שיווק ופרסום

מהם היתרונות של ביטוח ללא סוכן

מה הופך חברת ביטוח לישירה? אילו יתרונות גלומים בשיטה ואיך היא חוסכת לכם זמן.
מאת: שולי ויגודסקי

כתיבת מומחים |  5
עד אמצע שנות התשעים פעל ענף הביטוח בישראל בשיטת הפעילות המסורתית, במסגרתה סוכנים (עצמאיים או מטעם חברת ביטוח) פעלו כמתווכים בין הלקוחות לבין החברות. מי שביקש לרכוש ביטוח לרכב או ביטוח נסיעות לחו״ל נעזר בסוכן ביטוח, שהיה אחראי גם על מענה וסיוע במקרה שבו התעורר צורך בהגשת תביעה.
השינויים בתעשיית הביטוח העולמית ופתיחת השוק לשחקניות חדשות הביאו עמם שיטת פעילות שונה: ביטוח ישיר. שיטה זו כבר אינה חדשה וחברות ביטוח ישירות המציעות פוליסות ביטוח - רכב, חיים, משכנתא - ללא סוכן מוכרות מזה למעלה משני עשורים. אופן הפעילות הזה רלוונטי כמובן גם לתעשיות אחרות בעולם, שבהן אתרי אינטרנט ידידותיים למשתמש החליפו את המתווך האנושית; בדיוק כפי שאנחנו יכולים להזמין טיסה, מלון ושולחן במסעדה בחו״ל בלי לבקר אי פעם בסוכנות נסיעות, כך עומדת בפנינו האפשרות לרכוש ביטוח לרכב בלחיצת כפתור.
מה הופך חברת ביטוח לישירה?
העיקרון של שיטת הביטוח הישיר פשוט: קשר ישיר בין המבוטח לחברת הביטוח החל משלב מכירת הביטוח ועד לחידושו, או מימושו במקרה הצורך. בתחילת הדרך היה זה הטלפון שהחליף את סוכני הביטוח ואיפשר לרכוש פוליסה ישירות מהחברה באמצעות שיחת טלפון ומשלוח מסמכים בדואר, אחר כך הגיע עידן הפקס שייעל את שלב העברת הניירת. ברבות השנים וההתפתחויות הטכנולוגיות הציעו חברות הביטוח הישירות לבצע את התהליך כולו דרך אתר אינטרנט, שבו אפשר למצוא מידע נוסף על אודות החברה, הפוליסות והכיסויים האפשריים, אמצעי יצירת קשר, הגשת תביעה ועוד מבחר כלים דיגיטליים שעומדים לרשות הלקוחות.
מהם היתרונות של ביטוח ישיר?
היתרון הברור של רכישת ביטוח באופן ישיר על פני רכישת ביטוח דרך סוכן הוא החיסכון בזמן. נכון, כדי למצוא ביטוח רכב מקיף שעולה בקנה אחד עם הכיסויים הדרושים ועומד בתנאי המסגרת התקציבית שקבעתם לעצמכם תצטרכו לחפש בעצמכם את העסקה המתאימה עבורכם, אבל תוכלו לעשות זאת בכל שעה של היום בעזרת המחשב או הסמארטפון. תהליכי הדיגיטציה המהירים שעברו (ועוברות) חברות הביטוח הישירות מאפשרים לצרכנים לקבל את כל המידע הדרוש להם בשפה ידידותית, ולבחור בעצמם את מרכיבי הפוליסה כמו היו תוספות על פיצה - את הזיתים הירוקים והאננס מחליפים ״שירותי דרך וגרירה״ או ״ביטוח רכב לנהג חדש לתקופה קצרה״. מי שנתקל בשאלות במהלך החיפוש מוזמן לשלוח מייל או למלא טופס קצר עם פרטי קשר, ונציגי החברה יצרו קשר בשעות שבהן נוח לה או לו לדבר.
אם תתאזרו במעט סבלנות ותערכו סקר שוק מקוון תוכלו לחסוך לא רק זמן, אלא גם כסף. נקודת התחלה טובה היא מחשבון ביטוח הרכב של משרד האוצר, שבו תתבקשו להזין את פרטי הרכב וכל הנהגים שמשתמשים בו. המחשבון יציג בפניכם תוצאות מכל חברות הביטוח, כשלצד המחיר תוכלו להתרשם גם ממדד איכות השירות ולקבל מידע על התנהלות החברה בעת תביעה. אחרי שתבחרו 2-4 אפשרויות שתרצו לבדוק, בקרו באתרי החברות המבטחות והשוו את המחירים, התנאים, הכיסויים ואמצעי ההתקשרות - הן בשוטף והן במקרה שתצטרכו להגיש תביעה. הסקר והצעות המחיר שתאספו יעזרו לכם לבחור את ההצעה שמתאימה עבורכם ולבצע את הקנייה בפועל בתוך דקות ספורות
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    קראתי הרבה תוכן ממומן בחיי, אבל זה אחד השקופים...
    חן 10/2019/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בחיאת על מי אתם חושבים שאתם עובדים? זה התוכן הממומן הכי שקוף שראיתי בחיים. נשבע לכם שזה עושה אפקט הפוך ורק גורם לי לאנטי על הביטוח הישיר שככה מזלזל באינטליגנציה
    סגור
  • 4.
    בושה לאינטילגנציה של הציבור (ל"ת)
    ב 10/2019/11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 3.
    וואו זאת הכתבה הכי מוזמנת בעולם!
    ניר 10/2019/11
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לפחות תנסו להסוות את זה לא ככתבה מוזמנת אלא כמשהו רציני... פשוט מכרתם את עצמכם
    סגור
  • 2.
    ולא הבנתי מי בישיר מי דואג ללקוח?
    נדב 10/2019/11
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אם אתם גם מי שמוכר וגם מי שתובע...אתם לא בניגוד עניינים עם עצמכם?
    סגור
  • 1.
    לא כתבתם איך ההרגשה לדבר עם אפליקציה בעת תאונה
    מבוטח 10/2019/10
    הגב לתגובה זו
    7 0
    אין תחליף לבן אנוש שמטפל בבן אנוש בעת תאונה
    סגור