שיווק ופרסום

מקאן הסתבך? שורה של הטרדות מיניות מהעבר נחשפה

תחקיר מטלטל מביא שורה של פגיעות מיניות כדרך שיגרה במשרד הפרסום הגדול מקאן. הפגיעות שהתרחשו על ידי סמנכ"ל הקריאייטיב הוחרשו, ועברו איתו למשרד הבא
מערכת ice |  5
תקיפה מינית (צילום pixabay)
בתחקיר שפורסם במקום הכי חם בגהנום, מובאות עדויות קשות על אווירה מינית מטרידה במשרד הפרסום מקאן תל אביב, כשעדויות רבות מופנות כלפי טל רביב שהיה סמנכ"ל הקריאייטיב. עובדות לשעבר סיפרו על מקרים של הטרדה מצידו הן במעשים פיזיים והן ביצירת אווירה מינית פוגענית במשרד.
אחת המשתתפות בתחקיר סיפרה, "היום, כשאני חושבת על מה שהיה במקאן, אני לא מאמינה שזה קרה בכלל ואיך לא עשיתי כלום במשך זמן רב כל כך, ופשוט קיבלתי את זה אולי שכנעתי את עצמי שאם כולם מדברים ככה או מקבלים את הדיבור הזה, הבעיה היא שלי. לא רציתי להיתפס כמי שלא זורמת, כמו 'בומרית'. כי אם את לא מוכנה שיטרידו אותך אז את משעממת, ואת לא רוצה להיות משעממת במקום עבודה נחשק שכולם נראים בו כל כך מגניבים.
"רביב דיבר באופן מטריד כל הזמן. למשל פעם אחת הוא אמר שאני יכולה להיכנס לפגישה עם לקוחות כי הגעתי עם החזייה המרימה. בשיחות איתו הייתי מנסה לעמוד במרחק ממנו, כי אם הייתי עומדת לידו הוא היה נוגע בי. ביד, בכתף, בגב התחתון. ואז הוא היה אומר 'בואי לכאן, למה את עומדת כל כך רחוק'. כשישבתי לידו, היד שלו הייתה מתחככת ברגל שלי והייתי מזיזה את הכסא. לפעמים היד שלו הייתה נוגעת בחזה שלי. כל הזמן חשבתי שזה בטח בטעות. שיש הרבה אנשים מסביב ולא יכול להיות שזה מכוון. אבל זה קרה כל הזמן. ומה כבר אפשר לעשות? מה, אגיד לו אל תשים עלי יד. זה הרי הכל לשניה" 
 
"היה שלב שהתחלתי לחזור בוכה מהעבודה בכל יום. אני זוכרת שיחה עם אחותי שדיברנו על זה שאולי אני צריכה להתלבש אחרת, כי אולי אני אשמה במה שאני משדרת ואולי אני משדרת חברותיות יתר. התחלתי לתכנן מה אני אלבש למשרד כדי שלא יטרידו אותי. אז היתה פעם אחת שהוא אמר לי: 'מה הגעת לישיבת הנהלה כשאת לבושה ככה? תפתחי כפתור, שיהיה מעניין".
עובדת אחרת סיפרה בתחקיר, "הוא למשל הגיע באיחור לאיזו ישיבת קריאיטיב ואמר 'סליחה, פשוט אוננתי בשירותים. הוא היה אומר לעובדות 'תסתובבי רגע, שנראה איך הבגדים נראים עליך', או 'מה, לא ישנת כי היית עם חבר שלך כל הלילה?' או 'בואי נדבר על סקס רגע'. פעם אחת הוא הראה לאחד העובדים תמונה של ציצים של מישהי שקרובה אליו אמר לו: 'הנה, תראה, שיהיה לך על מה לאונן בלילה'".
"בוקר אחד נתקלתי בו במשרד והוא אמר לי: 'את נראית גמורה, לא ישנת כל הלילה כי הזדיינת נכון? את נראית אחת שמזדיינת כמו חיה ", חשפה עובדת נוספת. 
לפי התחקיר אילן שילוח וחנה רדו ידעו על המקרים ולא טיפלו כראוי בהם. התוצאה הייתה שמעברו של רביב לרמי יהושע גרר לשם את מקרי ההטרדות. לפני כעשור רביב עזב והצטרף לרמי יהושע במשרד הפרסום TBWA, וגם שם כפי שנחשף במקום הכי חם בגיהנום נתגלו עדויות על אווירה של הטרדה מינית של יהושע לעובדות המשרד.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    שטויות
    ויקטורי 01/2022/09
    הגב לתגובה זו
    1 1
    דיבורים מלוכלכים סטייל מילואימניקים חרמנים - היו שם. הטרדות מיניות - ממש לא
    סגור
  • 4.
    הכל נכון, איתי גלאון אותו דבר.
    שרון 01/2022/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש גם צילום של השיר המדובר...
    סגור
  • 3.
    הם מפחדים
    שוברת שתיקה 01/2022/08
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אף אחד לא מדבר. אף אחד לא מגנה. כי כולם ככה. בכל המשרדים. בטח הגדולים. בעלים שחושבים שהם גיבורי על. מנהלי קריאייטיב שחושבים שהם רוקסטארס. וכולם מגחכים. אוי איזה ילד אתה! אויש, הוא כזה סוטה אל תתייחסי והוא יעבור למישהי אחרת. תקציבאיות צעירות בוכות כל יומיים, או משתפות פעולה וזוכות לרדת עם הבוס לשורת קוק באוטו בחניון. גועל נפש של התנהגות. גועל נפש של שתיקה. עד שאיזה בעלים או סמנכ"ל קריאיטיב לא יקבל איזה בעיטה לביצים באמצע יום עבודה מול כל העובדים שלו, זה לא ייגמר.
    סגור
  • 2.
    היה לו פרטנר מוצלח: איתי גלאון (ל"ת)
    ד 01/2022/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    הכל נכון. (ל"ת)
    ד 01/2022/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור