שיווק ופרסום

הפרסום בעולם הספורט: כמה מרוויחים הספונסרים מחשיפה בראיונות?

על גבי לוח הראיונות שמאחורי המאמנים והשחקנים מוצגים מותגים מובילים שמרוויחים לא מעט על השקעתם. כמה מרוויח כל מפרסם על חשיפה בכל משחק ובאתרי החדשות המובילים? 
אנגלינה יוסים |  1
וילי רוטנשטיינר ביברס נאתכו נבחרת ישראל (צילום MIXZONE)
ראיונות ומסיבות עיתונאים בעולם הספורט הפכו בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מאווירת סוף המשחק. מאמנים ושחקנים מתראיינים לתקשורת כשמאחוריהם מופיעים לוגואים של חברות מובילות במשק, ששילמו לא מעט כדי להופיע על המרקע, בין אם כספונסרים של הקבוצות או כלקוחות משלמים, וזה גם משתלם.
לפי נתוני יפעת מחקרי מדיה, חברה שתפרסם במשחק כדורגל בליגת העל על גבי פרגוד הראיונות הדיגיטלי תרוויח בממוצע 6,700 שקל. מדובר ברווח למפרסם בודד אשר מתחלק בין זמן שידור המשחק (3,100 שקל), סיקור עוטף הכולל הופעה בכתבות ובתקצירי משחקים (2,200 שקל) ותוכניות הספורט (1,400 שקל). לפי יפעת, ההכנסות מפרסום על גבי המסכים הללו גבוהים ב-50% מהחשיפה של מפרסם על גבי פרגוד הראיונות הישן, כמו גם בשילוט LED. 
החשיפה בסיקור העוטף מתחלקת בין אתרי התקשורת השונים בהם מפורסמות כתבות על סיקור המשחקים. אותן כתבות מניבות למפרסם בודד רווח של 581 אלף שקל בעונה. בחלוקה לפי אתרים, ב-ynet, לו חשיפה גבוה מאוד, שווי חשיפה בודדת למפרסם הוא כ-600 שקל. בוואלה ובאתר הספורט One, אותו מפרסם ירוויח מחשיפה במשחק אחד כ-400 שקל. ביחס לעונה שלמה, השווי למפרסם מ-ynet הוא כ-166.3 אלף שקל לעונה, בוואלה 108.4 אלף שקל לעונה. וב-One כ-109.2 אלף שקל.
באתר החדשות N12 ירוויח המפרסם 300 שקל על חשיפה ו-85.1 אלף שקל בעונה. באתר sport5 יקטוף המפרסם 200 שקל נוספים ורווח כולל של 54.3 אלף שקל. באתר ישראל היום, MSN ואחרים ירוויח המפרסם מהחשיפה כ-100 שקל למשחק, שווי החשיפה לעונה יעמוד על 21.11 אלף שקל ו-18.5 לשני הנותרים, בהתאמה.
כמה בני אדם ייחשפו לפרסום בלוח הראיונות?
לפי יפעת מחקרי מדיה, כ-291.8 מיליון צופים ייחשפו לפרסום בלוח הראיונות בעונה, כ- 1.127 מיליון צופים בכל משחק בודד. החשיפות בלוח הראיונות חולקו לפי קטגוריות מהן עולה כי הסיקור העוטף מביא לחשיפות גבוהות במאות אחוזים. כ-900 אלף חשיפות יהיו לפרסום דרך הסיקור העוטף במשחק, ובעונה מדובר היקף של כ-232.9 מיליון חשיפות.  בתכניות הספורט צפויים כ-642.6 חשיפות במשחק ובעונה 166.4 מיליון חשיפות. בשידור החי ייחשפו 164.5 אלף בני אדם במשחק, בעונה כוללת כ-42.6 מיליון, כמובן תוך הבנה כי מדובר לרוב בצופים חוזרים.
 
בתוך כך, ההתאחדות לכדורגל בישראל חתמה על הסכם שיתוף פעולה לשנה נוספת עם חברת הסטארטאפ הישראלית MIXZONE אשר פיתחה את טכנולוגיית ה-LED המופיעה מאחורי המרואיינים והיא ייחודית לעולם הספורט. אלו ימשיכו לשמש אותה במשחקי ליגת האומות ובפלייאוף ההעפלה ליורו. 
החברה האריכה לאחרונה ב-3 שנים את שיתוף הפעולה שלה עם מנהלת הליגות בכדורגל וכמו כן משתפת פעולה עם קבוצות ליגת העל בכדורסל, נבחרת ישראל, נבחרת קרואטיה בכדורגל ועוד. מאז פרוץ משבר הקורונה העולמי, כשאין קהל במגרשים ורוב משחקי הספורט עברו למתכונת של שידורי טלוויזיה בלבד, מתגבר הצורך בפתרונות הכנסה נוספים עבור הקבוצות. החברה במו"מ עם מועדונים מהליגות הגדולות בעולם בין השאר ברוסיה, גרמניה, ספרד, איטליה וארצות הברית. 

(וילי רוטנשטיינר מאמן נבחרת ישראל, קרדיט: MIXZONE )
נדב סופר, מבעלי חברת MIXZONE מסר כי "אנחנו מודים להתאחדות לכדורגל על הבעת האמון המחודשת בפתרון שאנו מציעים ומאחלים בהצלחה לנבחרת במשחקיה הקרובים. אנו מנהלים בימים אלו מו"מ עם איגודים וקבוצות ספורט בכירות בעולם שמעוניינות במוצרים שאנו מפתחים לצורך מקסום ההכנסות שלהם  בעידן הכלכלי החדש".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רעיון גאוני! (ל"ת)
    רונן 09/2020/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור