שיווק ופרסום

גל קיצוצים דרמטי ב-GREAT: בחמישי פוטרו 12 עובדים

משרד הדיגיטל קיצץ שליש מכח האדם ויירד מ-37 ל-25 עובדים. הסיבה המרכזית נעוצה בכניסה לתחום המרקטינג אוטומיישן בעלות שטרם החזירה את ההשקעה
משה בנימין |  13
GREAT (צילום צילום מסך מאתר החברה)

שליש מעובדי משרד הפרסום GREAT פוטרו בערב יום חמישי, רגע לפני היציאה לסופ"ש. 10 עובדים מתוך כ-37 שעבדו במשרד קיבלו את הודעת הפיטורים בערב יום חמישי  האחרון, בטיימינג שנבחר כדי להצניע את המהלך ולנסות לרדת מתחת לרדאר התקשורתי. שני עובדים נוספים צפויים להיות מפוטרים ובכך יגיע מספרם ל-12. 

השמועות על הנעשה במשרד התפשטו כמו אש בשדה קוצים בשעות הערב של יום חמישי, ועברו במהרה באמצעות עובדי המשרד שסיפרו על הודעות הפיטורים לחבריהם בענף כשהם מתארים בלבול ואי ודאות. במקביל, גל הפיטורים הנרחב נחשף על ידי פניות של עובדים מפוטרים למשרדים הגדולים בישראל בחיפוש אחר עבודה חדשה. 

החלטה אסטרטגית על העתיד - שמקשה על ההווה

מאיגרא רמא לבירא עמיקתא. רק לפני שנתיים, בתחרות האפי לאפקטיביות בפרסום, משרד הפרסום GREAT הוכתר כהפתעה המרעננת של השנה כשזכה בפרס הגראנד אפי עבור מהלך הפרסום והשיווק של השנה, למותג קליק של יוניליוור. ובכן, מה גורם למשרד שעד לאותו רגע לא שידר שום סימני מצוקה, שהיו אמורים להעיד על הבאות, לקום ולחתוך שליש מכח האדם במכה אחת? 
מטבע הדברים, בכל מהלך של פיטורים ובייחוד דרמטיים כגון אלו הסיבה היא בראש ובראשונה כספית. ההנחה המקובלת בענף הפרסום היא שהלחץ התזרימי הכריע את ראשי המשרד שנאלצו לקחת החלטה "ולחתוך בבשר" בטרם יהיה מאוחר מדי. לאייס נודע כי בשנה האחרונה התקבלה ב-GREAT החלטה אסטרטגית להפוך לחוד החנית בשוק הפרסום המקומי בכל הנוגע לתחום המרקטינג אוטומיישן. החלטה זו כללה הקמת מערך שירותים שבצידה השקעה כספית לא מבוטלת ברכישת מערכת בינלאומית מתקדמת לניהול הפעילות, לצד טיפוח כח האדם. 
הכניסה לתחום האוטומציה השיווקית שהפך בשנתיים האחרונות לנושא החם ביותר בפרסום הדיגיטלי בעולם היא בעיקרה ניסיון להקדים את השוק ולהיות מוכנים לפני כולם במקום שבו "הכדור עומד ליפול". עם זאת נראה שההשקעה טרם הניבה את הפירות המבוקשים ובעקבות זאת נאלץ המשרד לבצע התאמות מתבקשות כדי לא להיקלע לסיטואציה שממנה כבר לא יהיה ניתן להתאושש.
ההחלטה האסטרטגית של המשרד לנכס אליו את המומחיות בתחום המרקטיג אוטומיישן לא נועדה רק עבור לקוחות המשרד, אלא, בראייה קדימה כדי לקצור את ההשקעה הכספית, כוונה כמובן כדי לזכות בתקציבים חדשים. בנוסף היא נועדה למתג את המשרד כמוביל שוק וככזה שיכול להעניק ללקוחות שירות מלא של קריאייטיב ותהליכי שיווק אוטומטיים בשונה מחברות אחרות שמתמחות באחד מהשניים. יתרה מכך, הרעיון היה לכוון גם לשוק באופן כללי באמצעות חיבורים ללקוחות אחרים המטופלים במשרדים מתחרים במתכונת של שיתופי פעולה ו/או השכרת השימוש במערכת. 
כמאמר הקלישאה, הסיפור של GREAT מספר את הסיפור של תעשיית הפרסום הדיגיטלית. לאחר שנים של נסיקה וצמיחת נתחי שוק, התחרות מצד פייסבוק, גוגל ושאר פלטפורמות הסושיאל (לנתוני השוק הישראלי על פי חברת בקרה) דחקה אותם לפינה שמחייבת אותם לפתרונות יצירתיים כדי לצמוח בחזרה. GREAT מטפל במספר לקוחות מרכזיים שביניהם יוניליוור בראש ובראשונה, דור אלון, AM:PM ועוד, ואין עוררין על כך שהמשרד הצליח לספק את הסחורה בשנים האחרונות באמצעות עבודת קריאייטיב ראויה שגם זכתה בפרסים.
מנגד, הצלחת המשרד בנקודת זמן זו טמונה בשיווק מוצלח של השירותים החדשים. סל השירותים שהמשרד מציע ללקוחותיו וללקוחות עתידיים מדבר ללקוחות שפעילות הדיגיטל היא הרגל המרכזית שלהם, לקוחות שמפרידים מתוך תקציב הפרסום נתח שמיועד לשיווק אוטומטי חכם, מבוסס דאטה - הזירה שבעתיד הקרוב כל לקוח גדול יהיה חייב להיות בה כדי ליישר קו מול המתחרים. כל עיכוב בדרך מציב את המשרד בפני דילמה לא פשוטה - מצד אחד עלויות שיושבות על כתפי המשרד ומצד שני הכנסה שכרגע עדיין אינה מכסה את ההשקעה ותשלום משכורות לעובדים שנאמדות במאות אלפי שקלים מדי חודש. 
ממשרד הפרסום GREAT נמסר בתגובה: "בשנה האחרונה השלמנו את המהלך להפיכתנו ממשרד פרסום דיגיטלי למשרד פרסום מלא עם כלל היכולות הדיגיטליות. כנגזרת מכך, קיבלנו החלטות אסטרטגיות שהובילו לפוקוס עסקי ותהליכי התייעלות. כל השירותים של GREAT נשארו בהובלת הטאלנטים הבכירים ונמשיך לתת ללקוחותינו שרות מצוין".
 

תגובות לכתבה(13):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    זה מה שקורה למי שיהיר (ל"ת)
    מכיר 09/2019/08
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 10.
    לא בושה להתייעל . דיגיטל זה עולם דינאמי
    מיקי 09/2019/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי שלא עושה התאמות סופו להיסגר
    סגור
  • 9.
    שהמשקיע שלהם (בעל המניות הגדול) יכניס את היד לכיס (ל"ת)
    משקיע מיסתורי 09/2019/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • באיזה משקיע מדובר?
    דוד 09/2019/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפשר קצת פרטים?
    סגור
  • 8.
    מה יהיה?
    כואב 09/2019/08
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לשרוד את הענף הזה נהיה בלתי אפשרי. תהיו חזקים חברים. אל תקחו טוקבקים קשה מדי. אתם לא רק לא היחידים, אתם יחד עם כולם. מאחלת לכם לצלוח את התקופה ולצאת ממנה חזקים יותר.
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    החברה נסגרת- מה לא ברור? (ל"ת)
    אייל 09/2019/08
    הגב לתגובה זו
    5 3
    סגור
  • אין בי שום שמחה לאיד, למרות שאין כמו שמחה לאיד (ל"ת)
    עובדת לשעבר 09/2019/09
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 6.
    פיטורין לפני החג
    פיטור 09/2019/08
    הגב לתגובה זו
    25 1
    החברה החליטה לפטר ב1 לחודש ספטמבר, ביודעין שכל המפוטרין לא יקבלו משכורת על ימי החגים. הם לא רצו לשלם סתם. ובכך שיחררו מלא עובדים לימי החגים ללא עבודה, וללא יכולת לחפש עבודה עד תחילת נובמבר, שכן חברות מחכות לקבל אנשים לאחר החגים. מעשה נבזי ולא אנושי. אם ידעו שהם מפטרים, לפחות לפטר לפני חודש לפני החגים ולא בזמן.
    סגור
  • 5.
    שמעתי מספר גבוה יותר
    שקר 09/2019/08
    הגב לתגובה זו
    5 0
    חבל מאוד ולא נעים בכלל גם עיתוי גרוע לחפש עבודה בתקופת החגים. שיהיה המון בהצלחה לכל מי שפוטר
    סגור
  • 4.
    מי אמור להאמין לשטויות שאתם כותבים פה?...
    אחד שיודע 09/2019/08
    הגב לתגובה זו
    8 0
    "הסיבה המרכזית נעוצה בכניסה לתחום המרקטינג אוטומיישן..".נו באמת, די...
    סגור
  • 3.
    תספרו את האמת, זה הרבה יותר מ-12 עובדים.... (ל"ת)
    מכיר טוב, מבפנים 09/2019/08
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • 2.
    בואו נדבר רגע על ערן ארדן
    גומדי 09/2019/08
    הגב לתגובה זו
    8 5
    הרבה רעש, רוח וצלצולים ובפועל נאדה. אדם עם יכולות סוציאליות עלובות ואינטילגנציה רגשית של נעל
    סגור
  • 1.
    התבלבלתם
    בירא עמיקתא 09/2019/08
    הגב לתגובה זו
    8 1
    שמעתי שפוטרו 40 איש. לא עשרה. מצער מאוד לשמוע
    סגור