שיווק ופרסום

אשת השיווק של החודש: חגית אציל כהן ממגה ספורט

במגה ספורט הלכו על קמפיין אותנטי ואישי שמדגיש את הספורט החובבני והיומיומי על פני הספורט המקצועני | בעקבות ההצלחה, יצאנו לבדוק מה עומד מאחורי הקמפיין ומה עומד מאחורי הסלוגן "תעשו ספורט - זה אהבה לכל החיים"
מערכת ice |  8
חגית אציל-כהן, סמנכ"לית שיווק מגה ספורט (צילום פייסבוק/ עופר הקריון)
רשת מגה ספורט עלתה בקמפיין מעניין, מרגש ואישי שכולו אהבה לספורט, כאשר כוכבי הקמפיין הינם אנשים אמיתיים עם סרטונים מהחיים האישיים שלהם. קמפיין "תעשו ספורט - אהבה לכל החיים" הופק על ידי משרד הפרסום "לעומק התודעה" בתקציב של 3 מיליון שקל ומלווה בשיר מקורי שהופק והולחן על ידי תומר בירן למילים של טל רביב.
הייחודיות שבקמפיין של מגה ספורט הוא דווקא הדגש על הספורט החובבני והיום-יומי, ולא לכאורה כפי שהיה מצופה מרשת ספורט שתלך דווקא על הספורט המקצועני והצלחות בינלאומיות שיותר מוכר ויותר עובר במסכי הטלוויזיה. אז מה עומד מאחורי ההחלטה ללכת על פרסומת דווקא מינימליסטית – צירוף של סרטוני וידאו מהעולם האמיתי של אימונים, חוגי ספורט ופעילויות ספורט יומיומית – והאם אותנטיות מנצחת סרטונים של זוכי האולימפיאדה? בשיחה עם ice, מספרת מנהלת מערך השיווק של רשת מגה ספורט, חגית אציל-כהן, על הבחירה המיוחדת לקמפיין.

קמפיין מגה ספורט של משרד הפרסום "לעומק התודעה"
מדוע יצאתם דווקא עכשיו בקמפיין למגה ספורט?
"בחיים, טיימינג זה הכול ובחיבור לתקופת החגים הרגשנו שזה בדיוק הזמן לעלות עם הקמפיין ולצאת עם מסר שמאוד אפיין את התקופה של השנה האחרונה. במהלך השנה האחרונה למדנו להעריך מחדש דברים שהיו בעבר מובנים מאליהם: אם זה המשפחה, החברים, העבודה והתחביבים. הספורט והאהבה לספורט בלטו מאוד בתקופה הזו. יחד עם משרד הפרסום בחרנו בסלוגן "תעשו ספורט – זה אהבה לכל החיים" ושולבו בו סרטונים ביתיים של אנשים שהספורט הוא חלק בלתי נפרד מחייהם. אני רוצה להודות למשרד הפרסום המוכשר שלנו, לעומק התודעה, על הרעיון, הפיצוח ועל הדרך המשותפת שלנו יחד".
"בקמפיין "אהבה לכל החיים" הצרכנים הם למעשה הכוכבים. הקמפיין משקף את ערכי המותג - הספורט הוא לכולם, הספורט הוא של כולם. חיפשנו את הדרך למשוך את תשומת הלב ולהתחבר לקהלים רבים, כאשר המטרה היתה ליצור זיהוי ברור של מגה ספורט עם עולם הספורט החובבני והמקצועי.  בקמפיינים של מותגי ספורט בינלאומיים בדרך כלל שמים דגש מרכזי על אתלטיות, תחרותיות ומצוינות שבספורט". 
"מגה ספורט החליטה בקמפיין הזה להנגיש את הספורט לכולם כעיסוק שמתאים לכל אחד ואחת וניתן  להתחבר אליו בדרכים שונות  דרך ריצה, טניס, כדורגל וכדורסל, איגרוף, שחיה ועוד. מגה ספורט - רשת הספורט המקצועית של ישראל חרטה על דגלה להיות רשת הספורט המקצועית המובילה בישראל עם פריסת חנויות ארצית רחבה , מגוון ענק של מותגים בינלאומיים מובילים לצד מותגי הבית של הקבוצה כי בעיננו ספורט זה דרך ואהבה לכל החיים - ברגע שמתאהבים לא עוזבים".
מה היו התגובות לקמפיין? מבחינתכם עמדתם במשימה?
"הישג אדיר למגה ספורט! הקמפיין בערוצים השונים עשה עבודה מצויינת למותג. דרך האותנטיות, נגענו בלקוחות והצלחנו ליצור זיהוי באמצעות הרגעים שכל אחד מכיר ועובר בחיי היומיום שלו.  גרמנו ללקוחות להתרגש ולקרב אותם יותר למגה ספורט. הקמפיין הזה עבר את כל הציפיות, ידענו שהוא לא התבנית שרגילים לראות, בטח לא בקמפיינים של מותגי ספורט, ידענו שהוא יקבל התייחסות ולא יישאר שקוף לצרכן אבל לא חשבנו שכך יהיה. נוצר הד תקשורתי גדול שגם נתן עוד בוסט ודחיפה בחשיפה שלו.
מהרגע שהסרטון עלה התקבלו המון תגובות מפרגנות ופניות של כתבי תקשורת ולקוחות בערוצים שונים. כולם ציינו שהם אוהבים את הפרסומת והיו כאלו שאמרו שבכו מהתרגשות. המטרה המרכזית שהקמפיין שאפשר לזקוף בזכות הסרטון שמגה ספורט נכנסה ל- TOM של כל אחד ואחת כרשת הספורט המקצועית, המובילה ונגישה בישראל. הצלחה לייצר בולטות במינימום זמן בתקופה הכי עמוסה בשוק הרייטל והחגים וליצור הזדהות עם המותג ופרגון , הרבה אנשים אהבו והתרגשו. לראיה, מגה ספורט זכתה והגיע לפסגה במצעד פרסומות החגים של אייס למקום הראשון".
חגית אציל-כהן נמצאת בעולם השיווק למעלה מ-15 שנה במגוון תפקידים ניהוליים, ולפני כמה חדשים עברה לרשת מגה-ספורט: "בשנה האחרונה עברתי שינוי משמעותי ואפשר לומר שהתאהבתי בתחום הספורט. מבחורה שלא עשתה ספורט מעולם, לכזו שרצה עכשיו 10 ק"מ ומסמנת לעצמה את המטרות הספורטיביות הבאות. העיסוק בספורט בכלל ובריצה בפרט התרחש במקביל ובחיבור טבעי ומושלם לתחילת עבודתי כמנהלת מערך השיווק ברשת מגה ספורט מקבוצת MGS – רשת הספורט המובילה והגדולה בישראל".
מה הוביל אותך לעולם השיווק?
"התחלתי את הקריירה בעולם השיווק במשרדי פרסום, אך תמיד עניין אותי להכיר מקרוב את התמונה כולה ולעסוק בכל השרשרת, משלב פיתוח המוצר ועד השלב שהוא מגיע לצרכן הסופי. הפרסום הוא רק הקצה של התהליך ואותי עניין לעסוק, להכיר וללמוד את כל המסע הצרכני. מתחום הפרסום הגעתי ל- 013 נטוויז'ן כמנהלת השיווק והפרסום הדיגיטלי. כחלק מקבוצת מותגי הספורט MGS אני שמחה גם על הזכות להכיר פעילויות נוספות בתחום שיווק בעולם הספורט ואני לומדת רבות מן הקולגות שלי בקבוצה ומביאה איתי לקבוצה את הניסיון שצברתי במהלך השנים בתחום. במקביל".
איזה טיפ היית נותנת למנהל/ת  שיווק בתחילת דרכו? 
"ללמוד הכול דרך הרגליים, לא לחכות שילמדו אותך , להקשיב יותר מלדבר ותמיד לשאוף להעשרת הידע כי ידע זה כוח".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    כמה רוע יש בתגובות ...מגעילים (ל"ת)
    אפרת 10/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 6.
    חחחחחחח מכירה אותה
    מנהלת שיווק 10/2021/12
    הגב לתגובה זו
    3 0
    נעל בית יותר חכמה ממנה מנהלת שיווק, התחלקתם על השכל חחח
    סגור
  • 5.
    כמה שיחמת על הכתבה? (ל"ת)
    מנהלת שיווק 10/2021/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    סתם משמיצים. מכירה ת'הורים.
    חתונמי 10/2021/12
    הגב לתגובה זו
    5 0
    רק במקרה הם בני דודים.
    סגור
  • 3.
    בדיחה
    מנהלת שיווק את לא 10/2021/12
    הגב לתגובה זו
    5 0
    חגית אישה נוראית עם אפס יחסי אנוש. חוסר מקצועיות ואפס הבנה בדיגיטל. כתבת יחצ מיותרת.
    סגור
  • 2.
    ממש בדיחה
    מלוטרו 10/2021/12
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מכיר אותה.... איזה מנהלת שיווק, לא מבינה שיווק בשיט... לא בדיוק העיפרון הכי מחודד
    סגור
  • 1.
    נחמדה, אבל עם מנטליות של פקידה
    גזנטיפ 10/2021/10
    הגב לתגובה זו
    7 0
    לא ברור מה הכתיר אותה לתואר הנכסף של מנהלת השיווק של החודש. כמי שעבדה איתה לא מעט אני יכולה להעיד שמדובר באישה חביבה לעיתים אבל עם מנטליות של פקידת שיווק. לא הייתי נותנת לה לנהל את האינסטגרם של המכולת השכונתית. היא לא מבינה דיגיטל בשיט, לא יודעת לקרוא דוחות אנליזה. במקרה הזה היא הפקידה של מוליוב כמו שהיתה פקידה בH&O
    סגור
  • הכל נכון אבל ממש לא נחמדה. אדם רע ותככני (ל"ת)
    עמיר 10/2021/13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור