שהוא פולט וכך מביא להקלה נוספת באזורים לחים.
  • חיסכון אנרגטי: המזגן הנייד צורך אנרגיה נמוכה באופן משמעותי מהמזגן הנייח.

עם זאת, למזגן הנייד ישנם גם חסרונות:
  • פעילות פנימית: המזגן הנייד הוא בעל יעילות נמוכה בשטחי חוץ.
  • פתחי אוורור: למזגן הנייד ישנה צינורית פליטה שצריכה מקום אוורור, ולכן יש להעמיד אותו בסמוך לחלון. 
 
מאוורר תעשייתי
המאוורר התעשייתי הוא גרסה מחוזקת ועוצמתית של המאווררים המסורתיים, ומבחינה פרקטית הם עובדים באותה הצורה ממש: להבים מסתובבים אשר גורמים לסירקולציה של האוויר, וכך נוצר משב רוח שיש בו להקל על מידות החום.
״ההבדל הוא בעצמה״, מדגיש אחיטוב, ״המאוורר התעשייתי הוא גדול ועצמתי, והוא יכול לפעול ביעילות ולהיות פונקציונלי גם עבור שטחים גדולים.״
באופן הזה מתקבלים מספר יתרונות עבור המאוורר התעשייתי:
  • ניידות: המאוורר התעשייתי הוא נייד וכך ניתן להציב אותו ביעילות ובחופשיות בהתאם לצרכים המידיים של בית הקפה – על פי בקשת הלקוחות, לסיוע עבור אמצעי קירור אחרים או בהתאם לפיזור הישיבה.
  • פעילות פנימית וחיצונית: המאוורר התעשייתי פועל באותו האופן בכל מקום בו הוא מוצב, ואין לו שום תלות בסירקולציה של האוויר סביבו – כך ניתן להציב אותו הן בחללים פנימיים והן בחללים חיצוניים, ובשני המקרים הוא יהיה פונקציונלי.
  • צריכה אנרגטית: הצריכה האנרגטית של המאוורר התעשייתי היא נמוכה במיוחד – גם עם העצמה המוגברת שלו ביחס למאווררים ביתיים, המאוורר התעשייתי עדיין מבוסס על מנוע יחיד ופשוט למדי, כך שכל המשאבים שהוא דורש מסתכמים באספקת חשמל מזערית.

מנגד, למאוורר התעשייתי יש חיסרון אחד מרכזי:
אוורור בלבד: בניגוד לפתרונות מיזוג אחרים, האפקט של המאוורר התעשייתי הוא אוורור בלבד ואין בו כל אלמנט של קירור או של צינון, כך בניגוד למזגן הנייד ולמצנן האוויר – באופן הזה, ייתכן וההקלה שהוא תייצר לא תהיה יעילה דיו בימים חמים או לחים במיוחד.
לפעמים מומלץ לשלב אותו יחד עם פתרונות קירור נוספים. 
מצנן אוויר
מצנני אוויר מהווים פתרון מתוחכם במיוחד לקירור, כאשר הם מושתתים על שיטה שנמצאת בשימוש האדם כבר מאות שנים.
הטכניקה פשוטה: אוויר הנע באופן חופשי נשאב אל תוך מצנן האוויר, המצויד במרכזו ברפידות לחות אשר מצננות את האוויר, וכאשר הוא יוצא מן הצד השני הוא רענן ונעים.
"אין ספק שמצנן אוויר הוא אחד הפתרונות הפופולריים והשכיחים הקיימים היום בשוק פתרונות האקלים״, מוסיף אחיטוב, ”היתרונות שלו מתעלים על החסרונות, ובעלי עסקים רבים, בעיקר אלו שפועלים בחללים חיצוניים נוהגים לקנות או להשכיר אותו בימי הקיץ החמים." 
באופן הזה מתקבלים שלל פתרונות יעילים של מצנן האוויר שלא ניתן לממש בפתרונות המיזוג המסורתיים:
  • פעילות חיצונית: מצנן האוויר הוא בעל פונקציונליות גבוהה במיוחד בחללים חיצוניים ויכול להביא להקל משמעותית במידות החום.
  • קירור מהיר: מצנן האוויר עובד במהירות, וכבר בסמוך להפעלתו הנוכחים יוכלו להרגיש את ההקלה כתוצאה מהפעילות שלו.
  • גמישות: המכשיר הוא בעל ניידות מושלמת והוא אינו זקוק לחיבור לשום תשתית פרט לכבל חשמלי בודד, כך שניתן להכווין אותו באופן חופשי ובהתאם לרצון הלקוחות.
  • חיסכון אנרגטי: האנרגיה הנדרשת להפעלת מצנן האוויר היא מזערית – מעט חשמל עבור המשאבות שלו, ומים עבור הרפידות הלחות.
  • ניקוי אוויר: תופעת לוואי משמחת של אופן הפעולה של מצנן האוויר היא שהרפידות נוטות לנקות את האוויר, וקח לשחררו רענן ונעים לנשימה.

עם זאת, למצנן האוויר יש גם מספר חסרונות:
  • אוויר לח: האוויר שפולט מצנן האוויר הוא לח מטבעו – לרוב התחושה היא כשל בריזה נעימה המורגשת בחוף, אך בימים לחים במיוחד הדבר עשוי להציק. חשוב לציין כי כיום קיים פתרון לחיסרון זה- מצנן בעל בקר וחיישן לחות אשר יודע לשלוט בכמויות המים המוזרקים לפדים ובכך לשלוט ברמת הלחות. 
  • תלות במים: המצנן מקרר את האוויר באמצעות סירקולציה פנימית של מים, בהיעדר מים המצנן יעבוד על אוורור בלבד, מילוי מיכל המים מהווה לעיתים מטרד. אך יחד עם זאת חשוב לציין כי כמעט כל המצננים שקיימים בשוק מגיעים עם חיבור ישיר למים כדי לחסוך את ההתעסקות הנ"ל. 
 
מערפל מים
על פניו, מערפל המים עשוי להיראות כמו מאוורר תעשייתי פשוט.
רק כשמביטים היטב ניתן לגלות שבבסיסו של המערפל מצוי מיכל מים אשר מנקז נתזים אל מערכת האוורור.
״מערפל המים אינו מסתפק ביצירת סירקולציה של אוויר בלבד״, מסביר אחיטוב, ״אלא הוא דואג לשלב מים קרירים באוויר הזה וכך יוצר הקלה משמעותית יותר במידות החום.״
שיטה זו מכילה את כל היתרונות הבאים:
  • ניידות: מערפל המים אינו כה שונה במבנהו מן המאוורר התעשייתי וניתן להציב אותו בכל מקום ובהתאם לצורך.
  • פעילות פנימית וחיצונית: מערפל המים אינו תלוי באופן זרימת האוויר סביבו וכך הוא פועל באפקטיביות גבוהה בחללים פנימיים ובחללים חיצוניים כאחד.
  • צריכת אנרגיה: האנרגיה הנדרשת למערפל המים היא מזערית – כמות חשמל מוגבלת להפעלת מנוע האוורור ועוד כמויות קבועות של מים לשילוב במערכת האוורור.
  • תחושת רעננות: בניגוד למאוורר התעשייתי, מערפל המים יוצר תחושה של רעננות אשר יוצרת הקלה בעומסי החום ללא תלות בטמפרטורה או במידות הלחות.

מנגד, למערפל המים יש גם מספר חסרונות:
  • עצמה: מערפל המים הוא אמנם פתרון מיזוג יעיל במיוחד, אך הוא אינו יעיל כמו מצנן האוויר והמזגן הנייד, שמייצרים הקלה משמעותית יותר.
  • תחזוקה: מערפל המים דורש תחזוקה שגרתית של מילוי מיכל המים שלו מידי 15 שעות עבודה.
  • הגברת הלחות: מערפל מים עובד ע"י התזת ערפל מים ועל כן הלחות עולה באופן משמעותי עם הפעלתו של המערפל. למעשה, באזורים לחים ברחבי הארץ המערפלים יהיו הרבה פחות יעילים.    

מערכת מיזוג מרכזית
פתרון בקרת האקלים הנפוץ ביותר הוא מערכת המיזוג המרכזית, ומבנים רבים כוללים אותה.
״במערכת המיזוג המרכזית יש חיסרון מרכזי על פני הפתרונות האחרים״ מציין אחיטוב, ״הנייחות שלה. לא ניתן להזיז ולכוון כראוי את המערכת, ובמקרה שהיא מתקלקלת או שיש להחליף אותה, המלאכה צריכה להיעשות בתוך בית הקפה ולעיני הלקוחות.״
עם זאת, כדאי להכיר את המערכת טוב יותר, ואלו היתרונות שלה:
  • ייבוש: מזגנים נייחים נוטים לפלוט אוויר יבש, שיכול להוות הקלה באזורים לחים.
  • רב עונתי: מערכת המיזוג המרכזית אינה מערכת קירור בלבד, וכך ניתן להשתמש בה גם בחורף למטרות חימום.
  • קירור אחיד: מערכת המיזוג המרכזית נוטה לקירור אחיד של חללים סגורים וכך מביאה להקלה שווה.

מנגד, למערכת גם חסרונות רבים:
  • צריכת אנרגיה: צריכת האנרגיה של מערכת המיזוג המרכזית גבוהה במיוחד ובאופן משמעותי על פני הפתרונות המקבילים.
  • זיהום אוויר: המערכת עושה שימוש בגז מזגנים, אשר במרבית המקרים מהווה גורם מזהם.
  • מחזור אוויר: המערכת שואבת את האוויר מן החלל שהיא מקררת ומקררת אותו שוב, כך שנוצר אפקט של מחזור אוויר וכניסה מינימלית של אוויר צח.
  • פעילות פנימית: מערכת מרכזית למיזוג אוויר אינה פונקציונלית כלל בחללי חוץ.
  • קירור איטי: משך הזמן שלוקח למערכת המיזוג המרכזית לקרר חלל הוא ארוך בהתאם לגודל החלל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה